Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12-vuotias on alkanut vetäytyä huoneeseensa

Vierailija
10.09.2013 |

ja kuuntelee siellä musiikkia ja on netissä...murrosikä alkamassa?? (huh..)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti :)

Vierailija
2/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Jokainenhan meistä on kuunnellut teininä musaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia on. Anna olla rauhassa. Kuuluu kasvuun ja kehitykseen. Muista kuunnella silloin, kun haluaa puhua. Meillä samanikäinen ja haluaa olla rauhassa. 

Vierailija
4/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä sain ton ikäsenä hirveitä raivareita myös, ja ymmärtämättömät vanhemmat itki. En tajunnut loukkaavani, ja itse unohdin noi samantien. Oli niin paljo muutakin, ja ton ikänen on aika tunneköyhä.

Vierailija
5/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Kyllä ne ongelmat näkyy jos niitä on. Ja herranen aika jos ei vanhempi näe että lapsi on viillellyt, on siinä kyllä jotain perustavanlaatuista pielessä vanhemmuudessa, jotenka huostaanotto on varmasti ollut aiheellinen. Kasvatus kun ei ole rakettitiedettä. Kyllä se murrosikäinenkin, jos tunneside vanhempaan on kunnossa (rakennettu koko elämän kuluessa, ei yhdessä yössä), hormoniensa, raivojensa, eristyksensä keskeltä tulee kyllä kertomaan pahan mielen. Jos osaa kuunnella.

Vierailija
6/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. lapsi osaa peittää jäljet. soitappa ja kysy kuinka yleistä on. tai googleta asiasta. niin tiedät sinäkin jotain. 

ei kannata vähätellä asiaa. taidat olla tosi älykääpiö ja kokematon noissa asioissa. ja näitä viisaita aina löytyy joka nurkasta. onneks kokemusta on paljon asiasta ja tietoa tosi paljon lasten suojelusta. ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteenseensä.

Vierailija
7/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä tietsikat tulisi sijoittaa kodin yleisiin tiloihin.

Vierailija
8/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä pidän normaalina, että vetäydytään omaan huoneeseen. Niin tein itsekin. omaa rauhaa kaipaa tuossa iässä, mieleisen musiikin kuunteluun, kirjoittamiseen, lukemiseen ja välillä vähän leikkimiseenkin. Ja ajatteluun. Varsinkin jos on pienempiä sisaruksia. Pikkukakaroita einkestä koko aikaa, kun aikuisten maailmaan siirtyminen alkaa.

Vierailija
9/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 20:40"]

Ei ole normaalia. lapsi osaa peittää jäljet. soitappa ja kysy kuinka yleistä on. tai googleta asiasta. niin tiedät sinäkin jotain. 

ei kannata vähätellä asiaa. taidat olla tosi älykääpiö ja kokematon noissa asioissa. ja näitä viisaita aina löytyy joka nurkasta. onneks kokemusta on paljon asiasta ja tietoa tosi paljon lasten suojelusta. ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteenseensä.

[/quote]

Joo, minulla perhekodin ohjaajana on kyllä tieto ja ymmärrys. Ja vaikkei pitäis sanoo niin niiden lasten ja nuorten vanhemmat sapettaa toisinaan, kun eikö ne oikeasti näe ja tajua...

Vierailija
10/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi olla ihan normaalistakin murrosiästä mut kannattaa tarkailla asiaa. eikä vaan antaa olla.

Vierailija
11/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosiässä olin tuollainen, mutta silti kiltti. Halusin vain omaa rauhaa. Normaalia itsenäistymisen tarvetta. Mutta jos ei yhtään tule esille eikä edes riitele, sitten kannattaa vähän tarkkailla. 

Vierailija
12/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa huoneessaan meilläkin teinit mörnöttää samalla tavalla ja ihan normaaleja ne on. Samanlainen olin itsekin nuorena :)

Vierailija
13/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu täysin normaaliin murrosikään. Nuori kaipaa omaa rauhaa välillä! Epänormaalia olisi, jos nuori ei olisi tuollainen! Tietenkin, jos nuori on AINA huoneessaan 24/7 ja vetäytyy, asia eri, mutta tästä ei ole kyse varmaankaan ap:n lapsen kohdalla. 

terv. Yläasteen kuraattori, ollut myös lastensuojelussa töissä

Vierailija
14/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä idioottien kokoontumisajot täällä on? Netti ja musiikki omassa huoneessa= viiltelyä? 99% murkuista haluaa olla välillä rauhassa ja surffata ja kuunnella musiikkia. Se on juuri normaalia!! 

Vierailija
15/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä yksi äiti, joka jankuttaa viiltelystä, on katkera, koska oma lapsi huostassa, haluaa, että muidenkin lapsilla asiat huonosti. Ap:n lapsi kuulostaa enemmän kuin normaalilta. Minun lapset, 4 kpl, nyt jo aikuisia, olivat juuri tuollaisia kuin ap:n lapsi ja se on normaalia. Kukaan ei viillellyt ja kaikki terveitä. 

Vierailija
16/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä yksi äiti, joka jankuttaa viiltelystä, on katkera, koska oma lapsi huostassa, haluaa, että muidenkin lapsilla asiat huonosti. Ap:n lapsi kuulostaa enemmän kuin normaalilta. Minun lapset, 4 kpl, nyt jo aikuisia, olivat juuri tuollaisia kuin ap:n lapsi ja se on normaalia. Kukaan ei viillellyt ja kaikki terveitä. 

Vierailija
17/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huolestunut, kun miehen lapset 11v ja 12v haluavat olla jatkuvasti meidän kanssa. Ei siis hetkeäkään ilman. Musta normaaliin teini.ikään kuuluu toi itsenäisyyden hakemiset, yksinolot ja kaverit.

Vierailija
18/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo normaalia, et joku 12v.haluaa seuraa 40 vuotiaasta.

Vierailija
19/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl yks 42v joka tosi mielellään välil vetäytyis omaan huoneeseen surfaamaan netissä tai kuunteleen musaa. Viiltelyyn en tunne mitään tarvetta. Eikä kyl oo sitä omaa huonettakaan.

Vierailija
20/22 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on muuttunut siitä, kun itse olin murkkuikäinen. Itse en antaisi nettiä lapsen (murrosikäinen on vielä lapsi) omaan huoneeseen. Netti olisi käytettävissä paikassa, jossa voin valvoa sen käyttöä. Musiikkia saisi kuunnella niin paljon kuin sielu sietäisi. Minusta on tärkeää ennen kaikkea se, että ei odoteta murrosikäisen olevan valmis ottamaan vastuuta asioistaan. Meillä tehtiin läksyt äidin silmien alla, syötiin yhdessä päivällinen, käytiin yhdessä saunassa. Ehkä oli vähän liiankin tiukka kuri, mutta eipä päästy funtsimaan pahoja asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi