Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pituus paino ja mitä vaatekokoa käytät

Vieras
24.08.2020 |

170cm ja 100kg. Vaatekoko 46-48

Kommentit (205)

Vierailija
201/205 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvä esimerkki siitä miten kaikki mammapalstalaiset on painosta viis kokoa s

https://www.zalando.fi/sandro-dane-neuletakki-saumon-sad21i03r-h11.html

Tuossa siis on mallilla koon 36 neule, tuolta sen on suunniteltu puettuna näyttävän. Mutta av-Irmelille riittää se että palttoon napit saa kiinni ampumatta ketään silmään niin on lupa julistaa olevansa kokoa s.

Tuo malli on melkein 20cm pidempi kuin minä joka käytän 34-36 kokoja. 

Mutta hän onkin malli eli varsin hoikka. Tuskin 178cm tavikset yhtä usein käyttävät kokoa 36.

Nyt ei pointti ollut mallin laihuudessa tai pituudessa vaan siinä että väljiksi tarkoitetut vaatteet mahdollistavat sen että oikeasti kokoa 44 voi ängetä itsensä niihin väljiin 36 koon vaatteisiin ja julistaa olevansa kokoa S. Koko vaatekaapin voi halutessaan täyttää niillä, veikkaan että osa tekee niin ihan tiedostamattaan ja ihmettelee outoja ja suorastaan mielivaltaisia kokovaihteluita kun ei mahdukaan jonkun merkin kaikkiin s-vaatteisiin.

Mulla on huonoja uutisia jos niille joille näin käy usein, honey, sä et ole kokoa S.

Minulla on uutisia sinulle. Ei ole olemassa mitään standardi s tai m tai l kokoa. Jokainen firma määrittele ne ihan itse. Joten jonkun vaatefirman s on lantiosta mittataulukossa 90cm ja jonkun toisen s taas 94cm ja jonkun 88cm. Se on ihan mallimestarista kiinni millä mitoilla hän haluaa kaavassa piirtää ja hän piirtää ne niin, että firma myy vaatteita mahdollisimman paljon. Sen jälkeen tietenkin riippuu itse vaatteen mallista kenelle kaikille se mahtuu.

Joten kyllä, kun löytää oikean firman ja ostaa kaiken sieltä ja se firma valmistaa vielä trikoosta ja löysiä vaatteita, voi ihan rehellisesti sanoa käyttävänsä vain s-koon vaatteita ja puhua vielä totta. Siksi joku kokonumero ei merkkaa mitään.

Sama kuin kysyisi auton väriä ja tyyppiä ja paljonko se syö bensaa. Antaa korkeintaan osviittaa.

Itseasiassa on olemassa useitakin standartoituja kokotaulukoita. Aikoikaan oli jopa olemassa puvun peruskaavat niin miehille kuin naisillekin, eri vartalotyypit kirjaimin merkattuna. Voit esimerkiksi löytää kirpputorilta vaatteen jonka numeron lisäksi kokolapussa on kirjain, olikohan a-e. Tai no, onhan ne kaavat edelleen olemassa, niitä vaan ei käytetä, eikä se myöskään taida olla sen mallimestarin päätös lähtökohtaisesti, yleensä sen päätöksen tekee joku muu myynnin optimoinnista vastaava tiimi. Tottahan se on että kokojen kanssa on kikkailua mutta juurikin siksi että ne menee paremmin kaupaksi kun ihminen luulee olevansa hoikempi kuin on. Aika monelle tulee paha mieli jos se kokolappu kertoo totuuden, eikä silloin tule kauppoja.

Vierailija
202/205 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

176 cm ja 57 kg. Koko s, farkut 27/34.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/205 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

175/68

38-40/ M-L

Vierailija
204/205 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

167 cm, 68 kg. Yläosa 40/M, alaosa 40/S-M

Vierailija
205/205 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa lukea näinkin muinaista ketjua kun näkee, miten suurta vaihtelua onkin :D Itse nyt 166/60 ja yleensä ihan L-kokoa pitää käyttää, ettei jostain kiristele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme