Pituus paino ja mitä vaatekokoa käytät
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
167cm, paino noin 57 kiloa. Yläosat xs-s ja alaosat s-m. N34
Yllä ovat minun mittani.
Mietin, että miten te, jotka olette alle 165 senttiä pitkiä ja painatte yli 60 kiloa, mahdutte noihin s-koon vaatteisiin? Treenaatteko tosi paljon ja olette lihaksikkaita? Tuntuu vaan omituiselta, että mua lyhyemmät mutta painavammat käyttää samaa vaatekokoa.
Itse treenaan salilla ja juoksen. Mulla on aika kapea vyötärö, johtuskoha siitä? Mitat siis 162 cm ja painoa 63 kg ja vaatekoko S-M
Nyt rv17 ollessani pituus 160 cm ja paino 51 kg. Nyt käytän siis kokoa 36 sekä M.
Kiloja tullut pahoinvoinnin takia vain yksi, mutta silti entiset vaatteet puristaa (34/S).
175cm 75kg, L/Xl/42
Kenkä 42/43
Painoindeksin mukaan nippu nappa normaali paino. Välillä mietin mistä selvästi ylipainoiset ihmiset löytää vaatteensa kun joudun itsekin ottamaan monesti sen isoimman koon.
178cm
68,5kg
korona toi lisäkiloja
vaatteet uusiks
pakko siirtyä L kokoon.
163 cm 51 kg XS/34
Enkä ole enää teini vaan ihan aikunen, melkein nelikymppinen. Vaikka eihän kukaan aikuinen alle 70 kiloa paina :')
190 cm
90 kg
nainen
vaatekoko L
Housuissa miesten pituudet.
176/106 vaatekoko 46/48,yksi takki ja mekko 50 ja liian isoja.
171cm ja 58kg, käyn salilla ja pyöräilen työmatkoja. Käytän kokoa S-xs.
Ostan välillä vaatteita lastenosastolta. Viimeisin ostos on 164cm kokoiset lasten ulkoiluhousut.
Vierailija kirjoitti:
165 65 36.
Vähän lyhyempänä minulla muuten samat setit. Kiitos päivittäisen liikunnan. 162 65 36
Vierailija kirjoitti:
171cm ja 58kg, käyn salilla ja pyöräilen työmatkoja. Käytän kokoa S-xs.
Ostan välillä vaatteita lastenosastolta. Viimeisin ostos on 164cm kokoiset lasten ulkoiluhousut.
Aika jännä, kun minulle monissa lasten vaatteissa on liian lyhyet lahkeet ja hihat. Olen 162 cm pitkä. Olen mitoiltani sopusuhtainen, toisin kuin sinä? Taidat olla todella persjalkainen jos noin pitkänä lasten housujen lahkeiden pituus riittää? Vai oliko ihan tarkoitus, että lahkeet loppuvat pohkeen alaosaan, ns. ankle-malli eli nilkat paljaana?
162 cm 50 kg XS tai 34.
Suomessa muuten jo kauppojen vaatekoot ja mitoitus suurta. Meidän 36 on muualla Euroopassa helposti 38-40
Vierailija kirjoitti:
163 cm 51 kg XS/34
Enkä ole enää teini vaan ihan aikunen, melkein nelikymppinen. Vaikka eihän kukaan aikuinen alle 70 kiloa paina :')
Hä? Moni normaalipainoinen painaa, aika pitkä saa olla ettei naisella 70kg mene jo ylipainon puolelle.
174cm, 54kg käytän yleensä xs tai s kokoa, housujen ostaminen on aika vaikeaa kun aina on liian lyhyet lahkeet, minulla on pitkät jalat. En voi kuitenkaan ostaa isompia housujakaan, koska muuten ne eivät pysy millään päällä ja en tiedä onko niissä isommissa edes sen pidemmät lahkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
163 cm 51 kg XS/34
Hä? Moni normaalipainoinen painaa, aika pitkä saa olla ettei naisella 70kg mene jo ylipainon puolelle.
Tuo nyt oli lähinnä kuittailua siitä, että painokeskusteluissa tullaan aina kertomaan kuinka suomalaiselle naiselle on normaalia painaa 70-80 kiloa ja ainoastaan pikkulapset ja varhaisteinit painavat alle 60 kiloa.
Kun ylipaino on nykyisin normaalia sukupuolesta riippumatta, on normaalipaino epänormaalia :')
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
163 cm 51 kg XS/34
Jos on vähintään 167 senttiä pitkä, niin 70 kiloisena on vielä nippanappa normaalipainoinen. Eli ei tarvitse olla erityisen pitkä ollakseen normaalipainoinen vielä 70 kiloisena.
162 cm ja 63 kg vaatteesta riippuen S-M tai 36 yleisin koko