Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen raskaana! <3 Pelkään uutta keskenmenoa :(

Vierailija
10.09.2013 |

Sain kesällä keskenmenon (aikaisilla viikoilla, kohtu lähti tyhjenemään itsestään) ja tänään huomasin suureksi ilokseni olevani uudestaan raskaana <3 Pelkään aivan kamalasti uutta keskenmenoa..

Onko muita, jotka ovat olleet samassa tilanteessa? Miten selvisitte pelosta? Pelkään, että nyt stressaan tämän kesken tai jotain muuta kamalaa :(

Samaan aikaan olen toki maailman onnellisin <3

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa kuulla, että meitä on myös muita, jotka ovat samassa tilanteessa. Ja vielä näin läheltä osuu, että kaikilla uusi raskaus alkanut melko pian.. Ja toivon mukaan tällä kertaa kaikilla meillä asiat menisi paremmin <3

Välillä myös mietin, että onko jotain, millä vahingossa saatan itse aiheuttaa keskenmenon? Jos stressaan liikaa? Pitkät päivät töissä? (teen kolmivuorotyötä) Yövuorot? Tuntuu, että on toisinaan ihan vainoharhainen..

Vierailija
2/13 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon tunteen kun pelkää itse aiheuttavansa keskenmenon... Faktahan on ettei sitä voi itse aiheuttaa :) tietty jätetään tupakka ja alkoholi jne. Kun ollaan raskaana mutta muuten raskaanaollessa voi elää ihan normaalia elämää :) lapsiahan ei varmaan juuri syntyisi jos stressaaminen tai kolmivuorotyö aiheuttaisivat keskenmenoja ;) helppo sanoa näin toiselle mutta tosiasiassa mua kans jännittää tosi paljon että meneeköhän kaikki hyvin... Ei auta kun antaa ajan kulua... Neuvolaankaan en aio soitella viikkoihin :D jos vaan päästään sinne viikoille 7+ ni käyn siellä alkuraskauden ultrassa ja vasta sitten varaan ajan neuvolaan :D

Nita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! En itsekään uskalla tilata vielä aikaa neuvolaan, kaikki on vielä niin alussa. Ja kiitos kirjoituksestasi! Näin esikoista odottavalle kaikki tieto (niin "turhalta" tai "automaattisiltakin" tuntuvat asiat ovat uusia. Mukavaa odotusta myös sinne! Toivotaan, että kaikki menee hyvin :)

Vierailija
4/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka :) mulla tismalleen sama tilanne... tänään plussasin myös uudestaan ❤

Vierailija
5/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka :) mulla tismalleen sama tilanne... tänään plussasin myös uudestaan ❤

Vierailija
6/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä? Ompa sattuma! Onnea hirmuisesti myös sinne! <3 Saanko kysyä, millä viikoilla sulla meni viimeksi kesken? :/

Itse odotan esikoista <3

Vierailija
7/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä raskauteen! Tuossa tilanteessa on ollut todella moni nainen - jos useampi nainen on koolla ja alat puhumaan asiasta, niin aivan varmasti muita löytyy! Itsellä myös kokemus keskenmenosta ja oikeasti sellaista "hullunluottamusta", että kaikki menee hyvin, ei enää koskaan saavuta! Siltikin, nuo monet naiset, minäkin, menetyksen kokeneet, olemme saaneet elää onnistuneen raskauden ja saaneet lapsia =) Pelkoa ei ole helppoa karistaa harteilta, mutta ajan kuluessa ja viikkojen karttuessa helpottaa ja voi alkaa nauttimaan ihanasta odotuksesta! Puhu ja pura kokemustasi ja pelkojasi! Onnea matkaan!

Vierailija
8/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nro 5 kirjoituksestasi! Tämä on vasta hyvin alussa.. viikkojen edetessä uskon pelon helpottavan. Kauhukseni olen onnistunut (netistä) lukemaan, kuinka joillakin on rv12:kin jälkeen mennyt vielä kesken. Se jos joku tuntuu hurjalta ja pelottavalta :(

Kiitos kannustuksesta! (: Voih.. siinä todella oli kaksi viivaa <3

Vierailija
9/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka :) eli täällä nro 2 joka myös plussannu tänään :) edellinen raskaus meni kesken parin päivän päästä plussasta eli jotain rv4+.... eli ihan alussa jolloin monet raskauden menee kesken, jolloin nainen ei niitä välttämättä edes huomaa. Itselläni ennestään yksi lapsi jota ennen oli myös hyvin varhainen keskenmeno, jonka jälkeen alkanut raskaus päättyikin sitten hienosti ja saimme ihanan tyttäremme <3 en usko että voit stressaamalla tai millään muullakaan tavoin aiheuttaa keskenmenoa <3 itseäni helpotti tyttöä odottaessani alkuraskauden ultrassa käyminen yksityisellä (n. vko 7+) jolloin raskaus "virallisesti" todettiin ja sydämensykekin saatiin näkyviin <3 minulle lääkäri sanoi tuolloin että siinä vaiheessa kun sydämensyke on saatu näkyviin, on keskenmenon riski enää huomattavasti pienempi :)

tsemppiä (meille molemmille ;)) <3

Nita

Vierailija
10/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Lohduttavia ja tsemppaavia sanoja varmasti tällä hetkellä tarvitsenkin. Olen niin onnelline... häkeltyneen onnellinen, mutta täysin en uskalla onneani päästää valloineen.. Vielä. Ehkä sitten aikanaan, kun pääsisi näkemään pikkuisen <3

Vierailija
11/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Minulla myös sama tilanne. Kesäkuussa keskenmeno vk 6 ja nyt on menossa uusi raskaus 5+2. En vielä osaa samalla tavalla iloita raskaudesta, vaikka se ihana uutinen onkin!Ei auta kuin odotella ja toivoa, että pysyy kyydissä pieni :) 

Vierailija
12/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Olen miettinyt, jos sinnä asti ehdimme, niin haluaisin varhaisultrassa käydä.. Uskoisin, että oma mielikin olisi silloin helpottuneempi, jos kaikki todetaan hyväksi.

Onnea sinulle vielä kerran! Tämä kaikki on niin ihmeellistä ja ihanaa! :)

Vierailija
13/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä uuteen odotukseen. Sinä siis voit tulla raskaaksi ja saada lapsia. Se on ihanaa ja lohduttavaa. Voit siis yrittää ja sinulla on mahdollisuus (todennäköinen), että kohta olet äiti. jos voi ajatella lapsia ja niiden hankkimista/saamista sellaisena hyppynä tuntemattomaan ja ns. Ikuiseen huoleen lapsen asioista, osaa ehkä nauttia tästäkin hetkestä. Minulla on kaksi keskenmenoa ja kolme ihanaa lasta. Olen pelännyt ihan viime metreille, että varmasti joku kuolee tai vähintäänkin synnytys menee pieleen. Kaikki on mennyt kuitenkin hyvin. Myös sinulla uskon, että kaikki menee hyvin. Paljon tsemppiä