Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sulkeutuu kun otan lapsenteon esille

At84
24.08.2020 |

Mikä neuvoksi? Olemme yli 30 pariskunta ja yhdessä useita vuosia. Olen parin vuoden aikana yrittänyt ottaa esiin lastenhankinna, mutta puoliso keksii aina jonkun syyn vielä odottaa. Nyt olen tullut kärsivällisyyteni päähän, lääkärinkin minulle totesi että jos aion tehdä lapsia nyt on sen aika. Puoliso ei usko että on kiire (vaikka ikää on molemmilla) ja silmin nähden ahdistuu aina kun otan aiheen esille. Olen yrittänyt antaa omaa aikaa ja tilaa miettiä asioita, mutta uskon että hän yrittää vielä pitää kynsin ja hampain kiinni elämästä ilman lapsia. Hän keksii jatkuvasti jotain mitä "on pakko saada tehtyä" ennen lapsia vaikka käytännössä kaikki on aivan täysin valmista. En halua ahdistaa häntä, mutta en enää halua odottaa. Hänen mielestä esimerkiksi puolen vuoden tai vuoden odotus ei ole mitään, ja minä tiedän että biologisesti se on paljonkin! Tiedän, että uhkavaatimuksen antaminen ei toimi enkä sellaista halua. Taistelen tämän asian kanssa joka kuukausi ovulaationaikaan, jolloin en voi olla ajattelematta asiaa kokoajan... Ja toinen välttelee asiaa kuin ruttoa. Syy hänellä on mielestäni (ei ole itse saanut kerrottua kunnolla syytä) että hän haluaa vielä olla ilman lapsia vuoden tai pari. Haluaa nauttia elämästä ja tehdä omia juttuja. Ei usko että vielä on kiire ja luulee että liioittelen.

Tunnen kuinka kello käy ja tuntuu todella pahalta.

Mielellään järkeviä neuvoja kiitos, ihan on tarpeeksi huono fiilis muutenkin.

Kommentit (930)

Vierailija
901/930 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimmat? tapaukset joista olen lukenut niin niissä ei mies halua lasta vuosikausiin ja sitten kun nainen on 'liian vanha' niin vaihtavat nuoreen joka hetikohta haluaa lapsen ja sitten se yhtäkkiä miehelle sopiikin,, Toisinaan vielä henkäisee että kun sen edellisen vaimon kanssa niitä lapsia ei tullut..

Pahin tapaus olisi kyllä tossukka, joka tekee lapsen vain toisen mieliksi. Siinähän menisi kolme elämää pilalle.

Vierailija
902/930 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/930 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmat? tapaukset joista olen lukenut niin niissä ei mies halua lasta vuosikausiin ja sitten kun nainen on 'liian vanha' niin vaihtavat nuoreen joka hetikohta haluaa lapsen ja sitten se yhtäkkiä miehelle sopiikin,, Toisinaan vielä henkäisee että kun sen edellisen vaimon kanssa niitä lapsia ei tullut..

Pahin tapaus olisi kyllä tossukka, joka tekee lapsen vain toisen mieliksi. Siinähän menisi kolme elämää pilalle.

Ei se nyt aina niinkään mene. Semmostakin on sattunut, että vauvasta tuleekin miehelle oikea silmäterä, kun se on syntynyt. Näitäkin isiä löytyy lähipiiristä, mitkä viimeiseen asti "venkoili" ja kuitenkin kun se nyytti viimein tuli kotiin, miehet oli sulaa vahaa. 🤗

Vierailija
904/930 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun älykkyysosamäärä on yli 154, ja mulla on neljä lasta. Äitiys on mahtavaa. 

Vierailija
905/930 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mies pelkää muutosta, ei tuossa muusta ole kyse. Ei voi kuin toivoa että kaveri tajuaa rohkaistua ettei käy niinkuin Anun tapauksessa

https://www.is.fi/perhe/art-2000008540750.html

Vierailija
906/930 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas mies! talous sakkaa lamaan ja kaikilla on paniikki kohta rahasta

Vierailija
907/930 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai oliko toi paino?

Vierailija
908/930 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
909/930 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai oliko toi paino?

Ei lasten saanti vaikuta painoon.

Kun minun neljä lastani olivat pieniä, painoni vaihteli 42-45 kiloon. Oli monin tavoin aktiivista aikaa.

Kun lapset kasvoivat ja aloin opiskella töiden ohella, painoa tuli pian 10 stressikiloa lisää. Ja siinä on minulle yli 5 kiloa liikaa, koska en näissä mitoissa viihdy. - Siksi lähdenkin nyt hiihtämään ja edistämään kevyempää tulevaisuutta.

Vierailija
910/930 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa vain menee.

Jos vastentahtoinen vanhempi ei halua elää lapsiperhe-elämää, hän voi hakeutua sopivampiin kuvioihin. Tavallisesti se, joka on lasta halunnut, on hänestä onnellinen ja pystyy kyllä rakentamaan mukavan perhe-elämän lapselle ja itselleen.

Vierailija
911/930 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksii tekosyitä,eli ehkä ei haluakaan.Nyt nostat kissan pöydälle ja keskustelet asian halki.

Vierailija
912/930 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se  sika

Vierailija
913/930 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olet vielä linjoilla;) Kannattaa itse sulkeutua jos mies ei ensin suostu naimisiin (jos ei jo ole) ja jos mies ehdottaa seksiä ehkäisten. Eli naimisiin ja antaa sitten raskauden alkaa jos on alkaakseen.

-Ystävällinen neuvoja

Vierailija
914/930 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos olet vielä linjoilla;) Kannattaa itse sulkeutua jos mies ei ensin suostu naimisiin (jos ei jo ole) ja jos mies ehdottaa seksiä ehkäisten. Eli naimisiin ja antaa sitten raskauden alkaa jos on alkaakseen.

-Ystävällinen neuvoja

Monelle tosiaan kelpaa, jos seksiä saa sitoutumatta, ja ehkä lupaillen jotakin joskus myöhemmin.

Vierailija
915/930 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei halua lasta. Miesten laskee laatu siittiöissä jo 34 v iästä lähtien, mutta naisten hedelmällisyys laskee rajummin ja koko ajan. Eli molemmat olisivat hedelmällisimpiä jo 20-30 v iässä. 

Lääkärisi on oikeassa. Naisella ei ole aikaa hukattavana. Jos miehesi vielä esittää jotain typeriä tekosyitä, vaihda mieheen joka haluaa lapsia. 

Vierailija
916/930 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paljonkin yli? Mun älykkyysosamääräni on yli 124, eikä mulla ole yhtään lasta. Äitiyden mahtavuudesta en osaa sanoa mitään. 

Vierailija
917/930 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ole valmis hankkimaan lapsia, hän on nähtävästi niin aikuinen, että ymmärtää vastuunsa. Arvostan. Lapsi ei ole lemmikki, joka hakitaan omaksi iloksi. 

Vierailija
918/930 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa miehistä on tyytyväinen kun on sapuskaa, tussua ja netti. Ota joku noista pois niin katso mitä tapahtuu.

Vierailija
919/930 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää juttu on vuodelta 2020, mahtoikohan niitä lapsia???......... On nääs jo koht 40 v tää lapsia kaipaava.

Vierailija
920/930 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tuo elämään valtavasti merkitystä, tätä ei lapseton voi ikinä ymmärtää. Lapsen saanut taas ymmärtää sen, koska vain hänellä on kokemusta verrata millaista on lapsettoman ja lapsen saaneen elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi