Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranäyttelyt kuin aikuisten hiekkalaatikkoleikkejä

Vierailija
10.09.2013 |

Juttelin tänään erään ystäväni kanssa joka viime aikoina pakon edessä käynyt koiransa kanssa näyttelyissä (koira sijoituksessa ja näyttelyt olivat ehtona).

Kertoi ihan karmaisevia juttuja siitä miten aikuiset ihmiset käyttäytyvät siellä kuin pikkukakarat paitsi vielä paljon huonommin. Esim saman rodun omistajille ei jutella mitään eikä edes tervehditä. Eräät kenneleiden edustajat ovat hyvää pataa keskenään mutta muutan tosiaan et saa edes vastausta tervehdyksellesi. Kaverini oli tästä ääneensanomattomasta tavasta tietämättömänä aluksi mennyt iloisesti juttelemaan mulle ja ihmetteli vaan missä vika kun kukaan ei vastaa edes tervehdykseen ja kääntävät selkänsä kunnes häntä valistettiin jonkun toimesta että tämä kuuluu asiaa...WHAT? Voivatko aikuiset ihmiset oikeesti olla näin lapsellisia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin myös että aikuiset ihmiset tulevat ns härnäämään kilpailijan koiraa juuri ennen näytöstä saadakseen koiran levottomaksi...herraisä miten lapsellista.

ap

Vierailija
2/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ämpärit ja lapiot valmiiksi esiin. Palsta on oikein oivallinen esimerkki aikuisten hiekkalaatikosta ja aikuisten henkisestä tasosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 15:35"]

Ota ämpärit ja lapiot valmiiksi esiin. Palsta on oikein oivallinen esimerkki aikuisten hiekkalaatikosta ja aikuisten henkisestä tasosta.

[/quote]

Joo olen huomannut kyllä että meitä on täälläkin moneen junaan :D

Vierailija
4/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kokenut olevani koskaan oloani niin tervetulleeksi ns. omien joukkoon, kuin koirapiireissä. Kun kerroin omasta tilanteestani, että olen ensikertailainen jne. sain paljon ohjeita ja opastusta miten toimitaan jne.

Vierailija
5/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 15:43"]

Itse en ole kokenut olevani koskaan oloani niin tervetulleeksi ns. omien joukkoon, kuin koirapiireissä. Kun kerroin omasta tilanteestani, että olen ensikertailainen jne. sain paljon ohjeita ja opastusta miten toimitaan jne.

[/quote]

Joo kaverini kertoi että tämä on tapauskohtaista eli rodusta riippuvainen tyyli...mutta tämä on siis kuitenkin sitä mitä kaverini on näyttelyissä kohdannut ja siis ihan arkipäivää. Olen aina ollut sitä mieltä että koiranäyttelyt ovat typeryyttä mutta nyt olen sitä mieltä että se on jopa äärimmäisen lapsellista.

Vierailija
6/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itellä ihan erilaisia kokemuksia. Siellä näyttelyissähän niitä uusia tuttavuuksia just saadaan ja se onkin yksi asia mikä näyttelyissä kivaa eli tavata kavereita.

Vierailija
7/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näyttelytoiminnan takia lähes kaikki nykyiset rodut on pilattu jalostuksella elinkelvottomiksi. Ei ihme kun tietää miten typeriä ihmisiä sitä hommaa pyörittää.

Vierailija
8/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kuullut jos jonkinlaista tarinaa siitä älyttömästä kateudesta mikä noissa näyttelyissä vallitsee joten en itse mistään hinnasta sellaiseen menisi. Kiva kuitenkin jos joillakin on myös positiivisia kokemuksia.

Vierailija
9/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just viikonloppuna itse näyttelyssä, ja totesimme miehen kanssa, että ei taideta enää lähteä. Kuppikuntaisuus ja kyyläily tuntuvat olevan ihan normaali kondukti koirahommissa. Olen törmännyt mukaviin ja avuliaisiinkin kilpakumppaneihin, mutta he ovat vähemmistössä. Jos ei tunne oikeita ihmisiä, saa aika kylmäkiskoista kohtelua.

Vierailija
10/14 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta onpahan totta. Ekaa kertaa kävin katsomassa näyttelyitä ja yritin jutella oman rodun kasvattajien kans, mutta eivät meinanneet edes vastata kysymyksiin. Muutenkin näyttelykehässä joidenkin käytös oli naurettavaa, kiilattiin juoksemaan vierelle tai tuotiin oma koira toisen naaman eteen ärsyttämään

Vierailija
11/14 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria harrastavat naiset on pääosin aivan hillitöntä porukkaa. Kyllä puukkoja lentelee ja valheita levitellään. En ikinä enää anna harvinaisen herkulliseksi kehuttua penistäni koiraihmiselle käyttöön.

Vierailija
12/14 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon varmaan omasta asenteesta ja herkkänahkaisuudesta kiinni. Itse olen harrastanut näyttelyitä 20 vuotta, josta 12 vuotta yhden rodun kokemuksella ja sitten vaihdoin rotua toiseen. Olen myös händlännyt vieraita rotuja, eli en ole tuntenut rodulle omistautuneita ihmisiä ja ihan vaan hyviä kokemuksia on ollut. Onhan siellä niitä kuppikuntia, mutta on paljon kivoja ihmisiä niiden kuppikuntien ulkopuolellakin. Ja mitä tuohon häirintään tulee, niin jos koira on hyvin hanskassa ja kontakti toimii, niin sillä ei ole mitään merkitystä mitä siellä kehän ulkopuolella tapahtuu. Eli koiran koulutuksesta ihan kiinni.

Vierailija
13/14 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:26"]Aika paljon varmaan omasta asenteesta ja herkkänahkaisuudesta kiinni. Itse olen harrastanut näyttelyitä 20 vuotta, josta 12 vuotta yhden rodun kokemuksella ja sitten vaihdoin rotua toiseen. Olen myös händlännyt vieraita rotuja, eli en ole tuntenut rodulle omistautuneita ihmisiä ja ihan vaan hyviä kokemuksia on ollut. Onhan siellä niitä kuppikuntia, mutta on paljon kivoja ihmisiä niiden kuppikuntien ulkopuolellakin. Ja mitä tuohon häirintään tulee, niin jos koira on hyvin hanskassa ja kontakti toimii, niin sillä ei ole mitään merkitystä mitä siellä kehän ulkopuolella tapahtuu. Eli koiran koulutuksesta ihan kiinni.
[/quote]

Lapsellista touhua silti tuoda tahallaan häiritsemään

Vierailija
14/14 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa harrrastus , aina löytyy kiihkomielisiä kuppikuntia jotka vievät ilon muilta harrastajilta; koiranäyttelyt, koirakoulutuskerhot, tanssiryhmät, moottoripyöräkerhot...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi