Oletko nopea vai hidas lähtijä
Ihmisillä on kyllä erilaisia aikakäsityksiä. Tämä on tullut todettua. Itse olen nainen ja minulle riittää aamulla 20-30 minuuttia aikaa valmistautua ennen kuin lähden töihin tai jos pitää lähteä johonkin muualle, periaatteessa minne vaan. Tämä siis, jos saan valmistautua ja lähteä yksin ilman lapsia.
Esimerkiksi mun kavereilla saattaa kestää tunti tai 1,5 h ja he ovat mielestään nopeita lähtijöitä. :D Itse odotan aina tuskastuneena, jos ollaan vaikka yhdessä jonkun kaverin kanssa ja pitää lähteä aamulla johonkin.
Kerropa sinä oletko nainen vai mies ja kauanko sinulla kestää valmistautua lähtöön/oletko mielestäsi hidas vai nopea lähtijä?
Kommentit (11)
Olen nopea lähtijä, herätyskello soi aamulla 15 min ennen kun pitää lähteä kävelemään bussipysäkille. Joskus odottelen pari minuuttia valmiina sisällä ettei ulkona kylmässä tarvi odottaa bussia.
Vierailija kirjoitti:
Olen nopea lähtijä, herätyskello soi aamulla 15 min ennen kun pitää lähteä kävelemään bussipysäkille. Joskus odottelen pari minuuttia valmiina sisällä ettei ulkona kylmässä tarvi odottaa bussia.
Ja olen siis nainen. Lapsen kanssa lähtiessä menee max 30 min.
Nopea, jos ei tarvitse huolehtia kuin itsestä.
Hidas. Mulla menee jo aamiaiseen tuo monen puoli tuntia. Herään tasan tunti ennen kuin pitää lähteä töihin. Enkä edes meikkaa. En tiiä mitä teen. Haahuilen vaan ympäriinsä varmaan.
Ei mua kuitenkaan odottaa tarvi. Jos lomalla esim. kaverin kanssa sovitaan että lähdetään klo 10 jonnekin, niin kyllä mä osaan arvioida, koska mun pitää alkaa valmistautua.
Hidas. Vähintään pitää varata tunti, mieluiten puolitoista lähtemiseen. Osaan herätä ajoissa ja olla tarvittaessa sovittuun aikaan sovitussa paikassa, enkä todellakaan kuulu kroonisiin myöhästelijöihin.
Aamulla superhidas. Vähintään vartti menee jo siihen, että pääsen sängystä ylös. Suihkussa menee myös kauan ja muuhun itsensä kuntoon saattamiseen. Aamiaista en sitten aina ehdi edes syödä. Puolitoista tuntia heräämisestä ovesta ulos pääsemiseen, tunti jos on kiire. Muina vuorokaudenaikoina olen kyllä aika nopea.
Tosi hidas. Pitää saada juoda aamukahvi rauhassa, lenkittää koira, käydä suihkussa ja syödä aamupala. Ja sit jo melkein pitääkin lähteä töihin, vaikka herään kolme tuntia ennen lähtöä 😆
Se riippuu ihan siitä, mitä on tehtävä ennen kun voi lähteä. Lähden 3 viikon reissuun 10 minuutissa, jos kamppeet on pakattu valmiiksi eikä tarvitse kuin pukeutua. Töihin lähtö voi kestää 2 tuntia, jos pitää tehdä siivous, käydä lenkillä, pestä hiukset yms.
Jos mukaan ei tarvitse muuta kuin puhelimen ja lompakon ja olen pirteä, pääsen 5-15 minuutissa ovesta ulos jopa pikavartalosuihkun kautta.
Jos on enemmän tavaroita mietittävänä kuten läppäriä, vaatetta jos sää vaihtelee, tai muuta sälää, ja täytyy syödä ja käydä siinä aamupperössään pesemässä tukka ja suihkussa, niin menee helposti 1,5 tuntia ja haahuilen edes takas ja unohtelen mitä lähdin etsimään. Vaikka meikkaan aivan minimin tai en ollenkaan, usein pelkkä sävyttävä voide.
Olen nopea, mies hidas , kaksi lasta nopeaa yksi hidas.
Olen kellon soitosta viidessä minuutissa autollani jo menossa töihin.
M 45