Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mansikkaluomi vauvalla

Vierailija
24.08.2020 |

Te kenen vauvalla on ollut mansikkaluomi; missä luomi sijaitsi, koko ja milloin hävisi? Hoidettiinko mitenkään?

Minun 11kk tytöllä on pieni, n. 2mm kokoinen mansikkaluomi joka sinällää muuten ei haittaisi mitään, mutta on keskellä kasvoja. Luomi ilmestyi noin 3-4 vkon iässä eikä ole kasvanut ollenkaan ilmestymisensä jälkeen. Mietin tässä, että minkä ikäiseltä nuo yleensä häviää pois.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaislapeslla oli nenän vieressä iso. Lähti vasta vähän ennen, kun aloitti koulun.

Vierailija
2/12 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähde välttämättä ikinä pois, kuten itselläni. 2 kpl kasvoissa. Meikillä saa hyvin piiloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli jalassa 2x3 cm mansikkaluomi. Hävisi itsestään noin 3-4 vuotiaana. 

Vierailija
4/12 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa nyt kun tarkistin, niin minulla on enää toinen luomista näkyvissä

2

Vierailija
5/12 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut iso mansikkaluomi otsassa vauvana. Hävisi 2v ikään mennessä.

Vierailija
6/12 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5 vuotiaalla on n. 1cm halkaisijan kokoinen mansikkaluomi selässä. Nyt on jo aika hyvin haalistunut ja kadonnut.

Vierailija
7/12 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkänomainen  viiru otsassa vasemman silmän yläpuolella ja läikkä nenän pielessä oikealla. Nyt vähän yli kaksivuotiaana jo haalistuneet.

Vitsailin syntymän jälkeen, että lapsivesipunktion ottajalla varmaan neula lipsahti ja aiheutti nuo jäljet. Otsan viiru näyttää ihan arvelta, ja on samassa linjassa nenänpielen läikän kanssa.

Vierailija
8/12 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkutytöllä oli noin 1,5 cm kokoinen luomi poskessa. Ei siitä mihinkään hävinnyt. Aikuisena varmaan peittänyt sen meikillä.

Vierailija
9/12 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella oli sellainen n. kolme senttimetriä halkaisijaltaan mansikkaluomi keskellä rintakehää. Hävisi tuossa 10 vuotiaana, tai siis vaaleni, pieni kohouma siinä edelleen on, mutta kun poika on 18v ja 185cm niin ei tuo silmään juuri pistä. Keskimmäisellä on nuppineulan pään kokoinen mansikkaluomi poskipäässä, näytätä tavalliselat luomelta. Noita kropassa olevia ei siihen aikana kun esikoispoika oli pieni hoidettu, mutta kyllä kasvoissa olevia hoidettin jo tuolloin. Kysypä neuvolasta apua tuohon. On vaan rankka reissu, nukutuksessa tehdään eikä hoidu yhdellä kerralla. 

Vierailija
10/12 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli leuassa parisenttinen. Poistettiin yläasteella laserilla, vaati muutaman hoitokerran.

Vierailija
11/12 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytöllä oli otsassa euron kolikon kokoinen luomi. Himmeni vähitellen, ja hävisi pois n. 3-4-vuotiaana.

Häneltä löytyi myös ihonalainen, kanamunan kokoinen mansikkaluomi korvan alta. Oli siis sinertävä kohouma. Saimme silloin lähetteen tarkempiin tutkimuksiin, koska silloin jos luomia on useampi, niitä voi olla myös esim. sisäelimissä. Mansikkaluomi on sykerö verisuonia, jotka rasittaa sydäntä, jos niitä on useampi.

Vierailija
12/12 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliluomea ja mansikkaluomea ei pidä sekoittaa. Tuliluomi ei lähde itsestään pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi