Kumpaan viikonlopuksi, Vilnaan vai Riikaan?
Ciitydealilla on hyvänhintaiset lennot kumpaankin (89€), vaan kumpaan sitä sitten lähtisi, onko kokemuksia?
Kommentit (10)
Riiassa on paljon enemmän nähtävää ja tekemistä, on minusta myös kauniimpi kaupunki kuin Vilna. No, Riian tunnen kyllä paremmin, kun olen siellä käynyt (useimmiten työmatkoilla) kymmeniä kertoja, Vilnassa vain kerran (joten ehkä sielläkin olisi jotain kiinnostavaa ollut, jos olisi ehtinyt hakea).
Olen käynyt molemmissa, Riikaa suosittelisin.
Kiitos, ei kumpaakaan. Nyt olen täynnä.
Riiassa olen käynyt. Oli kiva pieni kaupunki.
Riiassa on vajaat 700 000 asukasta, että ei se nyt ihan pieni kaupunki ole. Kiva kyllä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 10:05"]
Riiassa on vajaat 700 000 asukasta, että ei se nyt ihan pieni kaupunki ole. Kiva kyllä.
[/quote]
Niin, todellakaan ei ole mikään pieni kaupunki edes maantieteellisesti, siellähän on jo useita sellaisia Mannerheimintien pituisia bulevardeja 1900-luvun alusta. Toki ainakin vielä pari vuotta sitten ihan ydinkeskustan ulkopuolella oli hitusen rähjäistä, mutta esim. Tallinnaan verrattuna kyseessä on metropoli.
Molemmissa käyneenä suosittelisin Riikaa. Vilnasta jäi jotenkin oudot kokemukset: auki olevia ravintoloita löytyi keskusta-alueelta kauhean huonosti eikä missään käynyt visa maksuvälineenä (pelkkä käteinen). Englannintaitoisista asiakaspalvelijoista tms. sai haaveilla. Riikassakaan paikallisten englanti ei ollut toki parasta, mutta siellä palvelu oli kuitenkin pääsääntöisesti ystävällistä, Vilnassa päinvastoin. Kaunis kaupunki Vilnakin mielestäni oli, mutta muuten minulle jäänyt kuva siitä oli hieman ikävä.
Itse tykkäsin kovasti Vilnasta. Vanhakaupunki on aika pieni, mutta kiva. Useita vuosia sitten olen käynyt ja silloin ainakin tosi edullista.
Riikassa olen käynyt myös, mutta oli paljon kallimpi ja jotenkin ihmiset epäystävällisempiä, kuin Vilnassa. Mutta siis ihan ok myös Riika
Riikassa olen ollut. Ihan kiva kaupunki, vanhakaupunki varsinkin on nätti. Näkemistä riittää juuri viikonlopuksi muttei sen enempää.