Kokemuksia aqua rakkuloista synnytyksessä?
Kommentit (17)
Ensimmäinen piikki sattui todella paljon, mutta sen jälkeen ei enää juuri ollenkaan. Itselleni niistä oli todella paljon hyötyä.
Mun mielestä sattui saman verran kuin ampiaisen pisto, ei hirveästi. Ihan helppo oli pysytellä paikoillaan kun ne laitettiin ja huutamattakin olin. Nopeasti ne pistettiinkin. Toimivat tosi hyvin, selässä ei tuntunut enää mitään muuta kuin rentouttavaa lämpöä, mutta tajusin ekasta aqua-rakkuloita seuranneesta supistuksesta, että haluan ne selkäkivut takaisin :). Vatsan puolta ne ei puudattaneet, ja se kohdun supistelu olikin yksinään paljon rusentavampi tunne kuin selkäjomotuksen kanssa. Kannattaa kokeilla.
Sattui! Minulla on kova kipukynnys, mutta mielestäni ne olivat pelkkää rääkkäämistä! Supistukset eivät olleet niin kivuliaita kuin noiden rakkuloiden laitto! Eli en suosittele.
Sattui aivan kamalasti! Piti huutaa.... Mutta auttoivat todella hyvin, joskin kesto oli vain noin 20-30min.
Heh, only in Finland harrastetaan jotain noin naurettavaa. Yhtä hieno kivunlievitys olisi vaikka se,että kätilö ryhtyy lyömään synnyttäjää tasaisin väliajoin,silloinkin aina hetkeksi pääsisivät muut kivut unohtumaan.Onneksi ei tarvitse enää synnyttää Suomessa,eikä myöskään kuulua sen surkean terveydenhoidon piiriin,vaan voin nauttia elämästäni Keski-Euroopassa ja saada tarvittaessa ihan oikeaa hoitoa.
Itselläni ei ole, mutta sisko kertoi, että halusi ne kokemuksen vuoksi yhdessä synnytyksessään. Kuulemma sattui aivan helvetisti se laittaminen eikä niistä ollut minkäänlaista apua.
Sattui ihan kamalasti ja ei niistä ollut mitään apua varsinkin kun minulla ne supistukset tuntuivat enimmäkseen alamahassa eikä selässä.
Enemmän olisi hyötyä potkaista varpaankynnen alle hammastikku. Sattuisi saman verran ja veisi ajatuksen kivusta sinne varpaan suuntaan.
En kyllä suosittele kumpaakaan.
Epiduraali rocks!
ei kamalasti, ei kyllä mitään auttanutkaan...
Itselläni sattui niin paljon, että en enää muissa synnytyksissä ottanut. Ensinnäkin laittaminen sattui ja sen jälkeen muistaakseni tuli vielä kirvely.
Ystäväni oli hetkeä aikaisemmin synnyttänyt ja kehui sitä niin paljon, että päätin itsekkin kokeilla, mutta se jäikin siihen yhteen kertaan!
Kolmannessa synnytyksessä otin kovan houkuttelun tuloksena, ja oli koko synnytyksen kivuliain osuus. Apua en niistä myöskään saanut.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 09:00"]
Heh, only in Finland harrastetaan jotain noin naurettavaa. Yhtä hieno kivunlievitys olisi vaikka se,että kätilö ryhtyy lyömään synnyttäjää tasaisin väliajoin,silloinkin aina hetkeksi pääsisivät muut kivut unohtumaan.Onneksi ei tarvitse enää synnyttää Suomessa,eikä myöskään kuulua sen surkean terveydenhoidon piiriin,vaan voin nauttia elämästäni Keski-Euroopassa ja saada tarvittaessa ihan oikeaa hoitoa.
[/quote]
No en tiedä riittääkö sinulla älli, mutta normaalijärjellä varustettu ihminen osaisi kyllä tuosta menetelmän nimestäkin päätellä, ettei sitä ole Suomessa keksitty... mutta terkkuja vaan sinne ihanaan Keski-Eurooppaan, ihan mukava kun ei tarvitse sinua meidän verorahoilla täällä elätellä :)
Minulla supistukset tuntui kovasti selässä ja siksi kokeilin aquaa. Laittaminen nipisti mutta niistä saatu apu oli tosi hyvä. Pystyin rentoutumaan vielä jonkin aikaa. Suosittelen.
Riippuu varmaan, millaiset synnytyskivut juuri silloin on meneillään. Ne eivät auta supistuksen kouristukseen, eivätkä avautumiskipuun, mutta jos sulla on vahvat vatsalihakset niin ne sillain kuukautiskipumaisesti pitkäaikaiskouristuvat supistusten taustalla. Tästä seuraa järkyttävä kuvotus ja tunne siitä, että pää on ulkoavaruudessa kuplassa, jossa ei pysty hengittämään, ei kuule puhetta, ei pysy tasapainossa, jne. SIIHEN akvarakkulat auttoivat. Ja sen jälkeen supistus- ja avautumiskipu oli helpompi kestää, kun oli edes jotenkin järjissään.
Sen laitto kirveli kyllä, mut ei se nyt ihan kauheaa ollut.
Sattu niin saatanasti, ikinä mikään kirvellyt niin kovasti. Ei mitään apua.