Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä kuuma aalto tuntuu?

Vierailija
24.08.2020 |

Johtuuko alkavista vaihdevuosista, että on koko ajan hikinen olo ja kuuma? Ei tunnu mitään aaltoa vaan tasainen kuumuus.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin istumasta nousu, tai juuri jokin liike, kumartuminen tms saa aikaan tuon puuskan myös. Jos teen vatsallani selkälihasliikkeitä, on varmaa, että sydän alkaa laukata, ja aalto nousee.

Vierailija
22/31 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee varamaan paljon yksilön mukaan. Itse muistan vain kerran saaneeni kuuman aallon töissä ollessa, muuten yleensä illalla nukkumaan ruvetessa, mutta en silloinkaan kastunut, tuntui vain, että naama lehahti punaiseksi ja kuumaksi.

Enemmän häiritsi menkkojen epäsäännölliyys ja välillä hirvittävä runsaus. Sekä menopaussin jälkeen tullut limakalvojen kuivuminen. Siihen on onneksi vähähormonisia lääkityksiä, jotka auttavat tosi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yöt olivat yhtä hikiaaltoa, joka alkoi n. kahden aikaan yöllä ja jatkui tuntikausia, en saanut nukuttua kuin alkuyöstä muutaman tunnin. Outoa oli se, että mitään muita oireita ei ollut, kk-kierto oli lyhentynyt, mutta ei muuta. Tilasin Vogelilta salviatabletteja, menoforce. Yhden otan päivässä ja yhtään ei hikoiluta. Apua alkoi tulla jo muutamassa päivässä. Vuoden olen niitä käyttänyt. Välillä pidin pienen tauon, mutta hikoilu alkoi vähitellen tulla takaisin. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
24/31 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumalta ja hiki valuu. Miehelläkin voi olla, jos testo menee matalaksi, näin itsellä.

Vierailija
25/31 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä kuumuus alkaa oikein nousta rintakehästä päänahkaan ja samaan aikaan alkaa pukata hikeä ylähuulelle ja niskaan.

Vierailija
26/31 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette?

33. Lääkitys aiheutti hetkelliset vaihdevuodet.

Vierailija
27/31 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin on kauhean kuuma. Sitten iho on märkä ja kuumuus menee pois.

Vierailija
28/31 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiroshimassa ja Nagasakissa oli kuuma aalto 1940 luvulla. Kärvensi kaiken suurelta alueelta

Vierailija
29/31 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko minulla olla vaihdevuodet?

Aamuyöllä n klo 2 herään, koska on aivan tuskallisen kuuma. Potkin peiton päältä, vaikka nukun viileässä ja peitto ohut kesäpeitto.

Mutta minulla on vain tuskallisen kuuma pari tuntia, mutta en hikoile. Lääkärin mukaan ei ole vaihdevuosioire, koska pitää hikoiluttaa.

Aiemmin olen ollut vilukissa.

Vierailija
30/31 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko minulla olla vaihdevuodet?

Aamuyöllä n klo 2 herään, koska on aivan tuskallisen kuuma. Potkin peiton päältä, vaikka nukun viileässä ja peitto ohut kesäpeitto.

Mutta minulla on vain tuskallisen kuuma pari tuntia, mutta en hikoile. Lääkärin mukaan ei ole vaihdevuosioire, koska pitää hikoiluttaa.

Aiemmin olen ollut vilukissa.

Niin ja ikää 42.

Vierailija
31/31 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen tykytyksiä kirjoitti:

Kun kaikki alkoi 2012, oli yöllä niin kylmä, että piti pukea kerrasto ja laittaa kaksi peittoa, hampaat tosiaan kalisi. Sitten hetken kuluttua oli niin kova hiki, että riisuin kaikki vaatteet ja olin ilman peittoa. tämä toistui pari kertaa yössä n. kolmen kuukauden ajan ( Kaikki on yksilöllistä, näin minulla ). Sitten siirryttiin hikoilupuuskiin, kylmyys jäi pois, se toistui 15 min. välein päivittäin. Tunnen ennakkotunteen, että alkaa tulla sisältä ahdistava, tukala olo, sydän alkaa lyödä nopeasti, ja kuuma leviää kasvoista ja rinnalta kaikkialle kehoon. Se kestää n. pari minuuttia, kunnes tilanne rauhoittuu. Hikoilukohtaukset ovat nyt n. tunnin välein ja aikaa on siis kulunut jo 8-vuotta. (Tämäkin on siis yksilöllistä, minulla näin. ). Minulla vain nämä kuumat aallot, ei muita vaihdevuosiongelmia. Jos tähän laittaisin päälle vielä hermostumiset, masennukset ja unettomuuden, en tiedä miten jaksaisin. Odotan kovasti jo näiden loppua, olen 54-vuotias. Venlafaxin niminen mielialalääke on minulta vähentänyt ja hillinnyt kuumia aaltoja.

Estrogeeli auttoi kuumiin aaltoihin, masennukseen, v*tutukseen sekä sydämen tykytyksiin. Viikon päästä käytön alkamisesta olo muuttui kerta laakista. Nyt saa nukuttua ja elämä on muutenkin parempi laatuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi