Vierailija

Aina vuoteen 2009 saakka.

Ennen oli talosivuilla vain perustiedot ko. taloyhtiöstä myydyistä asunnoista, eli neliöt ja hintapyyntö ja mahdollisesti kulunut myyntiaika.

Nyt se päivämäärä (jolloin asunto myytiin) on muuttunut oranssiksi, mielenkiinnosta klikkasin sitä, jolloin aukeni kuvineen päivineen myyty asunto ja tieto yläkulmassa, että kohde on myyty...

• ylös 16
  • alas 15

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Aina vuoteen 2009 saakka.

Ennen oli talosivuilla vain perustiedot ko. taloyhtiöstä myydyistä asunnoista, eli neliöt ja hintapyyntö ja mahdollisesti kulunut myyntiaika.

Nyt se päivämäärä (jolloin asunto myytiin) on muuttunut oranssiksi, mielenkiinnosta klikkasin sitä, jolloin aukeni kuvineen päivineen myyty asunto ja tieto yläkulmassa, että kohde on myyty...

Ei pidä paikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla onnistui niin, että kirjauduin sisään. Sitten menen talosivulta katsomaan sitä taloa, josta olen kiinnostunut.

Eihän missään (todellakaan) sanota, että nuo asunnot on myytyjä. Ilmoituksen voi poistaa muutenkin ja laittaa vaikka uudelleen  (tai jos välittäjä vaihtuu), jolloin se näkyy myös tuossa tilastossa.

Vierailija

Eihän missään (todellakaan) sanota, että nuo asunnot on myytyjä. Ilmoituksen voi poistaa muutenkin ja laittaa vaikka uudelleen  (tai jos välittäjä vaihtuu), jolloin se näkyy myös tuossa tilastossa.

No joo, tuolta näkee asunnot, joita on yritetty myydä (ja todennäköisesti suurin osa on mennyt kaupaksi). Ja näkyy markkinointiaika, ennenkuin ilmoitus on vedetty pois. Ja tiedoissa näkyy pyyntihinnat, eivät toteutuneet kauppahinnat.

Mut kiva tapa nähdä mitä on milloinkin yritetty myydä ja mihinkä hintaan on yritetty saada myytyä.

Vierailija
Vierailija

No joo, tuolta näkee asunnot, joita on yritetty myydä (ja todennäköisesti suurin osa on mennyt kaupaksi). Ja näkyy markkinointiaika, ennenkuin ilmoitus on vedetty pois. Ja tiedoissa näkyy pyyntihinnat, eivät toteutuneet kauppahinnat.

Mut kiva tapa nähdä mitä on milloinkin yritetty myydä ja mihinkä hintaan on yritetty saada myytyä.

Meidän vanhan asuntomme kohdalla ei lue, kauanko ilmoitus siellä oli. Asunto myytiin noin vuorokaudessa ilmoituksen julkaisusta. Emme poistaneet ilmoitusta, pistimme sen vain lepäämään ja se sitten kai poistui itsestään jonkin määräajan kuluttua. Myytiin pyyntihinnalla.

Samat tiedot puuttuvat myös nykyisestä asunnostamme. En tiedä, kauanko asunto oli myynnissä, mutta ei kauan. Ostohinta oli 325000, pyyntihinta 330000. Nyt samassa talossa on ollut asunto jo pitkään myynnissä, mutta jostain syystä ei mene kaupaksi, vaikka hinta on halvempi.

Katsoin sellaisen taloyhtiön tietoja, jossa olen itse asunut. Kaikki ko. taloyhtiön asunnot on kyllä myyty, mutta tiedän myyntihinnat aika tarkasti, eikä useimpien asuntojen kohdalla ole kovinkaan lähellä pyyntihintaa, joka on ainoa hintatieto tuolla sivulla.

Vierailija

Katsoin sellaisen taloyhtiön tietoja, jossa olen itse asunut. Kaikki ko. taloyhtiön asunnot on kyllä myyty, mutta tiedän myyntihinnat aika tarkasti, eikä useimpien asuntojen kohdalla ole kovinkaan lähellä pyyntihintaa, joka on ainoa hintatieto tuolla sivulla.

Onko siis oikeat myyntihinnat paljon halvempia kuin mitä on pyydetty?

Tuossa taloyhtiössä lähes kaikki on myyty paljon halvemmalla, meidän asunnon kohdalla hintaeroa on n. 1000€.

Erillinen lista myytyjen kohteiden hintatiedoista on myös olemassa, mutta sieltä ei löydy yksilöintitietoja, et siis voi katsoa paljonko naapurisi on saanut asunnostaan. Tilaston avulla voi arvioida oman alueen neliöhintoja paremmin, rakennusvuoden jne. vaikutuksia hintoihin.

Vierailija

Tuossa taloyhtiössä lähes kaikki on myyty paljon halvemmalla, meidän asunnon kohdalla hintaeroa on n. 1000€.

Erillinen lista myytyjen kohteiden hintatiedoista on myös olemassa, mutta sieltä ei löydy yksilöintitietoja, et siis voi katsoa paljonko naapurisi on saanut asunnostaan. Tilaston avulla voi arvioida oman alueen neliöhintoja paremmin, rakennusvuoden jne. vaikutuksia hintoihin.

Mistäs tuollainen lista löytyy, jossa on oikeat toteutuneet kauppahinnat??

Juu, tuo oikotien talosivu on kyllä tosi hyvä. Etsiskelen nyt asuntoa ja kun löydän jonkun mielenkiintoisen myynti-ilmon, menen myös katsomaan talosivulle ko. osoitetta. Sieltä on hyvä saada näitä vertailupyyntihintoja. Mutta ERITYISESTI minua kiinnostaa katsella niitä vanhoja myynti-ilmojen valokuvia, koska näen sitten mahdollisen tulevan kerrostalokämppäni erilaisilla kalustuksilla, väreillä ja materiaaleilla (pohjathan on kerrostaloasunnoissa yleensä melko samanlaiset). Toisaalta kyllä ihmettelen, miksi niitä valokuvia ei ole sieltä poistettu. Olisi inhottavaa nähdä vanhan oman asuntoni ja tavaroideni valokuvat siellä vielä vuosien jälkeen kaiken kansan töllisteltävänä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.