Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka ei vieläkään tiedä mitä haluavat tehdä työkseen

Vierailija
23.08.2020 |

Lukion jälkeen halusin matluun mutten päässyt, inssilinja oli toinen vaihtoehto, niinpä päädyin tietotekniikan inssiksi ammattisurkeesta. Töitä en kuitenkaan saanut ja sairastelin. Olin tosin välillä muissa hommissa. Jossain vaiheessa mulla oli interessi farmasiaa kohtaan, mutta se kaatui kun tajusin etten pääse sisään.

Sitten halusin kuin halusin jotain matlusta opiskella, fy, ma tai ke, mutta en kemiassakaan menestynyt (avoimessa kävin). Nyt olen viittä vaille valmis tekniikan puolen maisteri ihan uliopistosta, mutta eipä tuo omalta alalta tunnu.

Kovasti kielipäätäkin mulla on: kiinnostaisi saksan tai englannin filologian opiskelu. Millä rahalla, jaa-a. Mutta kiinnostaa. Etenkin englannin ope on ainoa joka kiinnostaa ja on töitä. Saksaa ei enää kukaan opiskele.

Onhan noita muitakin aloja. Jos päätä ois niin lääkäri / hammaslääkäri ois toki, ehkä enempi hampaaseen, mutta nää on näitä ns. pipe dreameja, joista on kiva haaveilla. Ikää on jo paljon, ja näin mutta onko muita.

Sori seosta tekstistä, kiva jos joku ymmärtää "vittuilematta".

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se tekniikan ammattikorkeen inssin paprut on jo taskussa. Maisterin paprut on hollin alla, mutta pian nekin toivottavasti

AP

Vierailija
2/4 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto ap:lta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tavallaan. Olen kohta 40v juristi. Ei vaan viihdy alalla. Nyt venyttelen perhevapaita ja mietin mille alalle vaihtaisi.

Vierailija
4/4 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolmekymppinen DI, joka ei viihdy alalla. Tällä hetkellä työttömänä kun osaamiselleni ei ole kysyntää työmarkkinoilla. Voisin opiskella avoimessa yliopistossa jotain "oikeaa" perinteistä tekniikkaa, mutta ei kiinnostus ja taidot riitä, koska en ole matemaattinen yliopistotasolla. Tämän vuoksi opinnot olivat tuskaisen vaikeita. Olen miettinyt AMK-inssin opintoja, koska ne ovat helpompia mutta toisaalta totaalinen alan vaihto kiinnostaisi enemmän. Vaikeaa, olisipa olemassa joku aikuisten opinto-ohjaaja...