Te, jotka kannatatte nykyistä hallitusta
Kommentit (26)
Ette ole vissiin varjobudjettia edes lukeneet. Joo ja tiedän tilanne on nyt eri, ei ne hallituksen suunnitelmat tule lähelläkään toteutumaan. Olisi kyllä kiva myös tietää mitä konkreettista nykyinen hallitus on päättänyt, vaikka työllisyysastetta kohtaan ?
Perussuomalaisten vaihtoehtobudjetti on Rinteen
hallituksen esitykseen verrattuna 194 miljoonaa eu-
roa ylijäämäinen. Vaikka valtion tulot vähenevät, me-
not vähenevät vielä enemmän. Verotus laskee ja niin
palkansaajalle kuin eläkeläisellekin jää enemmän
rahaa käteen. Kun lisäksi asumisesta ja liikkumisesta
tulee halvempaa, kansalaiset voivat ostaa enemmän
hyödykkeitä ja palveluita, mikä vahvistaa kotimaista
kysyntää.
Alla on vedetty yhteen vaihtoehtobudjetti
Vierailija kirjoitti:
Tuo linkki on ympyripyöreää jargonia.
Miten talous saadaan tasapainoon ja milloin?
Yksikertainen kysymys, johon haluaisin vastauksen. Numeroita pöytään!
Perussuomalaiset ovat suorasanaisia yleensä, muttei tässä asiassa. Miksi?
Luitko sitä persujen vaihtoehtobudjettia vuodelle 2020?
Eivät ottaisi velkaa vaan yrittäisivät säästää "ma ahan muutosta, kehitysavusta, yritystuista ja poliittisesta kähminnästä".
Lisäksi aikoivat puolustaa suomalaista "yksityisautoilijaa", eli saastuminen ja ilmastonlämpeneminen tulee lisääntymään (sehän vasta halvaksi tulee..).
Viljelijöille lisää tukea.
"Perussuomalaiset tahtovat panostaa mm. hoitopalveluiden resursseihin, omaishoidon tukemiseen, sisäilmaongelmien ratkaisemiseen, lääkekorvauksiin ja ulos-otossa olevien auttamiseen takaisin tasapainoon."
Ei kovin vakuuttavaa, koska säästöjä ei tuossa synny, mutta on sitouduttu kustannuksiin. Ei mitään ratkaisua työttömyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuissakin on hyviä tyyppejä. Suoraan sanottuna en ymmärrä suomalaista vaalisysteemiä. Minusta niiden, jotka saavat eniten ääniä, pitäisi päästä eduskuntaan. Nythän siellä voi olla vaikka ketä pienellä äänimäärällä sähläämässä.
Suomalainen vaalijärjestelmä on luotu niin että myös pienet vaalipiirit saavat edustajiaan eduskuntaan. Se on demokraattista.
Jos olisi sellainen vaalitapa, että vain koko maassa eniten ääniä pääsisivät eduskuntaan, sitten siellä olisi ei olisi edustusta mistään Etelä-Suomen kaupunkien ulkopuolelta.
Joo, ymmärrän tämän tavallaan ja tavallaan se on reilua. Mutta systeemi ei ole täydellinen. Moni todella pätevä putoaa tämän takia pois.
Joku järjestelmä on oltava että koko maa pysyy edustettuna. Mitä ehdotat?
Putkonen, Mäkelä, Turtiainen, Vallin, Peltokangas.
Mä olen aiemmin äänestänytkin persuja, mutta en aio enää äänestää. Olen erittäin pettynyt puolueen oppositiopolitiikkaan joka keskittyy minusta lähinnä joka asiasta räkyttämiseen ja jopa suoranaiseen kiusantekoon. Viimeinen niitti minulle on ollut puolueen äänekkään "kenttäväen" harrastama "tyttöhallituksen" ja etenkin pääministerin jatkuva haukkuminen, oli siihen aihetta tai ei. Jollei oikeaa valittamista keksitä, niin sitten määytään siitä, että pääministeri meni naimisiin, pukeutui rumaan punaiseen mekkoon, tykkää siivota kylppärinsä itse yms keksimällä keksittyä kitinän aihetta. Vastenmielistä.
Joo, ymmärrän tämän tavallaan ja tavallaan se on reilua. Mutta systeemi ei ole täydellinen. Moni todella pätevä putoaa tämän takia pois.