Tuleeko videohaastattelussa huono vaikutelma, jos...
...jos kuvaa useamman eri pätkän ja liittää ne yhteen yhdeksi videoksi?
Pitäisi olla 10 min pätkä, jossa vastaa muutamiin kysymyksiin. Saa/pitää nauhoittaa etukäteen. Tuleekohan siitä huono vaikutelma, jos videolla näkyy selvästi, että videot on kuvattu pätkissä eikä ole yksi yhtenäinen pätkä?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Mä pitäisin sitä enemmän plussana, jos vielä on kykyä itse editoida se kokonaisuudeksi. Sitten tulee huono vaikutelma, jos ne on vaan jotenkin kökösti laitettu yhteen jollain ilmaiseditorilla.
Mikä on kökösti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pitäisin sitä enemmän plussana, jos vielä on kykyä itse editoida se kokonaisuudeksi. Sitten tulee huono vaikutelma, jos ne on vaan jotenkin kökösti laitettu yhteen jollain ilmaiseditorilla.
Mikä on kökösti?
Ehkä niin, että leikkaukset ovat töksähteleviä tai videoklippi on leikattu oudosta kohtaa, tai että osat tuntuvat todella irrallisilta. Paras olis sellanen selkeä kokonaisuus, vaikka 1 kysymys tai aihepiiri per leikkaus, ja ne sitten peräjälkeen. Oisko tää?
Vierailija kirjoitti:
Ei sit mitään tähtileikkauksia!
Mitä tarkoittaa tähtileikkaus? Sori vaan, en oikeasti tiedä, en ole törmännyt missään.
Tulee huono vaikutelma. Olen HR-päällikkö ja näen paljon näitä. Ymmärtäkää nyt että haastattelu mittaa kykyänne vastata kysymyksiin. Ei sitä kuka editoi hienoimman videon.
Jos vastaus on tehty sadasta osasta niin tulee mieleen että henkilö ei tiedä mitä puhuu ja etsii tietoa googlesta ja nauhoittaa pala palalta.
Mun silmään vakuuttavin on yhdellä otolla ilman leikkauksia tehty video jossa rauhallisesti ja asiantuntevasti vastataan sellaisella selittävällä otteella. Tyyliin ensin vastaus 1-2 lauseessa ja sitten 2-5 min perusteluita siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Tulee huono vaikutelma. Olen HR-päällikkö ja näen paljon näitä. Ymmärtäkää nyt että haastattelu mittaa kykyänne vastata kysymyksiin. Ei sitä kuka editoi hienoimman videon.
Jos vastaus on tehty sadasta osasta niin tulee mieleen että henkilö ei tiedä mitä puhuu ja etsii tietoa googlesta ja nauhoittaa pala palalta.Mun silmään vakuuttavin on yhdellä otolla ilman leikkauksia tehty video jossa rauhallisesti ja asiantuntevasti vastataan sellaisella selittävällä otteella. Tyyliin ensin vastaus 1-2 lauseessa ja sitten 2-5 min perusteluita siihen päälle.
Tämän takia en ikinä hae mihinkään missä vaadittaisiin typerää videohaastattelua. Niin huvittavaa touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa tähtileikkaus? Sori vaan, en oikeasti tiedä, en ole törmännyt missään.
Sellaisia ”cooleja” efektileikkauksia.
on ok kunhan käytät Batman logoa ja ääniefektejä leikkauksissa ja joskus isolla "KAPOW!!" tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ”cooleja” efektileikkauksia.
Juu, haha, en todellakaan käyttäisi.
Mä tein mun videohaastattelun yhdellä otoksella kirjoittamalla pitkän puheen tietokoneen näytölle sanatarkasti siten miten tulen sen puhumaan, laitoin kameran päälle ja aloitin näytöltä lukemisen.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein mun videohaastattelun yhdellä otoksella kirjoittamalla pitkän puheen tietokoneen näytölle sanatarkasti siten miten tulen sen puhumaan, laitoin kameran päälle ja aloitin näytöltä lukemisen.
Pärjäisin hyvin yhdellä otoksella, jos voisi lunttilappua käyttää. Ohjeistuksena oli, että pitää katsoa koko ajan kameraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin hyvin yhdellä otoksella, jos voisi lunttilappua käyttää. Ohjeistuksena oli, että pitää katsoa koko ajan kameraan.
KOKOAJAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ei saa silmiä edes räpsyttää :((((((((((((((?