Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millähän saisi vauvan syömään?

Vierailija
09.09.2013 |

Eli meillä vajaan kymmenen kuukauden ikäinen vauva ja hänellä ei ole mitään mielenkiintoa syödä itse. Joskus maissinaksusta ottaa haukun tai isosta leipäpalasesta, mitään pienempää ei suuhunsa laita. Ottaa kyllä käsiinsä esim. makaronia, kurkkua tai perunanpaloja mutta heittää kaiken vain lattialle. Vanhemmat siskonsa mun mielestä jo harjoitelleet lusikan käyttöä tuossa iässä sen sormiruokailun lisäksi. Onko kellään mitään ideoita millä innostaa syömäään itse, vois nimittäin alkaa viihtyä pöydässäkin paremmin kun olis jotain muutakin tekemistä kuin vain yrittää kiivetä sille? Vai onko tämä näitä asioita joissa joillain menee vain aikaa keskimääräistä kauemmin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen antanut ruokailujen ajaksi oman lusikan,tyhjän siis.ei kait tuolla vielä ole kiire syödä itse,esikoinen söi meillä 1v3kk iässä itse.

Vierailija
2/7 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut ruokaloruja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos et syötä sitä? Meillä vauva syö itse ainoastaan jos sillä on nälkä, muuten menee ihan leikkimiseksi. 

Vierailija
4/7 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lusikastakaan kuin hetken huvi kun sillä hakataan pöytää...ja sit viskataan lattialle. Loruillut en ole, ei tuon ikäinen oikein jaksa keskittyä niihin pitkään, ja pitää välillä keskustella isompienkin lasten kanssa. Ap

Vierailija
5/7 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en syötä, ei syö mitään. Ap

Vierailija
6/7 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lautanen eteen, istu sen verran vieressä että ehdit napata lautasen kiinni jos yrittää heittää lattialle. Ajoita sopivaan hetkeen niin, että vauvalla on nälkä. Syö itse siinä rauhassa ja odottele josko ruokahalu vauvallakin heräisi. Osa lapsista on tottunut palveluun, eivätkä halua sotkea sormiaan. Meillä katraassa yksi tuollainen.

Vierailija
7/7 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee koettaa, ei vain ole innostunut laittamaan mitään pientä suuhunsa, ei siis lelujakaan. Ja jos antaa ison kurkun tai vaikka banaanin käteen se kyllä muussataan ja murskataan.. Ja heitetään lattialle. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä