Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaavatko lapsesi isovanhemmat laittaa lapsesi turvallisesti autoon?

Vierailija
09.09.2013 |

Olen opettanut äidilleni kuinka lapsi laitetaan turvaistuimeen oikein kiinni. Aina hän vähän empii lapsen istuimeen laittoa ja siksi aina tarkistan äitini jälkeen. Haluan, että lapsen mummokin tarvittaessa osaa käyttää istuinta. Entä jos joskus on tilanne, että autolla on mentävä, eikä minä tai mieheni ole paikalla? Miehen vanhemmat ovat jo niin vanhoja, ettei heillä enää autoa olekaan.

Oikein sydäntä kylmäsi, kun naapurin mummolla oli pienet pojat jälleen kerran hoidossa ja hän oli lähdössä heidän kanssaan autolla johonkin. Satuin huomaamaan, kun mummo taisteli istuimien ja vöiden kanssa ja menin kysymään tarvitsisiko apua. Kiitollisena otti avun vastaan ja sanoi, ettei osaa käyttää turvaistuimia. Että kun aina on vyöt joko liian tiukalla tai löysällä. Opetin hänelle ja toivottavasti muistaa ensi kerralla. 

Miten teillä? Osaako vanhempasi tai miehesi vanhemmat laittaa lapsesi turvallisesti autoon? Onko taidolla edes merkitystä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On merkitystä, olen opettanut omille vanhemmileni ja anopille kuinka turvaistuimet laitetaan. Käytäntö on kuitenkin se että minä tai puoliso kiinnitetään istuin heidän autoon ja he vain laittavat lapsin istuimeen ja ottavat pois. Eli istuinta ei oteta pois autosta, tämä on ilman isofix kiinnitystä mielestäni idiootti varmin tapa.

Vierailija
2/3 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät osaa, ei ole ollut koskaan tarvetta opettaa, koska eivät kuljeta meidän lapsia. Enkä äkkiä keksi yhtäkään tilannetta, jossa olisi ihan pakko kuljetella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavat. Ja niin osaavat isoisovanhemmatkin.

Ei se ole rakettitiedettä.