Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikka teillä on mies, onko teillä ystävinä muita miehiä?

23.08.2020 |

Minulla on, ja olemme läheisiä. Eli minulla on aviomies, mutta myös on ystävänä mies. Tämän ystävän kanssa ollaan tunnettu ihan 3-vuotiaista asti tähän päivään. Ja ystävä on itsekin naimisissa.

Minulle ollaan sanottu, että se on väärin olla läheinen toisen miehen kanssa, vaikka on jo naimisissa. Omaa miestäni ei haittaa yhtään se, joten mikä siinä menisi pieleen.

Ja kuka edes ajattelee niin, että nainen ja mies eivät voisi olla vain ystäviä?

Alina Virtanen

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itseasiassa ole ystäviä ollenkaan, mies ei anna minun olla ystävien kanssa. :(

Vierailija
2/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, joku muslimi sanoi sinulle tämän....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei itseasiassa ole ystäviä ollenkaan, mies ei anna minun olla ystävien kanssa. :(

Oletko tajunnut erota?

Vierailija
4/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet on menneet, mutta miesystävät on ja pysyy.

Vierailija
5/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. En luopunut miesystävistä, joihin olin tutustunut jo ennen suhdetta. Uusia en kuitenkaan ole hankkinut. Ja kun nuo vanhatkin muista syistä etääntyivät, niin nyt ei ole yhtään.

Vierailija
6/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on. Miten ystävät olisivat pois mieheltä tai perheeltä? En huolisi ikinä miestä, joka alkaisi ränkyttämään minulle ystävistäni.

Minulla on kolme hyvää miesystävää ja kaksi miehistä olen tuntenut taaperosta saakka. Molemmat ovat parisuhteissaan. Yhden miehistä olen tuntenut periaatteessa myös kolmen ikäisestä saakka, mutta meistä tuli ystäviä vasta muutama vuosi sitten. Mieheni tuntee kaikki ystäväni ja lapsuudenperheenikin tuntee miehet ja näiden perheet. En näe asiassa todellakaan mitään väärää.

Vierailija
7/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää läheisiä, ovat "hävinneet" matkan varrelle. Kaveripiirissä kyllä on. Mulla ei ole koskaan ollut sellaista tyttöporukkaa, vaan aina on ollut sekaporukoita. Opiskelin naisvaltaista alaa, mutta kaveriporukastamme oli suunnilleen puolet miehiä.

Vierailija
8/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna niitä oli paljon enemmän, mutta yllättäen kun menin vuosia sitten mieheni kanssa yhteen, suurin osa erkaantui. Eli ei kai se sitten mitään kaveruutta ollutkaan, vaan varmaan jotain ihastusta miehen puolelta. Aika harmi. Nykyään on enää yksi ainoa miespuolinen kaveri, mutta aika harvakseltaan ollaan tekemisissä, kun molemmilla on perheet ja vuorotyö. Asutaan tosin lähekkäin, joten hyvin voitaisiin olla tekemisissä enemmänkin! Meillä on aina ihan älyttömän hauskaa yhdessä, mutta jotenkin tuntuu, että hänellä saattaisi olla tunteita. Tai siis humalassa hän sanoi joskus rakastavansa mua ja laitoin kaiken kännin piikkiin, mutta aina ajoittain mulla on jotenkin vaikea olo hänen lähellään. Tai sitten hän vaan pitää musta kovin.

Mieheltäni olen oppinut, että miehet ajattelevat seksiä lähes kaikkien naisten kanssa, etenkin kaveriensa kanssa, joten tämä seikka saa mut aina vähän varpailleni miesten seurassa.

Vierailija
9/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jatkan vielä... olemme siis mieheni kanssa muuttaneet kauas opiskelupaikkakunnaltamme, missä suurin osa sekä yhteisistä että henkilökohtaisista kavereistamme asuvat. Jos asuisimme siellä, varmasti kävisin kahvilla, kaljalla, leffassa miespuolustenkin kaverieni kanssa. Nyt taas tässä iässä on jo vaikeampaa tutustua miehiin, kun helposti siinä nähdään taka-ajatuksia. Esim. harrastuksen kautta on yksi kaverin mies tullut tutuksi. Saatamme useinkin olla samoissa tilaisuuksisa pitkiä aikoja ja hän on musta tosi mukava, mutta jotenkin tuntuu, että pitää pitää etäisyyttä, ettei kukaan vain kuvittele, että mä oon munahaukkana liikkeellä.

Nro 7

Vierailija
11/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan niitä, monta ja pitkäaikaista. Kaikki aiemmat poikaystävät 15 vuoden aikana kestivät ne, tuo nykyinen ei. It was fun while it lasted.

Vierailija
12/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisitteko miehenne hengailla naisystävän kanssa?

Vierailija
13/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on.  Mm. tosi läheinen yksinkertainen maaseudunmies. Mies kerran kysyi kuka tuo jätkä on joka meillä jatkuvasti luuhaa ? Vastasin että kuuluu kauppaan. Aluksi mies vähän nikotteli , mutta nykyään ovat ylimpiä ystäviä ja kallistelevat kuppia ja nauraa höröttelevät. Hyvä niin. On toki muitakin miehiä , miksei olisi.

Vierailija
14/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vastakkaissukupuoli ystävät menee vähän

jäihin kun ollaan parisuhteessa. Yhdessä sitten tavataan heitäkin, tietty eli en poistaisi heitä kumppanini elämästä kokonaan kuitenkaan.

Vierailija
15/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuna niitä oli paljon enemmän, mutta yllättäen kun menin vuosia sitten mieheni kanssa yhteen, suurin osa erkaantui. Eli ei kai se sitten mitään kaveruutta ollutkaan, vaan varmaan jotain ihastusta miehen puolelta. Aika harmi. Nykyään on enää yksi ainoa miespuolinen kaveri, mutta aika harvakseltaan ollaan tekemisissä, kun molemmilla on perheet ja vuorotyö. Asutaan tosin lähekkäin, joten hyvin voitaisiin olla tekemisissä enemmänkin! Meillä on aina ihan älyttömän hauskaa yhdessä, mutta jotenkin tuntuu, että hänellä saattaisi olla tunteita. Tai siis humalassa hän sanoi joskus rakastavansa mua ja laitoin kaiken kännin piikkiin, mutta aina ajoittain mulla on jotenkin vaikea olo hänen lähellään. Tai sitten hän vaan pitää musta kovin.

Mieheltäni olen oppinut, että miehet ajattelevat seksiä lähes kaikkien naisten kanssa, etenkin kaveriensa kanssa, joten tämä seikka saa mut aina vähän varpailleni miesten seurassa.

Tiedän että miehet ajattelevat seksiä, mutta se minulle tuli yllätyksenä, kuinka vaikeaa miehen on arvostaa ystävyyttä. Siis sitä, että kaksi ihmistä tykkää samoista asioista ja saa toisensa nauramaan. Ei sellaisia ihmisiä ole turhan paljoa. Miehille se ei merkitse mitään loppupeleissä. En ole katkera, vain yllättynyt.

Vierailija
16/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tottakai. Myönnän kuitenkin että suhteen myötä yhteydenpito on harventunut kun tulee eniten oltua sen oman kumppanin kanssa ja jaettua hänen kanssaan ekana kaikki kuulumiset. Sinkkuna ystävät olivat tärkeämmässä roolissa ja saatoin välillä jäädä ystävän (mies) sohvalle yöksi illanvieton päätteeksi ja muutenkin hengailtiin paljon tiiviimmin. Nykyään kiva tavata ystäviä mutta yöksi haluaa aina sen oman kumppanin viereen ja se on sitä parasta aikaa kun saa olla rakastavaisina ihan kahdestaan. Ajattelin kyllä ensi viikolla pyytää ystävän kylään kun kumppanilla on muita menoja ja vaihtaa kuulumisia ihan kahdestaan pitkästä aikaa, eikä se ole miehelleni mikään ongelma koska suhde ja luottamus on kunnossa. Hänelläkin on naispuolisia ystäviä, mutta tietysti olisi eri asia silloin jos toisella osapuolella olisi myös romanttisia tunteita ja ihastumista. Sitten saisi jäädä kahdestaan tapaamiset.

Vierailija
17/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole. Kelpaisi kyllä, koska en ole naisten kanssa koskaan oikein tullut juttuun. Miehet suorempia, eivätkä kadehdi naista, kuten toiset naiset.

Vierailija
18/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisitteko miehenne hengailla naisystävän kanssa?

Mun miehellä oli tutustuessamme myös sekakaveriporukka. Sanon "oli", koska nyt se on munkin porukka. Olen joidenkin kanssa ystävystynyt läheisestikin. Että joo, on sillä aina ollut naispuolisia kaveteita.

Nro 7

Vierailija
19/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miehiä kavereina. Ei ole koskaan ollut, paitsi ihan pikkutenavana oli samanikäisiä poikia.

Minusta olisi myös tosi kummallista, jos miehelläni olisi naisia kaverina. En minä tietenkään häntä kiellä ystävystymästä, mutta eiköhän siinä joku seksuaalinen aspektri olisi mukana jos molemmat on heteroita ja toistensa silmiin kivannäköisiäkin.

Vierailija
20/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Esim. harrastusporukka. Joskus aiheuttaa pientä naputusta.