Millä alalla yliopistossa olisi tiivis porukka ja hyvä yhteishenki?
Niin että tutustuu ihmisiin eikä ole pelkästään sellaista yksinäistä puurtamista. Onko eri yliopistoilla eroja?
Kommentit (21)
Amk-alat kiinnostaa myös saman kysymyksen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Fyysikot ja matemaatikot
Eikö nämä ole just pahimpia introvertteja?
Pienemmissä kaupungeissa, koska useimmat muuttavat sinne muualta, eivätkä tunne vielä ketään.
Luovilla aloilla. Aika vaikea päästä sisään.
Lääkis, amk aloilla voisin kuvitella hoitoalan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysikot ja matemaatikot
Niistä saa parhaimmat oikeat kaverit.
Yhtä aikaa aloittaneella vuosikurssilla voi olla 70-100 opiskelijaa, ei mikään pieni ja tiivis yhteisö. En edes tuntenut kaikkia kurssilaisiani, silti oli osa tuttua porukkaa.
Kaikilla yliopistoaloilla on paljon vapaa-ajan toimintaa. Valitsisin opintoalan ennemmin miettien työllistymistä ja mielekkyyttä, ei niissä opiskelijariennoissa kukaan montaa vuotta jaksa käydä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysikot ja matemaatikot
Niistä saa parhaimmat oikeat kaverit.
Jos on itse introvertti.
Viestintä. Paljon ryhmäprojekteja ja pieni sisäänottomäärä, niin tutustutaan lähes väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Lääkis, amk aloilla voisin kuvitella hoitoalan.
Itsellä kokemus SH opiskelijana että ryhmähenki on huono. Tuskin on alaan itsessään liittyvä enkä mustamaalaa nyt koko alaa mutta meillä ei valitettavasti ole hyvä yhteishenki.
Varmaan sellaiset alat, johon otetaan vain vähän sisään.
Totta kai haen sellaiseen mikä kiinnostaa. Mutta kun on muutama vaihtoehto, niin voisi tehdä valintaa myös sen perusteella, missä olisi kiva opiskella. Eniten tällä hetkellä kiinnostaa teknis-luonnontieteelliset alat, mutta kun sielläkin on vaihtoehtoja paljon.
No ei kai nyt opiskelualaa kannata sen perusteella valita missä on paras posse?
Mutta vastaan nyt kuitenkin että luokanopettajaopiskelijat ovat omien havaintojeni perusteella aika sosiaalisia ja tekevät paljon yhdessä asioita. Sama voi ulottua lastentarhanopettajiinkin.
Opettaja (luokan- tai erityis, mutta ei aineenopettaja).
Näyttelijäkoulutus. 12 ihmistä kun on yhdessä monta vuotta, niin porukasta tulee väkisinkin tiivis.
Bio ja kemian tekniikka
Yleinen ja aikuis kasvatus tiede
Luokanopettajat! Itsellä kokemusta eri aloilta, mutta jotenkin luokanopettajiksi hakeutuu sellasia "hyviä tyyppejä". :) Oon itse siis vähän vetäytyvä persoonallisuus, mutta mut on silti otettu aina tosi hyvin mukaan kaikkiin juttuihin, mistä oon kiitollinen.
Eiköhän sieltä kavereita löydy, alalta kuin alalta, kun menee rohkeasti mukaan. Valitse ala joka kiinnostaa.