Mitä hammastahnaa käytätte? Mikä tahna on paras?
Mulla käytössä nyt Parodontax extra fresh ja Sensodyne repair and protect whitening. Itse en osaa sanoa mikä tahna olisi tähän mennessä ollut itelle paras. Kaikki ihan toimivia. Pepsodentin coco white kyllä maistui hyvälle ja tuntui hellävaraiselta.
Kommentit (21)
Pepsodentin vihreässä on sekä fluoria että xylitolia eli se.
Sensodyne Pro-emaljia hammaslääkäri suositteli kiilteelle jotan sitä ollaan käytetty siitä asti, jo vuosikausia.
Yotuelin classic. Ei hankausainetta, maistuu hyvältä, poistaa tummentumia. Miinuksena hinta.
Vierailija kirjoitti:
Pepsodentin vihreässä on sekä fluoria että xylitolia eli se.
Se onkin paras jos on xylitolia myös.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kaikki mun hampaiden hoitoon liittyvät vermeet:
Nuo hammastahnat, kolme eri kovuusasteista hammasharjaa: ultrasoft, extrasoft ja soft, sähköhammasharja, rainbow suuvesi, listerine suuvesi, flux suuvesi, flux fluoritabletit, xylitolipastilleja ja xylitolipurkkaa
😅
T. Ap
Ei siis ollenkaan hammaslankaa?!
Dentosal, se sisältää ruokasoodaa ja suolaa. Puhdistaa ihan eri tavalla kuin normaali hammastahna. Se on tällä hetkellä poistunut apteekeista, en tiedä miksi mutta ostin useamman tuubin tarjouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo hammastahnat, kolme eri kovuusasteista hammasharjaa: ultrasoft, extrasoft ja soft, sähköhammasharja, rainbow suuvesi, listerine suuvesi, flux suuvesi, flux fluoritabletit, xylitolipastilleja ja xylitolipurkkaa
😅
T. Ap
On todellakin! Unohdin ihan kokonaan! Mulla on sellainen Jordanin varrellinen lankain ja sitten Lidlin lankaimia ja lisäksi ihan rullassa olevaa. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😅
T. Ap
Joillain on niin isot hampaanvälit ettei tarvitse
Hammashygienisti suositteli vuosia sitten sensodynea ja sitä olen käyttänyt. Matala vaahtoinen, eikä kerry hampaisiin.
Oral-B sensitive- hammastahna ja Oral-B satin floss hammaslanka.
Joo, kunhan ei ole SLS:ää eli natriumlauryylisulfaattia (soudium laureth/lauryl sulphate) tai jotain muuta sulfaattia esim. ammoniumlauryylisulfaattia . Turhan pesevä aine suun limakalvoille.
Mulla on niin isot hammasvälit että ne saa putsattua porkkanalla😩
Vierailija kirjoitti:
Hammashygienisti suositteli vuosia sitten sensodynea ja sitä olen käyttänyt. Matala vaahtoinen, eikä kerry hampaisiin.
Mitä tarkoitat hampaisiin kertymisellä?
Sensodyne kai on laadukkaita marketti tahnaa, sitä löytyy. Noi prosentit ja muut halvat vaahtoaa ihan tolkuttoman paljon. Se tahna pitäisi jäädä hampaan pinnalle eikä joutuu huuhtoo suusta pois...
Vierailija kirjoitti:
Dentosal, se sisältää ruokasoodaa ja suolaa. Puhdistaa ihan eri tavalla kuin normaali hammastahna. Se on tällä hetkellä poistunut apteekeista, en tiedä miksi mutta ostin useamman tuubin tarjouksessa.
Eiks tuo oo aika syövyttävää?
Purskuttelen aamuin illoin Kloriitilla, halpaa ja tehokasta. Bakteerit pysyy takuulla poissa ja suu on "laakista raikas"
Sensodyne extra fresh gel. Raikas maku, ja tuon aikana lähti kauan vaivannut, viisaudenhampaan kohdalta tullut paha haju. Johtuiko sitten itse tahnasta, en ole täysin varma.
Tätä edellinen tahna maistui oksennukselta. Ei enää ikinä sitä. Kun vaan muistaisi mikä se oli, mutta ehkä parempi ettei ala täällä mitään tuotetta haukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
😅
T. Ap
entäs hammasvälien putsaus? tikku?lanka?
😅
T. Ap