Maksoin naapurille, että veisi pahvilaatikot ja vanhat matot kierrätyskeskukseen
Pahvilaatikot on vienyt, mutta osa matoista on vielä hänen autotallissaan.
Näin kun hänen autotallin ovi oli auki, ja yllätyin kun osa matoista oli siis vielä siellä. Osa siis viety kierrätyskeskukseen. Mitähän aikoo tehdä noilla vanhoilla koiranpennun kusemilla matoilla?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Asun maassa, jossa on vaan näitä Recycling Centrereitä eikä täällä ole mitään kaatopaikkoja, jonne voisi mennä noin vain. Se on joko Recycling Center tai ei sitten mitään.
Ahah, no tiedoksesi, että täällä Suomessa kierrätyskeskus on paikka, mihin viedään sellaista kirppistavaraa ilmaiseksi ja he sitten myy sen eteenpäin. Kaatopaikalle viedään sitten tuollaiset roskat, joko sinne sekajätteeseen (joka maksaa) tai sitten kierrätyspisteille, mutta mattoja ei kyllä täällä kierrätetä.
Ehkä oikeampi Suomennos tuolle sinun kierrätyskeskuksellesi olisi vaikka "jäteasema"? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35379 kirjoitti:
Ehkä hän pesettää tai pesee matot ja käyttää niitä jossain?
Mielenkiintoista, että sinua kiinnostaa.
No kiinnostaa sinältänsä, kun uusien ostaminen tulisi halvemmaksi kuin pesettäminen.
Sen takia minäkin ne roskiin alun perin halusin heittää.
Häh, siis roskiin vai kierrätyskeskukseen?
Sori asun ulkomailla ja täällä on vain tietyt kierrätyskeskukset, jonne viedään kaikki mikä ei mene kotiroskiin.
Miksi noin monta miinuusta. Täällä viedään roskat tiettyihin piteisiin ja siilä sipuli. Ei ole ole erikseen mitään kaatopaikkoja. Kyllä varmaan on kaatopaikat, mutta ei sinne yksityishenkilöt mene vaan hommat hoidetaan noiden kierrätyskeskuksien myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun maassa, jossa on vaan näitä Recycling Centrereitä eikä täällä ole mitään kaatopaikkoja, jonne voisi mennä noin vain. Se on joko Recycling Center tai ei sitten mitään.
Ahah, no tiedoksesi, että täällä Suomessa kierrätyskeskus on paikka, mihin viedään sellaista kirppistavaraa ilmaiseksi ja he sitten myy sen eteenpäin. Kaatopaikalle viedään sitten tuollaiset roskat, joko sinne sekajätteeseen (joka maksaa) tai sitten kierrätyspisteille, mutta mattoja ei kyllä täällä kierrätetä.
Ehkä oikeampi Suomennos tuolle sinun kierrätyskeskuksellesi olisi vaikka "jäteasema"? :)
Joo jäteasema kuulostaa paremmalta, koska sinne viedään lasia, muovia, pahvia, tyroksia, elektroniikkaa ja just noita vanhoja mattoja mm. ihan kaikkea mitä kotona tarvitsee kierrättää.
Sitä vaan sanotaan Recycling Center täällä, mutta suomen kielelle sille on ihan oma sanostansa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku ääliö kehtaa edes viedä koirankusemia paskaisia mattoja kierrätyskeskukseen. Niiden oikea osoite on ap jäteasema.
Joo ei roskia kierrätykseen!!!
Ehkä ap:n naapuri on häntä viisaampi ja on jättänyt ne kusisimmat rievut odottamaan sitä, kunnes hänellä on muutakin asiaa kaatikselle tai sorttiasemalle.
Muutakin asiaa? Vei kuitenkin jo laatikot.
Ne matot voi aina pestä itse, jos on oikein kunnon kierrättäjä, eikä halua maksaa jätemaksuja. Ei heitä likaista, mutta käypää tavaraa roskiin. Liotus saavissa ja pesu painepesurilla. Koiran pissa ei jää edes haisemaan, kissasta ei oo kokemuksia, mut se haju on kyllä kamala. Mä käytän mm. puutarhassa, vanhoja mattoja poluilla, kun olen laiska kitkemään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se ap enää sulle kuuluu, kun olet tavaroistasi jo luopunut, että mitä se naapuri niillä tekee?
Hyvä jos jollekin on kelvannut toisen vanhat romut, jos niitä ei sitten vaan säilytetä pelkän nuukuuden takia,
Tosin minä laittaisin vanhat matot Moolokin kitaan poltetttaviksi ja pahvilaatikot kartonginkeräyslaatikkoon taloyhtiön roskakatoksessa.
Harmittaa, että ap on alun alkaenkin. Pistänyt koiran pissimiä mattoja kierrätyskeskukseen. Nehän kuuluvat kaatopaikalle. Kierrätykseen vain puhtaita tavaroita.
FIDAn ja UFFin kierrätyksessä oli juuri paljastunut, kuinka ihmiset vienet keräyslaatikoihin tahraisia ja likaisia vaatteita. Ihme porukkaa, kun kierrätyslaatikoita pidetään roskiksina.
Minä olen tunkenut likaiset (roskiksesta löydetyt), mutta muuten siistit matot matonpesukoneeseen, pyörittänyt pari pesukierrosta ja hyvät tuli. Ovat kuin uudet! Käsittämätöntä tämä tuhlaus: hyvät räsymatot heitetty roskiin, kun ei ole viitsitty pestä. Minusta noloa. :/
Luonnossa maksamisestakin voi pyytää
Perseesen kuitin
Käyn pesemässä ne ja myyn joulun alla takaisin ap:lle.
Ne on halpoja Ikean mattoja, ja halvemmaksi tulee ostaa uudet kuin pestä vanhat.