alkuraskauden oireet, apua kanssasisarilta :)
heippa :) täällä kovasti kuumeillaan toista lasta :) ovulaatiosta lähtien (jonka bongasin tikulla) on ollut kokoajan lisääntyviä raskausoireita:
* lämmöt koholla
* rintoja kihelmöi, nännit vähän arat, rinnat turvonneet
* alavatsakipuja ja -nipistelyjä
* hieman huonoa oloa, ruokahaluttomuutta
* väsymystä
* hermostuneisuutta
* saanut juosta pissillä useammin
* runsaampaa valkovuotoa
tänään vasta dpo 10, ja hätähousuna testasin tänään negan (vaikka siis menkkojen pitäisi alkaa vasta 4 päivän päästä...)
oireet aika samanlaisia kuin viime raskaudessa, joka tosin meni kesken ihan ihan alussa. Yksi lapsi on jo ennestään <3 Voisiko olla siis tärppi käynyt? o.O tunnen kroppani tosi hyvin ja on toiveet sikäli tosi korkealla... huoh :D onko muita kuumeilijoita? Olisi kiva kuulla kokemuksia ja ajatuksia, vaikka tässä vaiheessa ei voi kun spekuloida, niin se on kivaa silti ;) :D
Venla :)
Kommentit (64)
Heippa kaikille! Ja paljon onnea Perlalle plussasta!
Tänään siis 30/26-28 ja oireet ovat hävinneet melkein täydellisesti... Hieman vatsan vihlontaa/menkkajuilintaa, mutta muuten täysin oireetonta. Onko kenelläkään muulla tapahtunut näin?
Testejä on tehty urakalla, vaikea lopettaa kun alkuun päässyt :) Olen tehnyt apteekin omaa, clearbluta ja pregcheckiä. Kaikkiin tulee melkein heti näkyviin suht selkeä haamu. Mutta haluamme odottaa sitä selkeää plussaa ennen kuin uskomme. Tällä viikolla tarkoitus tehdä digi, niin eipä tarvi enää arvuutella.
Plussatuulia :)
Hei!
Digi tehty, eipä tarvi haamuja enää tihrustella. Suosittelen kaikille!
oireita on vähän, perusvatsan vihlontaa. Testattu siis kp 39/23-28, dpo noin 13-15, yk 1.
PalJon paljon Plussatuulia ja onnea teille kaikille!! :)
KORJAUS: Testattu siis Kp 30/23-28...
Ajatuksethan tässä on ihan sekaisin :) Oireina vatsan vihlonnan lisäksi on ollutkin jo viikon ajan runsas valkovuoto. Pientä kuvotusta pitkin päivää, mut ei oo tullu vielä oksua :D
Ensimmäinen neuvola varattu kolmen viikon päähän ja viikkoja tänään 4+2 <3
Heippa
täällä jännitetään niin, että hulluksi tulee. Jotenkin ollu koko ovisajasta lähtien olo, että nyt tärppäsi. Nyt vähä vajaa viikko sitten tuli rinnat niin kipeeks, lämmöt oli 36,6 c kun mittasin (norm. 36,2 c), että pelkkä koskemisen ajattelu sattuu, vatsalla kummaa tunnetta ja etovaa oloa alko olemaan viikonloppuna.
Testit ollut vielä negaa, mutta edellisessäkin raskaudessa plussaa tuli viikko menkkojen poisjäännin jälkeen, tosin todettiin km rv. 9, tapahtui tod.näk. rv 7, mutta Acutan lääkäri teki pienen hoitovirheen ja unohti tehdä lähetteen ultraan, neuvola mammalle soitin kyselläkseni lähetteestä, muutamaankin kertaan kun ei kuulunut. Neuvolan ollessa viikon? päästä totesi, että ei ole koskaan mitään tehnytkään ja mokannut sen takia ja pahoitteli omaa toimintaansa, onneksi.(Olen tosin nyt onnellinen, kun muutettiin miehen kanssa yhteen, niin vaihtui neuvolakin)
Kp tällähetkellä tosiaan 28/28. Strassaan täällä lähinnä siks, että keväällä pari kriittistä harjottelua (opiskelen siis sairaanhoitajaksi). Kevään ensimmäinen harjottelu on iha ok ajalla, tammikuussa.. mutta toinen kahdesta osasta koostuva 6 viikon harjottelu sijottuukin huhti-toukokuulle, joka on aika riskialtista, koska laskettuaika olisi näillänäkymin 17.6.
Musta tuntuu, että mun parhaimmalta ystävältä tulee nää vuodatukset kohta korvista, hävettää jo :D
Ja oho, tulikin pitkä stoori.
Edit: Raskaustestissä bongattu haamunen, kuva ei onnistunut vaikka kuinka yritin. Kamera turhan huono. :)
Hei kaikille!
Kiva ketju, täällähän on paljon samoja ajatuksia mitä itsellä on ollut jo pitkän aikaa :) Onnea teille jotka plussasitte! Jännitin ihan teijän puolesta kun luin ketjua tälleen vähän myöhässä :D
Myö lopetettiin minipillerit melkein kuukausi sitten, jotka kerkesi olla käytössä n. kaksi vuotta. Teimpä malttamattomana viikko sitten jo testinkin kun mahassa nipistellyt, negahan sieltä tuli.. Mutta oireet on
- alavatsa kipuilua, painon tunnetta alavatsalla
- valkovuoto runsasta
Toisaalta miun menkat on ollu aina tooodella epäsäännölliset, ja kaikenlisäks pari gyneä on epäilly toisessa munasarjassa monirakkulaisuutta. :( Joten mitkään yleiset kuukautiskierto/ovulaatio normit tai rytmit yms ei miulla päde.. Eli voisin tehä millon vaan testin koska mitään menkkojen odotuspäivää ei miulla ole :) Mutta tosiaan nyt jännitetään josko heti pillereitten lopettamisen jälkeen tärppäis, toivottavasti!
Huomenna lähetään kaikenlisäksi laivalle, en halua sinne menkkoja.. ;D
Muuten, olen selvittänyt noita lyhennyksiä joissa numero perässä mutta mitä toi pelkkä K ja numero tarkoittaa? :D
Heips kaikille :) täällä yksi ekakertalainen tällä asialla.
Lopetin pillereisen syönnin kokonaan viimekierrosta. Nyt taitaapi olla 16.kp, kierron pituudesta ei harmainta hajua koska pillereitä tullut napsittua v.-01 tehdyn abortin jälkeen tauotta, tuolloin olin 16v. Joten abortti oli omalla kohdallani tuolloin paras vaihtoehto, ja näin on ollut parempikin kun elämä heitellyt suuntaan ja toiseen. Virheistä opittu ja nyt elämä ihanaa :)
Eli siis kp16, menkkojen jälkeen 3 kertaa seksiä ilman ehkäisyä. Tänä aamuna ihan säikähdin runsasta valkovuotoa. Alavatsassa vellova tunne koko ajan. Onko mahdollista että olisi napannut? Vauva taa taloon tulla jos on tullakseen :)
Hieman ihmetyttää kropan toiminta tänään, järki sanoo et en vielä voisi olla plussan arvoinen ;) mutta onhan ihminen käynyt kuussakin..
Heii tänne kaikille!
Mulla ja mun miehellä on 3 yk menossa / mennyt. Kierto vaihtelee 26-29 päivää. Nyt tänään maanantaina alkaa kp 29. Vähän alkaa jännittää, olen yrittänyt olla miettimättä ja vältellä näitä vauva sivuja. :D
Luulen kuitenkin että huomenna ne menkat alkaa. Ei kummempia oireita, muuta kuin se, että menkat alkaisi näillä näppäimillä ! Jos ei huomenna vielä ala niin... siithän sitä alkaakin jännittämään. :) Niin kovasti sitä vaan toivoo.
Tsemppiä kaikille!
Kp 30/28, alkoi täällä ihmeelliset menkat. Eipä oo tuollasei ollu sitten maaliskuun, sitä täääl epäilin yksikseni, että joku sielä kyydissä oli.. mutta ei jaksanut pidempään (Kun testissä oli kuitenkin haamua 2 pv aikasemmin). Mies totesi perjantaina, että eikai se heti ekasta tärppääkkään. Oiski vaan eka kerta kun toivois, mutta ehkä ei vaa ole vielä sen aika.
Tsemppii kaikille! Lähden nauttimaan syys säästä, jos se auttaisi taas päivää eteenpäin, suosittelen teillekkin!
Noniin tänään menkkojen pitäisi alkaa tulla. Vielä ei ole näkynyt, joten malttamattomana testin paikka!
KP 29 / 26-29
YK 3
Raskaustesti näytti kahta selkeää viivaa !!! Tuntuu ihan uskomattomalta, enkä oikein voi uskoa todeksi! Epätodellinen olo... :)
en nyt kauhean tarkkaan tätä ketjua läpi lukenut mutta itsellä on ennestään kaksi lasta joista molemmista on plussa tullut tikkuun jo kun viikkoja on ollu 3+5 ja nyt tuli tiistaina plussa tikkuun vaikka viikkojna pitäis menkoista laskien olla vasta 3+2 sillä hetkellä...:) eli voi näkyä tosi aikaisinkin testissä mutta toisilla näkyy vasta kun viikkoja on yli 5... mulla oireina ekassa raskaudessa oli aivan järkyttävän kipeet tissit ja siitä tiesin että tärppi on käyny, tokassa ei oikeestaan ollu oireita, mä vaan tiesin ja tässä kolmannessa taas tissit tosi kipeet ja huono olo, iltaisin hirveää palelua ja levottomat jalat...
älyttömästi onnea helmiemolle!! :)
mie olen siis lopettanut minipillerit (puolentoista vuoden käytön jälkeen) pari päivää yli 6 vk sitten. menkkoja eikä plussia näy. inhoon tätä epävarmuutta, et mitä siellä oikee tapahtuu. tiedän että aina ollut epäsäännölliset menkat, mutta tosi rasittavaa ku ei mitää merkkejä näy mistää. kauheet menkkakivut oli alkuviikosta, mut eipä menkkoja mailla halmeilla.. :(
tsemppiä lumia86:selle :)
* tarkoitan onnea myös lumia86:selle!! :)
minulla on ollut kipeät rinnat etenkin nännit, ehkä mie olen hyvin hitaasti plussaava..?
Hei! Pakko oli tulla jo johonkin purkamaan tätä jännitystä, yk1 meneillään ja kp 33, ensimmäinen luomukierto on kyseessä pillereiden jälkeen eli kierron pituudesta ei ole mitään tietoa. Olen hätähousuna testannut jo kaksi negaa, kp 28 ja 32. Ajattelin huomenna tehdä taas testin kun niitä kerran on kymmenen kappaleen pakkaus tuolla kaapissa ;) Oireita ei ole ollut muuta kuin eilen ja tänään pientä lämpöä, ja välillä vatsassa tuntuu siltä että kuukautiset olisivat lähellä, mutta tätä on ollut jo pari viikkoa eikä niitä vielä näy...Tiedän ettei kannata liikoja toiveita elätellä siitä, että heti ekasta kierrosta tärppäisi, mutta toisaalta olen kuullut että sen pitäisi olla erityisen hedelmällistä aikaa. Ovulaatiota en tunnistanut ainakaan varmaksi, n. kp 15 tienoilla oli kyllä tosi turvonnut olo. Kp 20 jälkeen olin reissussa ilman miestä jonkin aikaa ja toivon, ettei ovis ollut juuri silloin.
mites Miliami, teitkö testin? :)
miulla alkoi menkat tänään... :'(
Ehdin vielä yhden negan tehdä ennen kuin eilen alkoi menkat :/ Ovulaatio taisi siis olla juuri sen reissun aikaan, mitä kyllä limojen perusteella arvailinkin. Mutta täytyy ajatella että hyviä uutisia on ainakin se, että kierto toimii ja myös se, että ovis oli tunnistettavissa! :)
höh :( mutta totta, itsekkin koitan ajatella positiivisesti että tapahtuupahan ainakin jotain tuolla alakerrassa! :D vaikeaa vaan arvailla sitä ovulaation ajankohtaa, kun kierto on näin säännöllisen epäsäännöllinen.. toisaalta ollaan kyllä ihan aktiivinen pariskunta, mutta jos tietäisi oviksen ajankohdan niin osaisi olla superaktiivinen niinä päivinä ;D
Nyt piti tulla päivittämään, että tein tänä aamuna positiivisen raskaustestin!! :) Yk 2, kp 30 (tai siis rv 4+2??). Ja heti iski pelko että onko siellä oikeesti mitään, jos onkin jo mennyt kesken/menee kesken/tms. Täytyy yrittää olla murehtimatta liikaa (ja toisaalta kuuluttamatta koko maailmalle...). Onneksi sain tänne kertoa (ja miehelle tietty) niin osaan esim. töissä pitää suuni kiinni ;)
Moi taas pitkästä aikaa kaikille!
Onnittelut Perlalle!:) Itselläni menossa tänään kp 26/28-30. Oireina ollut hirveä väsymys ainakin eilisen ja tämän päivän, lämmöt korkealla jo ehkä viikon verran (?) 36.9-37.3... normisti 36.6... Tosin tänään aamulla oli vaan tuo 36.5, etten tiiä kannattaako tuohonkaan hirveästi tuijottaa :( Ja janontunne mulla lisääntynyt huomattavasti! Viime yönäkin jouduin nousemaan juomaan.. Piinaavaa tää oottelu että pääseekö edes testaamaan vai ei.. Lisäksi mulla ollut vielä menkkamaista juilintaa alavatsassa ja rinnat arat.. Tuokin kestänyt jo melkein viikon..