Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

alkuraskauden oireet, apua kanssasisarilta :)

08.09.2013 |

heippa :) täällä kovasti kuumeillaan toista lasta :) ovulaatiosta lähtien (jonka bongasin tikulla) on ollut kokoajan lisääntyviä raskausoireita:

* lämmöt koholla

* rintoja kihelmöi, nännit vähän arat, rinnat turvonneet

* alavatsakipuja ja -nipistelyjä

* hieman huonoa oloa, ruokahaluttomuutta

* väsymystä

* hermostuneisuutta

* saanut juosta pissillä useammin

* runsaampaa valkovuotoa

tänään vasta dpo 10, ja hätähousuna testasin tänään negan (vaikka siis menkkojen pitäisi alkaa vasta 4 päivän päästä...)

oireet aika samanlaisia kuin viime raskaudessa, joka tosin meni kesken ihan ihan alussa. Yksi lapsi on jo ennestään <3 Voisiko olla siis tärppi käynyt? o.O tunnen kroppani tosi hyvin ja on toiveet sikäli tosi korkealla... huoh :D onko muita kuumeilijoita? Olisi kiva kuulla kokemuksia ja ajatuksia, vaikka tässä vaiheessa ei voi kun spekuloida, niin se on kivaa silti ;) :D

Venla :)

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Tiiän sen mitä oon lukenu, koska kokemusta ei omalta kohdalta vielä ole.. Yleisin oire on varmaan kuukautisten poisjäänti, joillekinhan oireita ei tuu välttämättä ollenkaan. Ja mitä nyt viimepäivinä oon lukenu ni raskaana kai voi olla, vaikka kuukautiset tulisivatkin.. Mutta tulee kai niukempina :o En osaa paremmin sanoa :D

Vierailija
22/64 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ootte kaikki hävinneet? Ois kiva vaihtaa taas kuulumisia, kun uusi kierto aluillaan!:) KP 6:lla mennään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/64 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietin täällä yksikseni oireita. Testi odottelee jo huomisaamua. :)

24/64 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heisan!

Täällä piinaavasti odotellaan loppuviikkoa että voisi testailla. Kp 24 menossa. Clearbluella 6.9 hymynaama, eli ovis ollut 7.9 (jos nyt oon yhtään kastalla =P ) Peittoja heiluteltiin 6.-8.9 joka pv ainakin sen 1 kerran/pv. En kyllä usko että tärppi tullut kun ei juurikaan oireita (nippailua/ja ihme "kuplintaa" sekä juilimista vatsassa). Ja vaikka olisikin oireita niin en uskoisi silti. Sillä viime kierrossa mulla oli kaikki mahdolliset oireet, jotka pystyi tulkitsemaan raskausoireiksi (jotka huipentui siihen että meinasin oksentaa koko ajan eri hajuista). Ja menkat olivat viikon myöhässäkin. Ja silti tuli nega. 3 eri testiä kerkesin tehdä. Tipuin silloin siis niin korkealta että sitä ei tajua kuin sellainen joka on tässä samassa tilanteessa (esim mieheni ei tajunnut ollenkaan, miksi reagoin niin voimakkaasti)  Yhteistä esikoista täälläkin yritetään. Minulle ensimmäinen. Miehellä'nio on nuoruudesta jo aikuinen poika. Nyt yritän kiltisti odottaa perjantaihin. Lauantaina pitäs alkaa menkat.  Mutta perjantaina lähdemme mökille niin ei taaskaan innosta tuo ulkohuussissa testailu. Varsinkin kun appivanhemmat on myös saaressa, niin jos sattuisivat huomaamaan mitä ihmeen purkkeja miniä roudaa vessaan... :P

Vierailija
25/64 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Mä en jotenkin jaksa enää uskoo tohon ovulaatiojuttuun.. En sitä niin kauheen tarkkaan ees seuraile, kokeillaan aina sillon kun siltä tuntuu :) Kun miten ihmeessä niitä "vahinkolapsia" muka syntyy niiiiiin helposti, en usko, että jokaisella naisella ois tapahtunut just ovulaation aikaan ns. "vahinko", että lasta ei ois ees suunniteltu.. :o Saa nähä miten käy meille tässä kierrossa.. Kp 8 vasta meneillään ja yrityksiä takana 1..  Aiemmin meillä takana jo yksi kierto, missä ei tärpänny :/

26/64 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rose22: Mä olen kanssa miettinyt tota ovis juttua. Siis mä bongaan tikulla kyllä, mutta miten se menee että sillon kun YRITÄT saada lasta sanotraan että onnistuminen on vain oviksen aikoihin. Sitten taas toissaalla sanotaan Ettei ole varmoja päiviä ehkäisyyn että nainen voi raskautua milloin vain. I wish!

Yk3 kp26... menkkoja odotellessa... =(

27/64 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Tuun nyt tänne jännittämään näitä oireita.. :D

Pieni esittely, olen kahden pienen lapsosen äiti ja poden hirveetä vauvakuumetta. Kolmas olisi haaveissa ilahduttamaan elämäämme. <3

No niin, elikkäs, olikohan su vai ma yönä tunsin älyttömän kipeitä nippailuja oikealla puolella, kestivät ehkä vartin yhteensä, sen jälkeen nukahdin. Maanantaina alkoi hirveä palelu ja nenä meni hieman tukkoon, varsinkin aamuyöstä. Kauhea palelu on myös ollut ja nopeasti noustessa huimaa. Tiistaina sain kunnon flunssan ja hieman lämpöä sekä koko pää on aivan sekaisin. Keskiviikkona sain ihan hirveet kilarit miehelle aivan tyhjästä. :D :D 

Hengästyttää, palelee, nokka vuotaa, hikoiluttaa, pissattaa(oon herännyt nyt paristi yössä) ja alamaha on välillä hassun tuntunen. Iltaisin varsinkin jos oon jotain syönyt ja meen sohvalle pitkälleni niin alkaa aivan hirveä möyryäminen. Niin ja jauhelihan hajua en kärsi ollenkaan haistaa tällä hetkellä. 

Tässäpä näitä.. Oon vaan jotenkin nyt ymmälläni tästä, sillä syön kuitenkin pillereitä ja mulla ei hetkeen oo ees menkkoja ollut. En siis edes tiiä missä vaiheessa mun kierto on/olis.... Noh, tarvii seurailla. :) 

Plussatuulia puhaltelen teille kaikille. :)

28/64 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! 

Minäkin liittynyt seuraanne jännäilemään. Kovasti ensi viikkoa odottelen, jotta pääsisi testailemaan. 

Eli olemme mieheni kanssa 27-vuotiaita ja ensimmäistä lasta yritämme. Oireilla bongattu ovis viime lauantaina 21.9. Jolloin muutaman kerran heiluteltu peittoja ;) Tänään torstaina 26.9. siis Dpo 5 / KP 19/26-28.

Ainoina "oikeina" oireina ollut 4 päivää kestävä alavatsan ja -selän kipuilu/vihlonta/viiltelyt/painontunne, satunnaisesti, eli ei tuntemuksia koko ajan. Muut oireet olen laittanutvainoharhaisuuden piikkiin, koska raskautumisen toive niin kova, että en halua väkisin keksiä oireita ja joutua sitten pettymään.

Koskakohan sitä uskaltaisi aikaisintaan testata? Plussatuulia ja tarrasukkia teille kaikille <3 Kertokaahan kuulumisia :D

Vierailija
29/64 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas pitkästä aikaa!

Mulla menossa tänään kp 16/28-30 ja yk 2.

Kumpa olisin jo raskaana, yrityksiä jo monta takana tämän kierron aikana tulleita. Mitään oireita ei varsinaisesti ole, mutta ei kai vielä tulisikaan? Nenä vähän tukossa, alamaha tuntuu oudolta ajoittain, tänään päivällä sain kovan huimauskohtauksen töissä, mutta laitan sen ennemminkin syömättömyyden puutteeseen ;) Väsymys on valtaisa.. voi johtua tosin kiireellisestä työtilanteesta :/ Mutta toivoo ei saa menettää, toivon vaan jo plussaa niin kovasti!:) Oon mietiskelly jo et miten ihmeessä kerron töissä mahd. raskautumisestani :/ Olen ollut talossa vasta 2 ja puol vuotta... Tällä hetkellä oon vielä kauiten talossa ollut, koska kaikki muut lähteneet :D Firma on siis pieni, muutaman henkilön yritys.

30/64 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Täällä ois taas lisää oireita :) Eilen huomasin, että nännini ovat huomattavasti herkistyneet, koskea voi, muttei kovaa, muuten sattuu. Lisäksi tänä aamuna kun yskäisin lorahti housuihin kunnolla valkovuotoa. Tällaista ei ole ennen käynyt... 

Rose: Minulla töissä myös tulisi olemaan vaikea tilanne jos plussa tulee, olen ollut vasta puoli vuotta talossa.. Lisäksi meillä häät ensi vuoden elokuussa, joka tarkottaisi sitä, että jos plussa nyt tulee niin vauvamme olisi kaksi kuukautinen häiden aikaan. Täytyisi vakavasti harkita siirtämistä/aikaistamista. 

31/64 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa täältäkin :) Jännitävää lukea teidän oireiluja. Täällä menossa kp 25/22-29 yk1. Ihmeen hyvä olo ollut. Ovis oli limoista päätellen joskus kp 13-14 ja se tuli toden totta hyödynnettyä. Aika varman päälle on pelattu. Viikko siitä oli melkoisia menkkamaisia kipuiluja alamahassa hetken aikaa pariin otteeseen. Ja totta kai haaveilen, että ne oli ns kiinnitymiskipuja :D Peukut pystyyn! 

Mitään varsinaisia oireita ei ole kai (toisin kuin aiemmissa kierroissa kun ei vielä edes yritetty, mutta toiveissa oli ;)). Toki illalla väsyttää, mikä on normaalia. Nälkä on koko ajan! Voi liittyä lähestyviin menkkoihin. Tänään kipeytyi rinnat, vaan se ja turvotus on kuulunut normisettiin ennen kuukautisiakin. Nyt tosin ehkä turvonneemmat kuin aiemmin (toiveajattelua?). Vähän alkanut pientä menkkamaista juilintaa tässä, että liekkö enteilee kuukautisten tuloa. Kyllä on jännittävää :) En uskalla pahemmin testailua tai tärppiä nyt ajatella ennen kuin kuukautiset on selvästi myöhässä. Plussatuulia kaikille!

Elokuuntyttö Itse en testaisi ennen kuin kuukautiset on myöhässä pari päivää. Siinä vaan tippuu korkealta ja kovaa. Ensinnäkään plussa ei vielä välttämättä näy ja toisekseen maailman tympeintä jos testausta seuraavana iltana alkaa menkat. Toki kyllähän näistä rv 3+2 yms haamuplussauksista saa joskus lukea.

32/64 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko vielä yksi mahdollinen oire lisätä :D Palelee. Sisällä +23 ja pitää olla paksut villasukat ja paksu huppari ja sittenkin palelee. Liekkö syysflunssaa tulossa... tai kolea syksy tekee tepposiaan. Välillä ihan tuntuu, että hampaat kalisee yhteen. Hmph... ei auta kuin odotella kevein mielin :) Joka tapauksessa olo on hyvä ja aiempien kiertojen järkyttävä väsy on poissa. Rinnatkaan ei ole niin kipeät kuin aiemmissa kierroissa. Kaamea kuukautisia edeltävä alavatsaturvotuskin loistaa poissaolollaan :) Niin ja muutama kipeä finni on tullut muuallekin kuin kasvoihin. Löytyihän näitä "oireita". Sorry tuli kauhea romaani :D

33/64 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on se kait pakko yrittää pinnistellä ja odottaa vielä ensi viikon torstaihin, jolloin kp 26/26-28 ja sitten testata. Järki sanoo, että mahdollinen raskaus ei mitenkään vielä voi näkyä testeissä, mutta silti tekee mieli testata. 

Oireet ovat taas hävinneet, hyvä/huono, en tiedä. Kuviteltu nännien herkkyys loppunut. Ainoastaan eilen illalla muutaman kerran kouraisi/nippaisi vatsan pohjasta. Mutta odottelua.. joka on siis täyttä piinaa :) Plussaonnea kaikille!

34/64 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen plussausta tunsin oireina rintojen arkuuden sekä vatsan turvonneisuuden. Lisäksi itselläni oli alaselkä kipeä ja teki mitä oudoimpia ruokia mieli :D

Toivon, että teillä KAIKILLA tärppäisi <3 :) Itselläni on rv 6+2 ja pahoinvointi valloillaan..

35/64 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille ja ajattelin minäkin tulla tänne haaveilemaan. Meillä yritystä takana noin kaksi vuotta ja ei ole tärpännyt. Hoitoihin on jo hakeuduttu ja nyt tähän kiertoon ensimmäistä kertaa olen todistettavasti ovuloinut chlomifenin voimalla. Ovis havaittu tikuilla ja ultralla kp. 13 ja tulipa tuo hyödynnettyäkin. Oviksen jälkeen on ollut tosi tärpännyt olo. Rinnat ovat turvonneet ja kipeät mitä ei koskaan ole tapahtunut ja vatsassa on nippaillut enemmän ja vähemmän viimeiset pari viikkoa. Lämmöt ollee ovulaatiosta asti koholla. Normaalisti 35.7 paikkeilla ja nyt ollut 36.6-37. Lisäksi valkovuotoa tulee suht paljon mistä nyt ei minun tapauksessani voi juurikaan mitään päätellä ja tuntuu että haistan asioita mitä muut eivät haista kuten jääkaapin haju aamulla sänkyyn asti hetkellisesti. Kaksi kertaa on nyt viimeisen viikon aikana tullut niin huono olo että olen melkein oksentanut. Liekö kaikki vaan haaveilun tuomaa kuvitelmaa vai ei se jää nähtäväksi. Nyt siis kp. 26 ja kierrot epäsäännölliset... 

36/64 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa kp 30/22-29. Jokohan tuota uskaltaisi tässä lähipäivinä testata? Rinnat todella pinkeät ja kipeät. Hieman kuukautiskipuja muistuttavia tuntemuksia tullut hetkittäin jo viikon ajan vaan ei kuukautisia kuulu. Lievempää kuin kuukautiskipu ja vähän erinlaista. Nälkä on melkeinpä koko ajan ja muutaman tunnin välein on pakko syödä, muuten tulee heikko olo. Janottaa myös ja pissillä saa sitten luonnollisesti vähän useammin rampata. Suussa on outo maku. Väsyttää myöskin normaalia enemmän ja vilunväristyksiä tulee silloin tällöin. Iltaisin hehkun kuumana ja viluttaa. Yleensä olen kylmä kalikka :D Saas nähdä mitä tästä tulee :)

Elokuuntyttö Joko siellä on testailtu? :)

Haaveilija89 Toivottavasti kyseessä raskausoireet. Kuulostaa ainakin lupaavalta :)

37/64 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tänään siis kp 26/26-28, Dpo 12. Olen testannut nyt muutamana aamuna Sofi one stepin -herkällä puhtaat negat... Mutta, koska olen lukenut testistä paljon huonoja kokemuksia, en halua luottaa siihen tippaakaan (se vain tyydyttää testaamisen himoni :) Joten eilen kävin ostamassa apteekista Clearblun perustestejä kaksin kappalein. Nyt vain on pohdinnassa, että testaanko huomenna vai maltanko odottaa sunnuntaihin.

Oireet ovat menneet todella aaltoilevasti, jonain hetkenä olen varma, että tärppi kävi ja toisena hetkenä taas en. Tänä aamunakin lähdin vessaan side kourassa varmana siitä, että menkat alkoivat. Menkkajuilintaa on silloin tällöin, sekä vihlaisuja. Nännit arat sekä kipeytyvät kylmässä. Pientä kuvotusta sekä nälkä/napostelun himo koko ajan. Kylmä, mutta poskia kuumottaa. Kuivuus vaivaa ja valkovuoto vähäistä.

Millä testeillä te muut meinasitte / olette testanneet?

38/64 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on testattu ja voi pettymysten pettymys!

Siis testasin clearblun testillä ja heti tuli ruutuun selkeä haamu, jonka mieskin näki... MUTTA hetken iloittuani päädyin sitten lukemaan näitä ihania keskustelupalstoja täällä netin ihanassa maailmassa, jossa kaikki analysoidaan juuria myöten. Koska tämä ko. testi oli leimattu sudeksi, joka antaa vääriä positiivisiahaamuja.. että sillee.. Tänään sitten ostamaan uutta, toivottavasti varmempaa, testiä ja yritetään malttaa sinne sunnuntai-aamuun ja testata vasta sitten uudestaan.

Siinä omanapailut. Mitäs teillä muilla sujuu jännäilyt? :)

39/64 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion testata clearbluen digitaalisella, jossa viikkonäyttö. Eipä tarvitse mahdollisia haamuja kyttäillä. Jospa viikonlopun aikana testailisi. Kuukautiset on kuitenkin jo muutaman päivän myöhässä.

Kerran on nyt aamulla ollut hirveä nälkä mutta ruokahaluttomuus iski kesken kaiken. Ei vaan kyennyt nielemään mitään ilman yökkäysrefleksiä. Onneksi meni parissa tunnissa ohi. Kahvi ei oikein tahdo maistua ja haisee pahalle. Lämmöt on nyt selvästi kohollla, joten toiveet plussasta nousee väkisinkin.

Elokuuntyttö tulehan kertomaan uusi tulos! Peukut pystyssä :)

40/64 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja plussahan se tuli rv4+3! Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa ja kaikki menee hyvin. Taitaa vauvakuumeen puolella palstailut jäädä tähän.

Plussatuulia kaikille!