Jos olisit lesbo niin kasvattaisitko vaimosi lasta kuin omaasi?
Jos olisit lesbo ja olisit suhteessa entieseen heteroon niin kasvattaisitko vaimosi lasta kuin omaasi?
Kommentit (27)
Miten tälläiseen voi vastata?? Koska minulla on lapsia niin tiedän etteivät lapseni haluaisi enkä itsekään haluaisi että sen enempää lesbo tai mies puuttuisi kasvatukseen mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 10:27"]
Mikä ihmeen entinen hetero?
[/quote]
Etkö oikesti tiedä mikä on entinen hetero? Minulla on esim tuttu, jolla oli mies ja lapsia ja joka nyt seurustelee naisen kanssa erottuaan. Rautalankaa lisää?
[/quote]
Joo kiitos, väännä lisää. En siis oikeasti ole koskaan kuullut entisistä heteroista. Miksei tuntemasi tyyppi ole bi, tai ollut kaappilesbo? Sanooko hän itse olleensa ennen hetero? Ja miksen silti kutsuisi häntä biseksuaaliksi, joka vain kypsyi hitaasti tajuamaan sen?
[/quote]
Minuakin kiinnostaa tämä termi. Vähän aikaa sitten se yksi kirkon ääriryhmä teki sen videon, jossa nuori tyttö kertoi eheytyneensä lesbosta heteroksi, ja siitä nostettiin aivan helvetillinen meteli. Lesbojen ja homojen mielestä kun ei seksuaalista suuntausta voi muuttaa. Mutta ehkä se toimiikin vain toiseen suuntaan?
Viime talvena Britti-Voguessa oli artikkeli, missä useampi nainen kertoi elämästään, ja nimenomaan kovasti vakuutti, että nuorena oli ollut parisuhteessa miehen kanssa, ja aidosti heteroita ilman sen kummempia lesboajatuksia. Ja sitten keski-ikäisinä aloittaneensa lesbosuhteen, ja ihan aidosti, ilman biseksuaalista kiinnostusta miehiä kohtaan. Näitä oli muutamia, ja olivat kovasti sitä mieltä, että ihmisen seksuaalisuus on muuttuvaa ja elävää kuten ihmisen persoona ylipäätään, eikä sitä pidä leimata ulkopuolelta.
En ymmärrä joidenkin ihmisten tarvetta kiistää toisen ihmisen kokemus, on muutos sitten homosta heteroksi tai heterosta homoksi. En usko, että kenelläkään todellisuudessa on mitään faktatietoa siitä, ettei ihmisen seksuaalisuus voisi vuosien varrella muuttua.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 12:08"]
Miten tälläiseen voi vastata?? Koska minulla on lapsia niin tiedän etteivät lapseni haluaisi enkä itsekään haluaisi että sen enempää lesbo tai mies puuttuisi kasvatukseen mitenkään.
[/quote]
Ööh, mielestäni sulla on outo käsitys perheestä (harkiten muodostettu uusperhekin on perhe). Tässähän oli kyse siitä, että se kumppani olisi jo se kumppani, eli rakastettu ja ihan itse valittu siihen vierelle, joten jokainen aivot omaava varmastikin valitsee saman katon alle asumaan sellaisen ihmisen jakamaan elämäänsä, jonka kanssa on ainakin suurissa ja heidän mielestään oleellisissa asioissa sellainen suht sama harmoninen sävel. Eli miten lapsille asetetaan rajat, miten missäkin asioissa toimitaan, miten perheessä kohdellaan toisia jne. Mitä siitä kuule tulisi, jos "kumppani" ei saisi sanoa mihinkään mitään?? Johan lapsikin tajuaisi ihan hetkessä että ahaa, tuo ei saa sanoa mihinkään mitään, se ei ole täällä yhtään mitään, minäpä siis määrään täällä ja pyöritän näitä aikuisia aivan mieleni mukaisesti. Sun käsitys toimivasta perheestä? Minä ainakin ymmärsin aloituksen niin, ettei ollut kyse mistään baarista kotiin raahatuista satunnaispanoista, vaan omasta kumppanista. Käsitätkö sä niiden eron? En sori vaan ihmette jos olet yh ja tulet olemaankin aina... Ja siis, tietenkin kenelle tahansa ne aivot omaavalle uudelle kumppanille on täysin itsestään selvää, että jokainen biovanhempi on sille omalle biolapselleen/sen lapsen asioissa se joka ihan viimeisenä on se viimeisen sanan sanoja, muttei kuitenkaan ikinä niin, että kumppani olisi kuin joku kapinen vaiennettu koira siinä, eikä oikeastaan edes sekään.
En ymmärrä, miten perheessä voi elää, jos molemmat aikuiset eivät kasvata lapsia. Ainakaan pieniä, ehkä teinien kanssa voi jotenkin toimia.
up