Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö Marimekon vaatteista? Millaiset ihmiset niitä ostavat?

Vierailija
23.08.2020 |

Itselleni kovin vieras ajatus pukeutua Marimekkoon.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katukuvasta päätelleen niitä ostavat nyt kaikki. Kahteen viikkoon ei ole tullut kaupungilla vastaan ketään jolla ei olisi yhtä tai kahta Marimekon vaatekappaletta. Ainoa jolla tiedän ettei ole Marimekkoa katsoo minua peilistä.

Aika hyvin sitten seuraat, mitä Marimekolla tapahtuu, vaikkei mukamas yhtään kiinnosta. Minä en tunnista kuin tasaraitapaidat (joista itsekin tykkään, joskaan en osta hinnan takia), ja niistäkin osa on varmasti kopioita. 

Vierailija
42/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka haluavat maksaa Kiinassa valmistetusta kukkakuosimekosta 400 euroa, jotta kaverit tietävät vaatteen olevan kallis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon vastuullisuudesta:

https://www.kaleva.fi/uutuuskirja-paljastaa-epamiellyttavan-seikan-mari…

Enpä arvosta ihmisiä, jotka ainoastaan merkin vuoksi maksavat kiskurihintaa epäeettisistä vaatteista.

Vierailija
44/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, jotka haluavat maksaa Kiinassa valmistetusta kukkakuosimekosta 400 euroa, jotta kaverit tietävät vaatteen olevan kallis.

Niitä ei valmisteta Kiinassa. Marimekon hinnat (100 e alkaen mekot, se 395 e mekko on tehty silkistä) on aika realistinen hinta Pohjois-Euroopassa tehdystä työstä (kankaat Herttoniemessä, ompelu Baltiassa).  

Kumpaa olet, kiinalaista halpatuotantoa vastaan vai reiluja tuotantokustannuksia vastaavia hintoja vastaan? Voit valita vain yhden.

Vierailija
45/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tänään julkaistavan Marimekko – Suuria kuvioita -kirjan toimittajat vierailivat Marimekon Kiinan-tehtaalla keväällä 2015 ja havaitsivat, että työntekijöitä työskentelee tehtaassa vain noin reilun kymmeneen asteen lämpötilassa kerrospukeutuneina."

Plus ylityöt ja 200 euron kuukausipalkka. En halua kannattaa tätä.

Vierailija
46/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Marimekko itse ilmoittanut mm. näiden 300-400 euron mekkojen valmistusmaaksi Kiinan

https://www.marimekko.com/fi_fi/vaatteet/mekot/iltarusko-vally-mekko-be…

Vierailija
47/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja Marimekon mekkoja ostan kirppareilta, mutta en tue tätä nykyistä halpatyömaatrendiä. Halvemmallakin saa Euroopassa valmkstettua.

Vierailija
48/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi mekkomalli on sopinut hyvin muodoilleni. Olen ostanut eri kuoseissa vuosien varrella. Vaikka Marimekon suuri osa vaatteista on väljällä mitoituksessa tai malli on väljä, ne sopivat paremmin joukolle ihmisille kuin minun kaltaisilleni pulleroille.

Eiköhän kaikki vaatteet sovi paremmin hoikille kuin lihaville.

Totta, mutta myös lihava näyttää paremmalta kun hänellä on juuri hänelle sopiva vaate. Nykyään vaan vaatteet on leikattu niin että ne sopivat ja istuvat vain pitkille rinnattomille malleille. Jos olet vaikka rintava olematta lihava niin vaikea löytää muuta kuin muodottomia säkkejä, varsinkaan marimekolta. Itse pidän joistakin marimekon kuoseista mutta en vaatteiden malleista enkä ole lihava.

Vierailija
49/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Marimekko itse ilmoittanut mm. näiden 300-400 euron mekkojen valmistusmaaksi Kiinan

Tuo on silkkimekko. Silkki tulee Kiinasta. Suomessa ei ole silkkituotantoa, joten järkevämpää on varmaan teettää silkkituotteet siellä, missä niiden kankaatkin tehdään.

Sitten taas puuvillavaatteet ovat Euroopasta.

Vierailija
50/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei valmisteta Kiinassa. Marimekon hinnat (100 e alkaen mekot, se 395 e mekko on tehty silkistä) on aika realistinen hinta Pohjois-Euroopassa tehdystä työstä (kankaat Herttoniemessä, ompelu Baltiassa).  

Kumpaa olet, kiinalaista halpatuotantoa vastaan vai reiluja tuotantokustannuksia vastaavia hintoja vastaan? Voit valita vain yhden.

Aikamoinen ylihinta nimestä, vaatteiden säkki- ja telttamallithan ovat olleet vuosikymmeniä samat joten uuteen suunnitteluun ei luulisi rahaa uppoavan. Nämä säkit sopivat vain pitkille mallityypeille, rumat kaula-aukot, laukut myös jäykkää nahkaa, ei lokeroita. Ostan itse minulle sopivia ja istuvia vaatteita, jos niitä ei Suomessa valmisteta niin ei voi mitään.

Vierailija
51/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti osti meille, kun oltiin lapsia. Oltiin raitavaatteissa päästä varpaisiin. Mutta ne olivat trikoota, ja istuivat siksi.

Muutaman kerran olen aikuisena sovittanut, mutta en vaan ole sopivan mallinen niihin. Kroppa sporttinen ja leveäharteinen. 

Vierailija
52/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on silkkimekko. Silkki tulee Kiinasta. Suomessa ei ole silkkituotantoa, joten järkevämpää on varmaan teettää silkkituotteet siellä, missä niiden kankaatkin tehdään.

Sitten taas puuvillavaatteet ovat Euroopasta.

Vähän liian yksioikoista, ei kaikki silkki tule Kiinasta, wikipediasta:

"Silkin vuosituotanto on nykyään noin 70 000 tonnia. Suurimpia silkin viljelymaita ovat Kiina (yli 50 %), Japani, Intia, Korea ja Brasilia. Euroopassa silkkiä viljellään vain vähän. Kiina on myös maailman tärkein silkkilankojen valmistaja. Myös muissa Aasian maissa ja Euroopassa valmistetaan silkkikankaita."

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Silkki

Vierailija
53/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret on nyt innostuneet. Yo-mekoksi meilläkin katsellaan..t; abin äiti

PS..harmi kun itselle ei sovi, ovat niin pientä kokoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi