Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö Marimekon vaatteista? Millaiset ihmiset niitä ostavat?

Vierailija
23.08.2020 |

Itselleni kovin vieras ajatus pukeutua Marimekkoon.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo japanilaiset ole suuria Marimekkofaneja? Ja eivät todellakaan ole tanttakokoisia`?

Vierailija
22/53 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa vastata itse kysymykseen, mutta olen huomannut, että lasten Marimekon pallopaidatmenevät kirpparilla myös tosi huonokuntoisina. Olen siis hinnoitellut ihan pienen hinnan, alle euron, mutta aina ne menevät, vaikka muut paremmassa kunnossa olevat ja halvat vaatteet jäävät pöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 65-vuotias eläkeläinen, viime talven lempimekkoni kotona oli mustavalkoinen räsymattokuosinen polvipituinen löysä tunikamekko ja hyvälaatuiset legginsit. Mekko kului kainaloista puhki, mistään en uutta löytänyt, harmittaa. Pesu ja henkarille kuivumaan, ja taas oli mukava olla. Muitakin marimekkoja löytyy. Uusin lyhythihainen mustavalkoinen pellavamekko, nimeä en muista.

Muutoin pukeudun farkkuihin, leggareihin, nahkatakkiin ja maihareihin.

Vierailija
24/53 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään hinnasta en laittaisi niitä tanttavaatteita päälleni. Niissä nuoretkin ihmiset näyttävät siltä, että ovat jo elämän ehtoopuolella, kuten eduskunnastakin voi nähdä. 

Vierailija
25/53 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne rumia, mutta hyvä että sivistyneet tykkää ja ostaa. Kankaat näyttää pahvimaisen jäykiltä.

Vierailija
26/53 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään osasta, jotkut vähän outoja.

Vierailija
27/53 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee Hirviliemen pöllähtänyt sisko niistä mieleen, joten ei kiitos. Voisivat nimetä jonkun tuotteen Tanttarallaksi.

Vierailija
28/53 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Ne kuosit ovat ihan hirveitä. 

Vierailija
29/53 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistään hinnasta en laittaisi niitä tanttavaatteita päälleni. Niissä nuoretkin ihmiset näyttävät siltä, että ovat jo elämän ehtoopuolella, kuten eduskunnastakin voi nähdä. 

Jännä juttu, sinua tanttavaatteet pukisi vallan mainiosti. Meinaan kun olet mieleltäsi täysi tantta.

Nuoret ja avarakatseisen, niin ja sivistyneet (pyydä jotakuta kertomaan sinulle mitä sivistys on) ihmiset ymmärtävät, että jokaisella on oikeus pukeutua halunsa mukaan.

Vain kaltaisesi arvosteleva vanhanaikainen tantta moittii ihmisiä noin.

Vierailija
30/53 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon mekot ovat itselleni liian pönäköittäviä, näytän niissä lampunvarjostimelta.

Pidän joistain Marimekon puseroista ja pikkulaukuista, joita minulla onkin useampi.

Olisi hyvä jos edes Marimekon tuotteet tehtäisiin Suomessa,  mutta valmistusmaa on usein jotain muuta. Kangaspaino taitaa olla Helsingissä.  Viimeksi ostamani pusero taisi olla valmistettu Liettuassa.

Nuoruudessani käytin paljon Marimekon t-paitoja, jotka olivat silloin hyvälaatuisia ja suomalaisia, eivätkä olleet niin hintavia kuin nykyään.

Vierailija
31/53 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain Marikulho. Kaikki M:n vaatteet näyttävät päälläni siltä, että olen pukeutunut telttaan. En tajua, kuinka joku onnistuu näyttämään tyylikkäältä M: n vaatteissa.

Vierailija
32/53 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin marimekot on ainakin lestadiolaisten suosiossa ollut aina ja näyttää olevan edelleen. Aikoinaan käytin lapsilla marimekon raitapaitoja ja tytöllä oli pari mekkoa ja jotain unikkojuttuja. Itse en tykkää käyttää vaatteita, joita on yleisesti muillakin. Sama juttu esim. laukkujen ja korujen, sisustusjuttujen kanssa. Suosin käsityöläisiä, on kiva, kun ei kenelläkään muulla ole vaikkapa samanlaista kaulakorua. Marimekko ei kyllä muutenkaan ole mun tyyliä. T. täti

Vierailija
33/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, sinua tanttavaatteet pukisi vallan mainiosti. Meinaan kun olet mieleltäsi täysi tantta.

Nuoret ja avarakatseisen, niin ja sivistyneet (pyydä jotakuta kertomaan sinulle mitä sivistys on) ihmiset ymmärtävät, että jokaisella on oikeus pukeutua halunsa mukaan.

Vain kaltaisesi arvosteleva vanhanaikainen tantta moittii ihmisiä noin.

Sinä siis pidät itseäsi avarakatseisena ja samalla haukut minua mieleltäni tantaksi. Mihin sinun avarakatseisuutesi nyt katosi? 

Minä en ole kieltänyt ketään pukeutumasta halunsa mukaan, vai näetkö kirjoituksessani tällaisen kiellon. Jos näet, hankipa silmälasit tai hakeudu johonkin oppiin, jossa neuvotaan kuinka ymmärtää tekstin sisällön. 

Minun vaatekaappini sisältö mahtaa olla jonkun asteen nuorekkaampaa ja tyylikkäämpää kuin joku Marimekko. 

Vierailija
34/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri, alle 25 nainen pukeutuu noihin . Ei voi mitään mutta näyttää kaamealta.... ihan kuin keski- ikäinen.

Vierailija
35/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 65-vuotias eläkeläinen, viime talven lempimekkoni kotona oli mustavalkoinen räsymattokuosinen polvipituinen löysä tunikamekko ja hyvälaatuiset legginsit. Mekko kului kainaloista puhki, mistään en uutta löytänyt, harmittaa. Pesu ja henkarille kuivumaan, ja taas oli mukava olla. Muitakin marimekkoja löytyy. Uusin lyhythihainen mustavalkoinen pellavamekko, nimeä en muista.

Muutoin pukeudun farkkuihin, leggareihin, nahkatakkiin ja maihareihin.

Vau, asenne-eläkeläinen👍🏻

Vierailija
36/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä käyttää yleensä ylipainoiset ja 40-luvulla syntyneet kässänmaikat

Vierailija
37/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätimäiset ihmiset sekä jokainen helsinkiläinen nuori ja tubettaja.

Vierailija
38/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuviot on kopioitu muiden taiteilijoiden töistä ilman lupaa ja silti "suunnittelija" (=kopioija) nostaa miljoonien korvausta joka vuosi.

Vierailija
39/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän. Kesällä ihan ehdottomia! Kaikki ahtaissa tekokuiduissa kärvistelevät ihmiset voisivat vaihtaa Marimekkoon, niin ei tarvitsisi olla niin kiukkuisia : )

Vierailija
40/53 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku sanoikin. Nuoren, hoikan naisen päällä. Unikkokuosinen, simppeli mekko. Mikä sen parempi esim.ylioppilasjuhliin tms. Itse tykkään mutten taida sopia tyyliin :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi