Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^^^HUHTIKUUN HELISTIMET^^^^viikko 29

17.07.2006 |

Aloitetaanpa uusi pino meillekin kun on uusi viikkokin jo käynnissä.

Eli kaikki vain rohkeasti mukaan kirjoittamaan tuntemuksia.

Medison

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mum80: kysyit niistä ovulaatio hommista...Mä olen oikeesti bongannu melkein 6kk kahdet oviksen oireet,mutta en tiedä onko niin sitten oikeesti. oireiden välissäon ollut pari päivää väliä. Mä olen yrittänyt sitä selvittää että voiko näin olla,mutta mistään ei oikein saa vastausta siihenkään. ostin siis nyt tähän kiertoon ovistikkuja ja ajattelin että kokeilen niillä että onko mulla kaksi ovista vai onko se jotain muuta,mutta niinkuin tuossa aikaisemmin kirjoittelin testit ei luvannu mulle yhtään ovista tälle kiertoon eikä ole kyllä ollut oirettakaan:(

Mutta mutta....Mulla on kaksoset,erimunaiset. Ja aikoinaan kun heidät todettiin vastasi toinen viikkoja 11+6 ja toinen 11+3....Tätä sitten olemme ihmetelleet että voiko olla niin että on kaksi munasolua irronnut parin päivän välein. Kuitenkin viikolla 19 olivat jo saman kokoiset ja syntyessäänkään ei ollut kuin 100g eroa painossa. Ja voihan se olla että munasolut ovatkin irronneet samaan aikaan,olivat muuten vaan erikokoisia...

Mutta kyllä se pistää mietityttämään että ainako tässä kaksosia ruvetaan tekemään:)

ON: Reilu viikko pitäs vielä ootella niitä kuukautisia, mitään ei tunnu missään...Nyt vaan harmittaa että on niin pitkä kierto että joutuu odottelemaan niin kauan,vaikka yleensä olen ollut vain onnellinen että tulevat pitkällä kierrolla:)

martina 23/31 ja 2x 2v2kk:)

Vierailija
22/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksesta! täällä olen ihan epätoivon kourissa, että jos tämä nyt on varsinainen ovis ja seuraava mahku yrittää on vasta huomenna.. mutta ehkä sitten tosissaan tämä voisi olla toinen ovulaatio.

aika mielenkiintoinen tuo sinun kaksos -juttusi, kai kaikki ihmiskehossa on mahdollista ;o) olen kuullut tapauksista, että joillakin irtoaa aina kaksi munasolua ja kai siinä voi olla sitten vähän väliäkin.

jospa oma ovulaatiosi onkin ollut niin alussa, ettet ehtinyt sitä tikuttaa? itselläni tällainen ovulaatioiden bongailu on niin uutta, että en osaa sanoa, toimiiko kroppa nyt normaaliin tapaan vai ei. ensi kierroksi taidan hommata tikkuja, vaikka olin ajatellut, etten niihin ihan heti turvaudu.

onnea yritykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,eipä tainnut minun plussa onni kauaa kestää:( Eilen tuli pyyhkiessä rusehtavaa limankalstaista ja tänään tulee kans...ei tosin niinkään paljoa kuin eilen.Verta ei kyllä vielä ainakaan ole tullut ja tuo ruskea mönjäkin on sellaista että ei tule muuta kuin pyyhittäessä. Eka raskaudessa mulla ei kyllä ollut mitäään vuotoja alkuraskaudessa,kovia liitoskipuja vain... mutta pitää tässä muutama päivä seurailla tilanetta...

-jossu

Vierailija
24/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihdoin loikkaan pinoon. :)

Täällä menossa kp 19/25 ja testit kutsuu jo. Niin, yritän sinniä.

Oikeastaan nyt olen ihan positiivisella mielellä, vaikka välillä toki olen ihan varma, että kuvittelen kaikki oireilut. Pakko on kuitenkin nyt herkällä hetkellä myöntää, että alavatsalla on painontunnetta, kynnet kasvaa kohisten (niin kuin aina mulla kun raskaudun) ja aamuisin on nälän sekainen pahanolon tunne. Rinnat tuntuu edelleen jotenkin turpeilta ja iltaisin paleltaa.. Vuotoa ei ole nyt ollut ja hyvä niin. Toisaalta hiukan harmittaa kun oviksesta ei nyt ole tarkkaa tietoa, mutta nyt vaan pitäisi jaksaa odotella ennenkö ryntää apteekkiin hakemaan jonkin superherkän testin. ;)

Ensimmäistä kertaa olen myös salannut " oireeni" mieheltä ja aikomuksena on kertoa hänelle vasta plussasta jos sellaisen saan. :)

Vierailija
25/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin olenkin tossa kertoillut (tuskin kukaan muistaa...) että lopetin pillereitten syönnin kesäkuussa, pillereitten kanssa kierto oli aina se 28pv. nyt tosin en tiedä että millon niitä menkkoja tässä oottelis, kun voihan kierto olla ihan sekasin pillereitten lopettamisen takia...

Mulla on nyt kp30/? ja mahassa on jo viikon verran tuntunut sellasta outoa tunnetta... vaikea selittää millasta,,, no tänään sitten hain raskaustestin ja näytti vaan yhtä viivaa. 10 min päästä siihen toiseenkin luukkuun on tullut viiva, tosi tosi haalea,siis niin että on vaikea nähdäkkin sitä mutta on siinä jotain kun miehenkikin sen näki :) että mitäs nytte? voiko testi kertoa omiaan 10 minuutin jälkeen vai onko mun pissassa vasta niin vähän niitä aineita että tuli haalea, vai mitä??? Ekaks itkein ihan suruissani ja nyt taas on vähän niinku uutta toivoa... mä oon vaan niin malttamaton!

Mun ensimmäisen lapsen kanssa kävi niin että tein testin ja se oli negatiivinen. (eli heitin testin roskikseen) no mieheni sanoi illalla että hän haluaa että tehään uusi kun hän ei voi uskoa että en ole raskaana. tein uuden testin kolmen tunnin päästä ja se oli plussaa, hain sitten roskiksesta sen vanhan testin ja sekin oli jotenkinjo plussalla...

että kun on taustalla tollanen hämärä juttu niin ei oikein tiedä että mihin uskoo. Ja heitin se ekan testin roskiin vasta tunnin jälkeen,eli tosi outoa.

Vierailija
26/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äittä82: Kannattaa varmasti tehdä uusi testi vaikka parin päivän päästä. Tuollainen " roskishaamu" voi vielä muuttua oikeaksi plussaksi! Toivotaan ainakin kovasti sitä:).

on:tätiä ei kuulu ei näy. Tosin vielä sillä on monta päivää aikaa tulla! Ärsyttää kyllä oikein kun ei tiedä milloin. Noita teroja kun söin niin kierto oli sen tasan 25. Normaalisti mulla on pisimmillään ollut 32, joka on siis vasta ensi keskiviikkona. Ja nyt siis eka kuukausi vähään aikaan ilman teroja. Odottavan aika on pitkä ei auta ei. Mutta nyt päätin että yhtään testiä en enää osta ennen sitä keskiviikkoa. En malta kuitenkaan niitä olla tekemättä.

mmimma kp26/25-32

Vierailija
27/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pois koneelta melkein kaksi viikkoa, joten olen ihan pihalla listan kuulumisista. Luin vain tämän pinon ja oli monta " vierasta" nimeä tullut. Hei vaan kaikille!

Suuronnittelut Jossu82:selle!

Kerron vähän omia kuulumisia: Meillä on menossa nyt kolmas yrityskuukausi. Ekan kierron jälkeen otin ovistestit käyttöön, kun kierto heittelee 27-30pvä, eikä jakseta joka päivä hommailla. Kuitenkaan en ole tässä enkä viime kierrossa kummallakaan kerralla saanut selvää ovistulosta testeihin. Nyt on kp 26 ja hieman jännittää. Koko ajan jotenkin tunnustelen särkeekö mahaa menkkamaisesti, kuten kahdessa edellisessa kierrossa teki jo monta päivää ennen menkkojen alkua.

Edellinen raskaus minulla alkoi heti ensimmäisestä yrityksestä pillereiden lopettamisen jälkeen ja se oli kaksosraskaus. Raskaus päättyi kuitenkin liian aikaisin ja vain toinen pojistamme selviytyi. Nyt olen alkanut pelkäämään, että mitäs jos viime kerralla kroppa ovuloi pillereiden lopettamisen takia ja nyt ei enää ollenkaan.

Tietääkö kukaan miten ovuloimista tutkitaan? Ultraamallako munarakkuloita ja missä vaiheessa kiertoa? Onko kukaan käynyt yksityisellä hoidattamassa? Onko joku näistä lääkkeistä joista täällä aina puhutaan juuri munasolujen aikaasaamiseksi? Täällä usein mainitaan clomit, luget ja terolutit.

En nyt ihan vielä ajatellut mennä lääkäriin, mutta jos parin kuukauden kuluttua, en muillakaan testeillä saa selvää lh-huippua esille, niin kai sitä voisi käydä näyttäytymässä ja kysymässä neuvoa.

Menkkoja odottelen alkavaksi sunnuntaina tai maanantaina ja katsotaan nyt mihin asti jaksan olla testaamatta. Tää vika viikko on jotenkin mulla mieli tosi kireellä ja sit kun saa jonkun varmuuden, vaikka negan testistä, niin sitten tilanne laukeaa. Alan olla taas ihan pinna tiukalla, kohta alkaa varmaan olee taas aika hakea testi apteekista :)

Laru

Vierailija
28/36 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa minäkin pinoutua pitkästä aikaa. Aika monilla alkaa piina kohta olla päällä. Toivotaan paljon plussia!

Itselläni menossa kp 15/25-29 joten aikaa vielä on ennenkuin tulee oireita mihinkään suuntaan. Vähän jännittää toi kierron laskeminen kun oli se varhainen km viime kierrosta. Osaapahan sitten odotella tätiä vähän pitempään ennenkuin testaa (mikäli on tarvetta). Puuhailtu ollaan tällä viikolla mutta en ole ihan varma siitä oviksen ajankohdasta. Saattoi olla jo viime vkonloppuna ja sen suhteen oltais kyllä missattu tää kierto...mutta nyt on myöskin vähän ovis tunne joten eiköhän sitä pidä jatkaa pupuilua vielä varmuuden vuoksi ;). Kivaahan se kuitenkin on!

Enpä nyt keksi taas muuta joten poistun taustalle.

Vierailija
29/36 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossu82 : Mikä on tilanne? Toivottavasti tuhru oli harmitonta ja kaikki kummallakin kunnossa!

Oma napaa jälleen: kp 22/25 ja olisko se nyt joku ylläri, että tämä akka sortui. *häpee nolona* :) Eli testattua tuli ja kaiken lisäksi tuolla RFSU:n tikulla. Minä pöhkö sen ostin, vaikka ajattelin etten sillä enään ikinä testais. 2 viivaahan se näyttää, mutta niinpä näyttää kaikille muillekin vaikkei raskaana olisikaan ja nii on näyttänyt mullekin. Tai no, viiva on tosi selkeä, mutta ei siinä kaiketi väriä näy niinkuin pitäis että uskaltasin yhtään iloita.

Pitikin olla näin pöhkö jälleen. Kp:han saattaa olla hyvinkin vasta 19/25 jos kunnon vuodosta lasketaan.

Sen sijaan positiivisen mielen tekee lämmöt. Ne kun on korkealla, todella korkealla verrattuna siihen mitä ne on yleinsä olleet loppukierrossa. Ja siis ne nousi entisestään nyt pari päivää sitten.

Välillä kuitenkin olen tosi varma, että täti tulee kylään varsin täsmällisesti ajallaan.

Ensiviikollahan kaikki selviää, mutta löytyykö mulle piinaseuraa tänne ollenkaan? ;)

Runsaasti tärppionnea ja plussaonnea kaikille! Ja paaaljon pisempää pinnaa piinailuun kun mulla. =)

Vierailija
30/36 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiva onkin vaaleanpunainen. =0

Hmmm....

Vierailija
31/36 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt menossa kp 33/? mä tein tossa kolme päivää sitten haamu viivan enkä oo vielä uskaltanut tehdä uutta testiä... Jotenkin pelottaa että sieltä kuitenkin tulee negatiivinen, ihmettelen kyllä että mites tässä on näin monta päivää jaksanutkin olla jännityksessä...

aamuisin mua kyllä on alkanut närästämään, ikinä ennen ei ole... Että jos en ole pieniin päin niin sitten on jotain muuta käynnissä ;)

Plussa onnea meille kaikille!!!

Vierailija
32/36 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole oiretta eikä mitään suuntaan eikä toiseen. Eli todennäköisesti vaan kohdataan katseet sinne toukokuulle. Nyt olen jatkanut tikuttelua koko ajan, ja vaikka näyttivät ettei ovista ollu,niin on viiva taas ruvennut vahvistumaan pikkuhiljaa kontrolliviivan viereen....kummaa,jospa ovis tuliskin nyt sitten näin loppuviikosta. Menkat alkaa tode.näkö. ens torstaina ja lauantaihin asti ajattelin odottaa,että jos silloin ei ole vielä alkanu menkat niin testaan. Mulla saattaa välillä olla menkat 1viikonkin myöhässä tarkoittamatta mitään,mutta yleensä tulevat suht samoihin aikoihin.

Mökillä ollaan oltu koko viikonloppu ja voi kun on ollut mukavaa:) Kunpa olisi aina kesä:)

martina 26/31 ja tuhokaksikko 2v2kk

Vierailija
33/36 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin testasin aikoinaan kaksosistani haamun ja niin se vaan kuitenkin tarkoitti onnellisesti alkavaa ja päättyvää raskautta:)

Vierailija
34/36 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti tuo todella niukka tuhru vuoto 1 päivän ja sit loppui... verta ei tullut missään vaiheessa ainoastaan ruskeaa... Nyt on ollut jo pari päivää vain tavllista runsaampaa valkovuotoa! Tänään tein uuden testin ja siihen napsahti kaksi samanlaista yhtä paksua ja tummaa viivaa et kai tämä tosi on...:)

Plussa onnea kaikille:)

-jossu-

Vierailija
35/36 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa vaan.. Kp 19/28 ja nyt sitten pitäisi alkaa kehittää jotain aktiviteetteja ens viikolle ettei odotuksesta tuu ihan mahdottoman pitkä! Muuten sitä alkaa suurennuslasilla tutkia itseänsä ja tunnustella kaikkia mahdollisia oireita. Eikä asiaa tietysti helpota yhtään se että pitäisi käydä synnärillä vilkaisemassa kaverin vastasyntynyttä!!

Ihanaa kun on luvannut aurinkoista viikkoa niin voi viilettää tuolla ulkosalla 2-vuotiaan esikoisen kanssa.

Vierailija
36/36 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kp 18/28-30 (32) ja ovis oli kai jo???? Ja sattui meidän loman aikaan kun oltiin miehen kanssa kaksin kylpylässä=) Nyt vaan odotellaan ja piinaillaan:/ Vielä on pitkä aika tuonne kun menkat pitäisi alkaa (jos alkaa), mut malttia vaan;) (helpommin sanottu kuin tehty)

Millä kp teillä yleensä ovis on? Minulla oli nyt viime kuussa kp 16 ja nyt kai 15-16(??) Sitä ennen en olekaan ovis kipuja seuraillut joten en tiedä onko tuo sit " vakio" tuo 15-16..

Juu lopettelen tällä erää, plussa onnea++++++++++++