Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on etuoikeutettu?

Vierailija
23.08.2020 |

Kertokaa.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On terve, eikä ole huolta taloudellisesta tilanteesta.

Vierailija
2/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka elelee luonnossa rauhassa, taivasalla. Hän ei tiedä mitä se jokin sellainen "etuoikeutettu" edes tarkoittaa, hän ei sellaisia asioita pohdi.

Jos sinä pohdit "etuoikeutuksia" niin sinä et etuoikeutettu ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyötä tekevä.

Vierailija
4/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä keski-ikäinen nainen, joka olen suhteellisen terve eikä ole taloudellisia huolia ja etätöissäkin olen, olisin etuoikeutettu?

Vierailija
5/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuoikeutettu voi tarkoittaa kahta asiaa.

Etuoikeutettu ihmisenä, jolla on kaikki paremmin kuin useimmilla muilla. Englanniksi tämä olisi Priviledged. Minä olen sellainen: on hyväpalkkainen työ jota voin tehdä helposti etänä myös korona-aikaan, iso asunto jossa etätyökin on helppoa, vahva sosiaalinen sisärengas, ihana perhe, siedettävän hyvä terveys. Jopa kaikki se, mikä mulla on huonosti, on Sittenkin jotenkin hyvin: lapsellani on kolme elämän mittaista vakavaa sairautta, mutta juuri nyt ne on lääkkeillä hallinnassa ja lapsi on onnellinen; mies on työttömänä, mutta pärjätään mun palkalla. Kyllä tämä on etuoikeus, olen moniin nähden paremmassa asemassa Ja minun on siksi helpompi järjestää asiani - ja tiedostan sen.

Sitten on etuoikeutettuja, jotka ovat sitä mieltä, että heillä on oikeus (etuoikeus) siihen, että heidän asiansa ovat paremmin kuin muilla. Englanniksi tätä jengiä kutsutaan nykyään sanalla entitled. He ajattelevat, että heidän asioidensa PITÄISI olla paremmin kuin muilla ja että muiden on syytä tunnustaa tämä ja vain ojentaa heille kaikki kiva jota he haluavat. Tämä jengi ei ole koskaan tyytyväinen mihinkään, koska vaikka heillä menisi kuinka hyvin, aina on jäljellä jotain, mitä heille ei vielä ole annettu. Syy ei koskaan ole oma. Tähän toivon, etten itse sorru, mutta näen, että useimmat jotka näin ajattelevat, eivät tajua sitä itse.

Vierailija
6/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen suomalainen mies jonka valkoisuus tekee etupikeutetun, sukupuoli sortajan ja suomalaisuus ökyrikkaan.

Vierailija
7/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu sosiaalidemokraattiseen puolueeseen tai vasemmistoliitoon.

Kaikki valtion virat ovat auki ja raha ei lopu koskaan, koska toverit johtopaikoilla lainaavat lisää valtion piikkiin.

Vierailija
8/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etuoikeutettu ihmisenä, jolla on kaikki paremmin kuin useimmilla muilla. Englanniksi tämä olisi Priviledged. Minä olen sellainen: on hyväpalkkainen työ jota voin tehdä helposti etänä myös korona-aikaan, iso asunto jossa etätyökin on helppoa, vahva sosiaalinen sisärengas, ihana perhe, siedettävän hyvä terveys. Jopa kaikki se, mikä mulla on huonosti, on Sittenkin jotenkin hyvin: lapsellani on kolme elämän mittaista vakavaa sairautta, mutta juuri nyt ne on lääkkeillä hallinnassa ja lapsi on onnellinen; mies on työttömänä, mutta pärjätään mun palkalla. Kyllä tämä on etuoikeus, olen moniin nähden paremmassa asemassa Ja minun on siksi helpompi järjestää asiani - ja tiedostan sen.

Sitten on etuoikeutettuja, jotka ovat sitä mieltä, että heillä on oikeus (etuoikeus) siihen, että heidän asiansa ovat paremmin kuin muilla. Englanniksi tätä jengiä kutsutaan nykyään sanalla entitled. He ajattelevat, että heidän asioidensa PITÄISI olla paremmin kuin muilla ja että muiden on syytä tunnustaa tämä ja vain ojentaa heille kaikki kiva jota he haluavat. Tämä jengi ei ole koskaan tyytyväinen mihinkään, koska vaikka heillä menisi kuinka hyvin, aina on jäljellä jotain, mitä heille ei vielä ole annettu. Syy ei koskaan ole oma. Tähän toivon, etten itse sorru, mutta näen, että useimmat jotka näin ajattelevat, eivät tajua sitä itse.

Tällä palstalla on valtavasti tuota jälkimmäistä porukkaa, joka kokee, että pelkästään sillä, että hengittää, saa etuoikeuden saada kaikkea kivaa ilman, että tekee sen eteen työtä. Tuo ensimmäinen porukka kun on voinut päästä olotilanteeseensa kovan yrittämisen ja työnteon kautta. Jälkimmäinen haluaisi syntyä sellaiseksi.

Vierailija
9/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen suomalainen mies jonka valkoisuus tekee etupikeutetun, sukupuoli sortajan ja suomalaisuus ökyrikkaan.

Äitini aina sanoikin että jos kaikki miehet olisivat naisia olisi Suomessa kaikki alista huomattavasti paremmin.

Vierailija
10/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen heteromies on etuoikeutettu AINA.

Vierailija
11/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nostella vastikkeettomia tukia vuosikymmeniä. Sopeutumis yms. tukia. 

Vierailija
12/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä poliitikko, vähän perässä tulee demari ja vassari

Vierailija
13/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen heteromies on etuoikeutettu AINA.

Nykyään vain etuoikeutettu maksaja, joskus ollut muutakin.

Vierailija
14/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten sellainen etuoikeutettu, jolla on asiat monelta osin paremmin kuin isoilla massoilla, mutta joka ajattelee sen olevan ansaittua? Ajatuksena ei siis ole, että muiden pitää "ojentaa" kaikki kiva, vaan enemmänkin niin, että on itse sen asemansa saavuttanut. Hyväpalkkainen lääkäri voi kivassa tilavassa keskustan asunnossaan ajatella, että olen etuoikeutettu ja tämän kuuluukin mennä näin. Minä pänttäsin koulussa matikkaa, luin itseni vaivalla lääkiksen pääsykokeista läpi ja suoritin haastavat opinnot. Minulla oli tähän myös lukemisen lahja, mitä ehkä kaikilla ei ole. Nyt teen tärkeää työtä ja ansaitsen hyvän elintasoni. Tätä samaa elintasoa ei ansaitse marketin kassa, koska hyvinvointi ei voi maailmassa jakautua tasan. Kommunismi ei ole toiminut koskaan missään. Eli olen etuoikeutettu, mutta hyvästä syystä.

Vierailija
15/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa nostella vastikkeettomia tukia vuosikymmeniä. Sopeutumis yms. tukia. 

Kuule. Sillan alla asuva koditon valkoinen kerjäläusmies on tuhat kertaa etuoikeutetumpi kuin miljardin kuussa nettoava hyvinmenestyvä tumma yrittäjänainen. Hän on mies ja valkoinen.

Vierailija
16/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista on etuoikeutettuja, mutta toiset toki etuoikeutetumpia kuin toiset.

Iso osa ei näe sitä miten etuoikeutettuja he ovat. Kiittämättömät kitisevät, kun joku vähemmän etuoikeutettu saa joskus jotain erityishuomiota (juurikin siksi että on vähemmän etuoikeutettu), näkemättä miten kokonaiskuvassa kitisijän asiat ovat paljon paremmin.

Vierailija
17/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista on etuoikeutettuja, mutta toiset toki etuoikeutetumpia kuin toiset.

Iso osa ei näe sitä miten etuoikeutettuja he ovat. Kiittämättömät kitisevät, kun joku vähemmän etuoikeutettu saa joskus jotain erityishuomiota (juurikin siksi että on vähemmän etuoikeutettu), näkemättä miten kokonaiskuvassa kitisijän asiat ovat paljon paremmin.

Tämä on huomattu. Moni työtöntä Afrikassa ja Intiassa ei saa mitään tukia, mutta Suomessa työttömät ja vähäosaiset valittaa kun tukirahoilla ei tule Suomessa toimeen. Olisivat kiitollisia ja onnellisia että saavat edes niitä pieniä almuja työssäkäyviltä. Kannattaa tyytyä siihen mitä saa tai muuten kohta saa huomata etteivät saa enää mitään kun me almujen antajat kyllästymme ainaiseen valitukseen.

Vierailija
18/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini aina sanoikin että jos kaikki miehet olisivat naisia olisi Suomessa kaikki alista huomattavasti paremmin.

Äitisi loogikalla eläisimme yhä metsissä ja olisimme osa Venäjää.

Vierailija
19/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on huomattu. Moni työtöntä Afrikassa ja Intiassa ei saa mitään tukia, mutta Suomessa työttömät ja vähäosaiset valittaa kun tukirahoilla ei tule Suomessa toimeen. Olisivat kiitollisia ja onnellisia että saavat edes niitä pieniä almuja työssäkäyviltä. Kannattaa tyytyä siihen mitä saa tai muuten kohta saa huomata etteivät saa enää mitään kun me almujen antajat kyllästymme ainaiseen valitukseen.

Tästä näkyy suomalaisten vähäosaisten ahneus ja itsekkyys. Ajattelisivat edes kerrankin muuta kuin omaa napaansa ja lahjoittaisivat puolet tuistaan Afrikan köyhille. Afrikassa aitoa köyhyyttä vielä on mutta Suomessa absoluuttista köyhyyttä ei ole ollut enäö 1980-luvun jälkeen.

Vierailija
20/49 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi loogikalla eläisimme yhä metsissä ja olisimme osa Venäjää.

Kaksi maista ei voi saada yhtymällä lapsia, joten meitä tuskin olisi olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi