Koulualtistumisia jo 13 koulussa (viikossa) - koulut eivät voi olla lähiopetuksena turvallisesti
Helsingin Herttoniemenrannan ala-aste
Tartuntoja: 1
Altistuneita: 19 oppilasta, 13 henkilökuntaa 16.8.2020
2.
Omnian Lehtimäen toimipiste ja Kirkkokadun toimipiste
Tartuntoja: 1 oppilas 17.8.2020
Altistuneita: pieni määrä opiskelijoita sekä henkilökuntaa 17.8.2020
3.
Omnia Leppävaaran koulu
Tartuntoja: 1 oppilas 20.8.2020
Altistuneita: opiskelijaryhmä ja opettaja
4.
Helsingin Normaalilyseo
Tartuntoja: 1 ihminen
Altistuneita: n. 20 oppilasta 19.8.2020
5.
Turun normaalikoulu
Tartuntoja: 1 henkilö
Altistuneita: koko lukio n. 300 henkilöä 19.8.2020
6.
Maskun Kurittulan koulu
Tartuntoja: 1 oppilas
Altistuneita: 100 oppilasta, 5 opettajaa 19.8.2020
7.
Turku ammatti-instituutti Peltola
Tartuntoja: 1 oppilas
Altistuneita: 18 oppilasta ja 1 opettaja 20.8.2020
8.
Munkkiniemen yhteiskoulu
Tartuntoja: 1 oppilas, sitten 2 oppilasta
Altistuneita: ensin 40 oppilasta ja 1 opettaja 19.8.2020, kaikki lukio-opiskelijat 20.8.2020
9.
Loviisa Valkon koulu
Tartuntoja: 1 tartunta
Altistuneita: luokallinen oppilaita opettajineen 21.8.2020
10.
Espoo Postipuun koulu
Altistuneita: yksi luokka ja henkilökuntaa karanteeniin 21.8.2020
11.
Alavuden lukio
Altistuneita: Altistuneita joitakin kymmeniä 21.08.2020
12.
Kemin Kivikon koulu
Altistuneita: Kivikon 5 A -luokan 23 oppilasta. ja 3 opettajaa 22.08.2020
13.
Raahen Keskuskoulu
Tartuntoja: 1 tartunta henkilökunta
Altistuneita: Altistuneita on alle 50. 22.08.2020
Kommentit (5892)
Ihalan koulussa Raisiossa todettu seitsemän koronavirustartuntaa
Turun Sanomat
18.01. 09.16
Ihalan alakoulussa Raisiossa on todettu seitsemän koronavirustartuntaa, Raision kaupunki tiedottaa. Tartunnat ovat löytyneet jo karanteeniin asetetuilta oppilailta.
Koulussa todettiin korona-altistus perjantaina 8. tammikuuta, jolloin yksi luokka asetettiin karanteeniin.
Ihan turvallisia koulut ovat vaikka mitä viruksia siellä kiertäisi, aina on ollut koronaviruksia ja influenssoja. Huolehtikaa d-vitamiinitasot kuntoon ja mittauttakaa ne myös lapsilta!
Kuopiossa 300 koululaista joutunut karanteeniin.
Vierailija kirjoitti:
Ei v*ttu ootte sekasin. Ootteko jotain syrjäytyneitä mielialalääkkeitä käyttävää porukkaa?
Olen opettaja, kuten ilmeisesti aika moni muukin tänne kirjoitteleva. Tunnen koulumaailman hyvin kaikilta asteiltaan, ja pystyn aitiopaikalta seuraamaan kuinka korona ja sen tuomat rajoitukset koulussa vaikuttavat. Omien kokemusteni perusteella olen huolissani erityisesti vähättelystä, salailusta ja suoranaisesta disinformaatiosta, joka koulujen koronatilanteesta käytävää virallista keskustelua leimaa. Siksi olen täällä.
Entä sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei v*ttu ootte sekasin. Ootteko jotain syrjäytyneitä mielialalääkkeitä käyttävää porukkaa?
Olen opettaja, kuten ilmeisesti aika moni muukin tänne kirjoitteleva. Tunnen koulumaailman hyvin kaikilta asteiltaan, ja pystyn aitiopaikalta seuraamaan kuinka korona ja sen tuomat rajoitukset koulussa vaikuttavat. Omien kokemusteni perusteella olen huolissani erityisesti vähättelystä, salailusta ja suoranaisesta disinformaatiosta, joka koulujen koronatilanteesta käytävää virallista keskustelua leimaa. Siksi olen täällä.
Entä sinä?
Ko kirjoittaja on palstahäirikkö, joka päivystää pienessä vuokrayksiössä työttömänä ja syrjäytyneenä ja mielenterveysongelmaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sinä?
Vastasitko HS-kyselyyn opettajille? Vähän ylempänä tässä ketjussa.
Porolahden yläaste puuttuu ainakin listasta joka uutisoitu viikon sisään olleen yksi kouluista jossa koronamutaatiota. Se on Helsingin suurimpia peruskouluja
Voin sanoa näin lukiolaisena että meillä ei koulussa ainakaan ole pystytty pitämään turvavälejä, kaikki eivät pidä maskeja, eivätkä huolehdi käsihygieniastaan. Koulun antama maskisuositus tuli vasta vähän ennen etäkouluun siirtymistä eli aivan liian myöhään. Ja kyllähän niitä koronatapauksia meidän koululla tulikin ja porukkaa altistui. Yksikin koronapositiivinen oppilas oli ollut koulussa ja karanteeniin menivät vain hänen lähimmät kaverinsa, vaikka todellisuudessa hän altisti koko luokkansa. Mietin vain että kuvittelevatko nämä THL:n ihmiset ja sun muut päättäjät että me tosiaan koulussa pystymme pitämään turvavälejä jne.?? Kohta mekin lukiolaiset menemme takaisin lähiopetukseen, ei kyllä hyvin mee!
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa näin lukiolaisena että meillä ei koulussa ainakaan ole pystytty pitämään turvavälejä, kaikki eivät pidä maskeja, eivätkä huolehdi käsihygieniastaan. Koulun antama maskisuositus tuli vasta vähän ennen etäkouluun siirtymistä eli aivan liian myöhään. Ja kyllähän niitä koronatapauksia meidän koululla tulikin ja porukkaa altistui. Yksikin koronapositiivinen oppilas oli ollut koulussa ja karanteeniin menivät vain hänen lähimmät kaverinsa, vaikka todellisuudessa hän altisti koko luokkansa. Mietin vain että kuvittelevatko nämä THL:n ihmiset ja sun muut päättäjät että me tosiaan koulussa pystymme pitämään turvavälejä jne.?? Kohta mekin lukiolaiset menemme takaisin lähiopetukseen, ei kyllä hyvin mee!
Te lukiolaisetkin voitte nostaa tästä metelin, kuten opettajatkin. Ne ohjeistukset on niin helppo kirjata paperille, mutta pitäisi ymmärtää koulun arkeakin. Etäkoulu ei vaaranna kenenkään terveyttä.
Kaarinassa, Turun kupeessa kahdessa koulussa koronaa. Hovirinnassa jo toista kertaa
https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/5196845/Hovirinnan+alakoulussa+Ka…
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3f3bc913-814e-4b24-9e30-9bd7df7f034a
1,4% kouluissa altistuneista sairastunut. Edelleenkään oireettomia ei ole tutkittu.
Vierailija kirjoitti:
1,4% kouluissa altistuneista sairastunut. Edelleenkään oireettomia ei ole tutkittu.
"Virallisesti".
Sitten kun testattiin kaikki koulun oppilaat esim Vantaalla, luku olikin jo 10 prosenttia.
Saahan ne tilastot vääristeltyä näinkin.
Ihmettelen opetusministerin sijaisen, Jussi Saramon puheita siitä, että etäkoulusta on haittaa. Minä lapanen tää Saramo on? Koululaisten keskuudessa syksyllä tehty tutkimus kertoo, että näin ei todellakaan ole. Sitä paitsi, karanteeniin joutuneet sadat koululaiset ovat juurikin etäkoulussa. Eikö opetusministeri kanna heistä huolta? Etteivät nyt vallan syrjäydy? Voi elämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et välitä lasten terveydestä?
Mites toi lasten mielenterveydestä välittäminen? Kyllä lapset vähintään mieleltään sairastuu, jos joutuu kotona viettämään kaiken ajan hysteeristen vanhempien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen opetusministerin sijaisen, Jussi Saramon puheita siitä, että etäkoulusta on haittaa. Minä lapanen tää Saramo on? Koululaisten keskuudessa syksyllä tehty tutkimus kertoo, että näin ei todellakaan ole. Sitä paitsi, karanteeniin joutuneet sadat koululaiset ovat juurikin etäkoulussa. Eikö opetusministeri kanna heistä huolta? Etteivät nyt vallan syrjäydy? Voi elämä!
Vasemmiston meininkiä. Ei luoteta ihmiseen vaan systeemiin.
"Öpetusministeri Jussi Saramo (vas) kertoo, että tällä hetkellä koronatilanne kouluissa ja päiväkodeissa on hyvä. "
Iltalehdestä.
Jep jep...
Vierailija kirjoitti:
Oli muuten harvinaisen tökerö juttu iltalehdeltä. Kyllähän näissä vastaavissa jutuissa yleensä on sanottu, että tartuntoja on todettu 1,4%. Nyt todettu-sano puuttuu läpi koko jutun. Eli ihan valetta. Myös Suomen Kuvalehdessä oli vastaava erittäin yksioikoinen juttu tilanteesta.
444 tapausta. Suunta ylöspäin, kun ei saada peruskouluja etään. Ja abiturientit...opiskelkaa etänä!
Et välitä lasten terveydestä?