Suurin kulttuurinen ero afrikkalaisen miehen kanssa
on tämä:
Mies ei ymmärtänyt pitkään aikaan, että miksi koin äitiydestäni syyllisyyttä. Syyllisyyttähän minä väsyneenä koin, kun ensinnäkin olin väsynyt. Hyvä äitihän on pirteä ja jaksaa tunnin yöunillakin. En voinut imettää lapsen suun rakenteen takia. Tämänkin tietysti otin omaksi syykseni. Syytin myös itseäni, kun maidon pumppaus ei onnistunut.
En jaksanut käyttää aina kestovaippoja, syyllisyyttä tietenkin.
Vauva ei viihtynyt kantorepussa tai -liinassa.
Vauvojen vessaviestintä ei onnistunut, lapsi ei suostunut pottailemaan ennen 2,5v jne.
Syyllisyttä ruoasta silloin kun ei ole itselaitettua luomuruokaa jne.
Miehen mielestä oli itsestäänselvyys, että minä pitäisin itseäni en pelkästään hyvänä, vaan jopa erinomaisena äitinä: Minullahan oli ensinnäkin mahdollisuus ruokkia, vaatettaa ja lääkitäkin lasta tarvittaessa. Toisekseen tein tämän kaiken. Lisäksi hoivasin ja hellittelin. Yrittämällä yritin avata suomalaista hyvän äidin käsitettä, jossa harvemmin äiti kokee itseään hyväksi äidiksi, koska aina voi asiat tehdä paremmin, niin lopulta onnistuin. Mies vain pyöritteli päätään ja voihki, että miksi täällä keksitään ongelmia, kun niitä ei ole.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
tämä on niin totta... nuorempana deittailin itsekin monta vuotta mieluiten afrikkalaisia juuri siksi, että ovat niin paljon positiivisempia kuin suomalaiset. Kai sitä oppii antamaan asioille oikeat mittasuhteet, kun on kasvanut nähden niitä ihan oikeita ongelmia kuten nälkään kuoleminen kadulla ja korruptio jota suomalainen ei osaa kuvitellakaan.
Mistähän se korruptio on sinne tullut?
Miksi valtavat määrät näistä iloisista maista haluaa muuttaa meidän ankeiden ihmisten maihin?
Nigeriassa lähes puolet on aikeissa muuttaa pois seuraavan viiden vuoden aikana.
Ehkä sittenkin on kivempaa, että asiat vaan toimii?
Jos kauniisti sanotaan niin hän ei ole mikään työhevonen. Ei tee kotitöitä eikä edes yritä hakea työpaikkaa vaikka osaa Suomeakin kohtuullisen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 23:09"]
Mun tuttu, joka on naimisissa afrikkalaisen kanssa, valittaa kyllä mielestäni koko ajan siitä, miten Suomessa on tämä ja tuo asia väärin. Kirkkokaan ei ole sellainen kuin pitäisi, vaikka itse harrastaa jotain toista kirkkoilua. Eihän siihen luterilaiseen kirkkoon ole pakko kuulua, jos ei halua.
Minäkin olin kamala valittaja, ja deittailin positiivisia afrikkalaisia koska iloisten seura auttoi minua olemaan etsimättä vikoja ja jättämään huomiotta negatiiviset asiat, joille en mitään voi. Toisin sanoen he saivat parhaat puolet minusta esille.
Miksi palasin suomalaisiin sitten? Liikaa liian hankalia kulttuurieroja, liittyen uskontoon, aikakäsitykseen, taikauskoon, parisuhdemalleihin, lapsilukuun ja kunnianhimoon (tai sen puutteeseen). Onnea teille, jotka niiden kanssa pärjäätte!
Kissus, olisit vaan pysytellyt niissä afrikkalaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Afrikassa tunnetusti lapsella ei ole vitunkaan arvoa. Jos yksi kuolee panemalla saa lisää ja valkoiset saa elättää. Itsekeskeisempää kansaa ei taida olla
Miten valkoiset niitä elättää? Ei ole tukiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Afrikassa tunnetusti lapsella ei ole vitunkaan arvoa. Jos yksi kuolee panemalla saa lisää ja valkoiset saa elättää. Itsekeskeisempää kansaa ei taida olla
Miten valkoiset niitä elättää? Ei ole tukiakaan.
Kehitysavun varassahan se afrikan tuleva väestöräjähdys tapahtuu melkein kokonaan.
En halunnut kääntyä muslimiksi meille tuli sen takia ero.
Minäkin olin kamala valittaja, ja deittailin positiivisia afrikkalaisia koska iloisten seura auttoi minua olemaan etsimättä vikoja ja jättämään huomiotta negatiiviset asiat, joille en mitään voi. Toisin sanoen he saivat parhaat puolet minusta esille.
Miksi palasin suomalaisiin sitten? Liikaa liian hankalia kulttuurieroja, liittyen uskontoon, aikakäsitykseen, taikauskoon, parisuhdemalleihin, lapsilukuun ja kunnianhimoon (tai sen puutteeseen). Onnea teille, jotka niiden kanssa pärjäätte!
Väitätkö muka, että joku valkonaama on sinut kaiken tuon jälkeen sitten huolinut?! Paskapuhetta. Olet yh nyt ja ikuisesti.