Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin kulttuurinen ero afrikkalaisen miehen kanssa

Vierailija
07.09.2013 |

on tämä:

Mies ei ymmärtänyt pitkään aikaan, että miksi koin äitiydestäni syyllisyyttä. Syyllisyyttähän minä väsyneenä koin, kun ensinnäkin olin väsynyt. Hyvä äitihän on pirteä ja jaksaa tunnin yöunillakin. En voinut imettää lapsen suun rakenteen takia. Tämänkin tietysti otin omaksi syykseni. Syytin myös itseäni, kun maidon pumppaus ei onnistunut.

En jaksanut käyttää aina kestovaippoja, syyllisyyttä tietenkin.

Vauva ei viihtynyt kantorepussa tai -liinassa.

Vauvojen vessaviestintä ei onnistunut, lapsi ei suostunut pottailemaan ennen 2,5v jne.

Syyllisyttä ruoasta silloin kun ei ole itselaitettua luomuruokaa jne.

Miehen mielestä oli itsestäänselvyys, että minä pitäisin itseäni en pelkästään hyvänä, vaan jopa erinomaisena äitinä: Minullahan oli ensinnäkin mahdollisuus ruokkia, vaatettaa ja lääkitäkin lasta tarvittaessa. Toisekseen tein tämän kaiken. Lisäksi hoivasin ja hellittelin. Yrittämällä yritin avata suomalaista hyvän äidin käsitettä, jossa harvemmin äiti kokee itseään hyväksi äidiksi, koska aina voi asiat tehdä paremmin, niin lopulta onnistuin. Mies vain pyöritteli päätään ja voihki, että miksi täällä keksitään ongelmia, kun niitä ei ole.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 23:46"]

Enemmän minua varmaan haittaa se, että kaikki suomalainen on niin huonoa ja afrikkalainen hienoa. No, varmasti kaikesta oli sovittu hyvin etukäteen. Lapsikin ehdittiin kastaa ennen tapaamisen vuosipäivää.

[/quote]

Oletko jotenkin omaan elämääsi tyytymätön?

[/quote]

Miten niin? Minua harmittaa vain se valitus kaikesta suomalaisesta. Saattaahan niissä oikeasti olla jotain korjattavaa, mutta yleensä en ymmärrä, mikä edes on ongelmana, kunhan valittaa. Ja tämä alkoi tämän afrikkalaisen miehen myötä.

Vierailija
2/29 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa kuin että miehesi on ihan oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on täysin oikeassa. Me keksimme ongelmia, jos niitä ei ole. :D

Yritetään päästä turhasta syyllisyydestä ja nautitaan äitinä olemisesta hyvällä omallatunnolla, sillä oikeastihan me olemme hyviä äitejä, eikös vain.  :)

Vierailija
4/29 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on niin totta... nuorempana deittailin itsekin monta vuotta mieluiten afrikkalaisia juuri siksi, että ovat niin paljon positiivisempia kuin suomalaiset. Kai sitä oppii antamaan asioille oikeat mittasuhteet, kun on kasvanut nähden niitä ihan oikeita ongelmia kuten nälkään kuoleminen kadulla ja korruptio jota suomalainen ei osaa kuvitellakaan.

Vierailija
5/29 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se on se, että mies ei osaa lukea eikä kirjoittaa eikä nainen tajua muuten mistään mitään.

Vierailija
6/29 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu, joka on naimisissa afrikkalaisen kanssa, valittaa kyllä mielestäni koko ajan siitä, miten Suomessa on tämä ja tuo asia väärin. Kirkkokaan ei ole sellainen kuin pitäisi, vaikka itse harrastaa jotain toista kirkkoilua. Eihän siihen luterilaiseen kirkkoon ole pakko kuulua, jos ei halua.

Vierailija
7/29 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 23:09"]

Mun tuttu, joka on naimisissa afrikkalaisen kanssa, valittaa kyllä mielestäni koko ajan siitä, miten Suomessa on tämä ja tuo asia väärin. Kirkkokaan ei ole sellainen kuin pitäisi, vaikka itse harrastaa jotain toista kirkkoilua. Eihän siihen luterilaiseen kirkkoon ole pakko kuulua, jos ei halua.

[/quote]

Mamupatjat on sellaisa reppanoita, itsetunto hakattu lapsensa nyrkillä lattiaan.

Vierailija
8/29 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä luulen, että niitä kulttuurieroja on melko tavalla paljon suurempiakin kuin tämä. Lähtökohtaisesti sinä tulet tasa-arvoisesti demokraattisesta kulttuurista, jossa on luottamusta, koulutusta ja toimiva yhteiskunta. Se toinen osapuoli ei.

Vierailija
9/29 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minäkin olin kamala valittaja, ja deittailin positiivisia afrikkalaisia koska iloisten seura auttoi minua olemaan etsimättä vikoja ja jättämään huomiotta negatiiviset asiat, joille en mitään voi. Toisin sanoen he saivat parhaat puolet minusta esille.

Miksi palasin suomalaisiin sitten? Liikaa liian hankalia kulttuurieroja, liittyen uskontoon, aikakäsitykseen, taikauskoon, parisuhdemalleihin, lapsilukuun ja kunnianhimoon (tai sen puutteeseen). Onnea teille, jotka niiden kanssa pärjäätte!

Vierailija
10/29 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 23:25"]

Afrikassa tunnetusti lapsella ei ole vitunkaan arvoa. Jos yksi kuolee panemalla saa lisää ja valkoiset saa elättää. Itsekeskeisempää kansaa ei taida olla

[/quote]

Asiantuntemuksesi on hämmästyttävä.  

Vierailija
11/29 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 23:20"]

Minäkin olin kamala valittaja, ja deittailin positiivisia afrikkalaisia koska iloisten seura auttoi minua olemaan etsimättä vikoja ja jättämään huomiotta negatiiviset asiat, joille en mitään voi. Toisin sanoen he saivat parhaat puolet minusta esille.

Miksi palasin suomalaisiin sitten? Liikaa liian hankalia kulttuurieroja, liittyen uskontoon, aikakäsitykseen, taikauskoon, parisuhdemalleihin, lapsilukuun ja kunnianhimoon (tai sen puutteeseen). Onnea teille, jotka niiden kanssa pärjäätte!

[/quote]

Enemmän minua varmaan haittaa se, että kaikki suomalainen on niin huonoa ja afrikkalainen hienoa. No, varmasti kaikesta oli sovittu hyvin etukäteen. Lapsikin ehdittiin kastaa ennen tapaamisen vuosipäivää.

Vierailija
12/29 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 23:20"]

[/quote]

[/quote]

Oletko jotenkin omaan elämääsi tyytymätön?

Vierailija
13/29 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikka on aika laaja manner (54 valtiota). Suuria kulttuurellisia eroja eri maiden välillä sielläkin. Itse olen naimisissa etelä-afrikkalaisen miehen kanssa. Hän on hyvin koulutettu, kielitaitoinen, ihana avoin, auttavainen, tasa-arvoinen jne. YKSILO, joka siis tulee Afrikan mantereelta:). 

Vierailija
14/29 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat kehitysmaissa uusiutuva luonnonvara niin kuin Suomessakin oli ennen. Tottakai Suomessa asiat ovat hyvin, miksiköhän muuten kaikki Afrikkalaiset siipat muuttavat kiireen vilkkaa Suomeen elämään puolisonsa kanssa, koskaan ei toisinpäin vaikka tapaaminen olisi ollut Afrikassa.

Ongelmia löytyy aina mutta jos ongelma on omakohtainen se muuttuu isoksi oli se mikä vaan. 

Vierailija
15/29 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nahkan väri

Vierailija
16/29 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katse vaan sinne Afrikkaan päin, niin näkee miten hyvin hälläväliä-perseily toimii.

Vierailija
17/29 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan Afrikka ajoista yhteisöllisyyttä ja ihmisystävällisyyttä. Myös täällä mainittu positiivisyys ja elämänilo oli ihanaa. En kaipaa asioiden monimutkaista hoitoa. Asiat hoidetaan kohdalle osuvan virkamiehen tapaan ja aika yksilköllisesti. Toisaalta se on jossain asioissa hyvä. Eli siellä saa asian kuin asian hoidettua jos on viitseliäs ja rahakas. Aikakäsitys toimii siellä ihan hyvin ja siihen tottuu. 

Vierailija
18/29 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lisätä vielä, etten ole koskaan missään nähnyt niin paljon ja kovaa työtäekeviä kuin "Afrikassa". Laivojenlastaus käy ihmisvoimalla. Sitkeitä lihaskimppuja kantaa säkkiä toisen perään laivaan. Siis tosiaan ihan uskommattoman näköistä. Työtä tehdään usein pitkiä päiviä ja sen mukaan kuin on tarve, siis virastoissakin. Messuissa on ilo irti ja niissä on tosiaan mukava käydä. Nekin kyllä kestävät usein aika pitkään. Ainainen melu ja ahtaus oli suomalaiselleminulle aika rankkaa. Mutta maaseudulla löytyi rauhaa.

Vierailija
19/29 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäävätkö afrikkalaiset miehet suomalaisesta joulu ruuasta?

Vierailija
20/29 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistuit piilottamaan menneisyyden  kun palasit takas suomalaisiin?

Eikö ole ahdistavaa tietää että kukaan  ei hyväksyis jos tietäis ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi