Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi oksentaa yskiessään. Missä vaiheessa veisit lääkäriin?

Vierailija
07.09.2013 |

3-vuotiaalla kova limainen yskä ja räkä valuu. Kuumetta ei ole ja yleiskunto hyvä.Lapsi oksensi aamulla kolme kertaa, kaksi kertaa yskän puuskan jälkeen ja yhden kerran välissä muuten vain. Äsken heräsi yskänpuuskaan ja oksensi limaa kaksi kertaa. Veisitkö huomenna lääkäriin? Miten helpottaa pienen oloa? Illalla ennen nukkumaan menoa sai höyryhengitystä ollessaan kylvyssä kylppärissä kun vanhemmat saunoivat, sängynpäätyä on korotettu ja sipulia pilkottu huoneeseen.

Lapselle on taipumusta kurkunpääntulehdukseen ja saanut pari kertaa laryngiittikohtauksen, mutta yskä ei ole nyt haukkuvaa eikä kuivaa. Yskiminen saattaa kuitenkin rasittaa kurkunpäätä ja pelkään kurkunpään tulehdusta, tai oikeastaan laryngiittikohtausta.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 10:12"]

Pientä lasta ei saa lääkitä ominluvin, kipulääkkeeseen ei tarvitse lupia kysellä mutta itse veisin lapsen lääkäriin jos hengityksessä on muutos jonka itse huomaat ja lapsi tarvitsee jotain muuta apua että olo paranee.

Ei millään pahalla te ammattilaiset mutta ei netissa auttaisi sanoa että ei ole väliä, viet myöhemmin. Koska jos jotain lapselle tapahtuu niin ei täällä ketään saa syytteeseen.

Pieni lapsi viedään pienellä kynnyksellä lääkäriin ja hän ohittaa terveyskeskuksessa muut.

Ihan turhaan me ihmiset mietitään kuuluuko lapsi viedä jo kiireesti lääkäriin jos hengitys on 30 vai 40: voi viedä aikasemminkin mitä se on kun VIIMEISTÄÄN kuuluu saada apua.

Minä en edes soittelisi mihinkään vienkö vai en. Minulla on neljä lasta ja olen aina vienyt lapsia lääkäriin kun terveydentilassa on muutosta jo niin että mietin jo lääkäriin viemistä. On sitä paljon tilanteita joissa jäädään odottamaan aamuun ja silloin on jo liian myöhäistä ja sängystä löytyy eloton lapsi. PITÄÄ toimia jos itsestä niin tuntuu: te olette vanhempia ja näette lapsen. Uskokaa siihen! Ei kukaan meistä voi lasta näkemättä -ammattilainenkaan, arvioida pienen lapsen tilaa netin tai puhelimen kautta. Ei siitä montaa vuottaole kun joku lapsi kuolikin sillä että soitti vaan arvauskeskukseen jossa hoitsu vaan sanoo ettei ole kiire tulla lääkäriin aina niin kauan kunnes ei todellakaan enää ollut kiire kun lapsi kuoli.

Ja kun se lapsi kuolee niin arvatkaa mitä sitten puhutaan? Silloin mietitään että onko hoitajalle annettu ihan riittävästi oikeita tietoja ja olisiko pitänyt selittää tilaa vakavammin? Jos minä näen äitinä lapsen muutokset, niin en välttämättä osaa niitä puhelimessa muotoilla. Lääkärin hommaa se on.

Ihan oikeasti: menkää lapsienne kanssa lääkäriin jos siltä tuntuu. Ei mitään mielipiteiden kyselyä.

[/quote]

Mutta tuolla pienellä lapsella ON ventoline reseptillä, joten "ominluvin" lääkitseminen on hyvinkin perusteltua. 

En minä lähde viemään omaa 4 vuotiasta joka yskässä lääkäriin, sitä varten meillä on lääkkeet ja tiedetään koska mennä lääkäriin jos tilanne ei lääkkeellä helpotu. 

Näytäpä myös lähteitä näille USEILLE kuolemille. Epäilen ettei asia ihan noinkaan ole.Pitää aika typerä olla jos ei huomaa hälyyttäviä merkkejä lapsessaan vaan uskoo tkn puhelinvastaavaan.

Vierailija
42/42 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinkuyskän voi kyllä saada vaikka olisi rokotettukkin. Mutta tässä tapauksessa en kyllä hinkuyskäksi uskoisi. Rokotteet eivät ole 100%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla