Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oma arvomaailma ristiriidassa lasten arvoihin.

Vierailija
07.09.2013 |

Olen antimaterialisti, ekohenkinen hihhuli. Nyt lapset lähellä teini-ikää ja kapinoivat rajusti näitä arvoja vastaan. Asumme varakkaalla alueella ja sehän myös näkyy lasten kavereiden asumuksissa ja tavaroissa. Kotimmekin on aivan erilainen kuin muilla.

joka kerta kun sorrun ostamaan, jotkut ylihintaiset vanssit tms, tunnen itseni turhautuneeksi.

Koen myös pettymystä, että vaalimamme arvot eivät kiinnosta lapsia suoraan sanottuna paskaakaan. Raha ja itsekkyys ovat ne pääjutut.

meillä on ok toimeentulo, on siis mahdollista ostella, mutta se on niin turhaa!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asutte varakkaalla alueella? Etkö arvannut, että ympäristö tulee vaikuttamaan lapsiisi?

Vierailija
2/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, et anna lapset hankkia turhuuksia, mutta vain itse ansaitsemallaan rahalla. Jotta tajuaisi rahan arvon työn vastineena. Määrität jonkun oikeasti työtä vaativan kotityön, eikä normi oman huoneen siivoamista rahan vastineeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän turhautumisesi, mutta monesti lapset kapinoivat vanhempiaan vastaan, tavalla tai toisella. Toivottavasti kuitenkin lapset ovat oppineet kodin arvot ja toimivat sitten niiden mukaan, kun aloittavat itsenäisen elämän.

Vierailija
4/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 21:02"]

Miksi asutte varakkaalla alueella? Etkö arvannut, että ympäristö tulee vaikuttamaan lapsiisi?

[/quote]

Epäoleellista. Asumme täällä, koska olen aina asunut.

Vierailija
5/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien arvomaailma ei ole vielä kehittynyt kunnolla. Materialismi kuuluu teini-ikään, mutta menee aikuistuessa luultavasti ohi. Teineillä on hankalaa, kun kaikki muut sitä ja kaikki muut tätä.

Vierailija
6/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tavallista, että lasten arvot ovat erilaisia, ovathan he kuitenkin vanhemmistaan erillisiä ihmisiä. Minunkin äitini on arvoiltaan konservatiivisen puoleinen kristitty, itse olen arvoliberaali ateisti. Mutta ostelusta: älä osta, jos lapset ovat jo teini-ikäisiä. Sano että hankkikoot kesätöitä ja ostakoot niillä, jos haluavat jotain yli teidän tarjoamanne peruselintason.

Vierailija
7/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löyhiä arvoja opetat lapsilles. Arvoja ja periaatteita joista joustetaan jos meinaa tulla toiselle pettymys. Minäkin kasvissyöjänä syön sen kanssa mäkkärissä euron juuston, ettei lapselle tule pahamieli .

Vierailija
8/8 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan lapseni jaa kaikkia arvojani, mutta sen he jakavat, että pystymme ja haluamme pystyä kunnioittamaan toisiamme ja toistemme arvoja. Me siis voimme keskustella ja keskustelemme siitä, mikä kenellekin tärkeää on ja sillä perusteella jokainen priorisoi omia hankintojaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi