***3-kuumeilijat***-viikko 29
Se olis sitten jännät paikat! Saas nähdä tuleeko tällä viikolla plussaa vai täti kylään. Mieluiten tietysti toi eka vaihtoehto ;)
Vaikee kyllä tästä olotilasta sanoa juuta tai jaata. Kuvotus jatkuu edelleen, mut masus vähän sellainen menkat alkaa-fiilis. Saa nyt sitten nähdä..
Eikös meitä ole aika monta tällä viikolla jännittäjiä?! Huhuu!! Mitkä fiilikset???
AIHA
Yk 1, kp 26/28-30
Kommentit (45)
Tein sitten huvikseni tässä jo testin ja sain haamun! Täytynee tässä seurailla tilannetta ja testata myöhemmin uudelleen, jos ei menkat kuitenkin ala. Mutta lupaavalta näyttää!! Jes!
Missä kaikki luuraa??
AIHA
Yk 1, kp 26/28-30
Kävin kyllä pariinkin otteeseen päivällä lukemas, mut en ehtinyt kirjoitella. Aika hiljasta tuntuu olevan...
AIHA! Otit varaslähdön testaukseen ja haamu! Wau! Ihanaa, kunpa se nyt sit vahvistuis bd ! Hyvin tuntuu alkavan tää meidän " testirypäs" :)
Mulla ei oo enää minkäänlaista tuntemusta yhtään mistään, et vaikee mennä arvaileen suuntaan tai toiseen... Pitäisköhän munkin jo huomenna testata, kun mullakin olis sillon jo kp 26/n.30. Ja ne mun testit on niitä herkkiä aconeita. Toisaalta pelottaa jos ei siihen tuliskaan mitään! Ehkä mä odottelen vielä loppuviikkoon. Viikonlopuks lähdetään mökille, joten pe aamuna vois testata, ni tiän sit tarviiko mökille varautua tädin tuloon. Toivottavasti ei!
Luna jännittyneenä =)
yk 1, kp 25/n.30
AIHAn esimerkistä innostuneena puolitin toisen aconini ja päätin testata puolikkaalla huomenaamulla. Nyt jänskättää jo niin, että saanko edes nukuttua...! :)
Luna edelleen...
AIHA: toivotaan että haamu vahvistuisi, ja Lunalle myös tsemppiä huomiseen testaukseen, pidetään peukkuja molempien puolesta!!
MaSa79
Pitkästä aikaa koneen äärellä. Täällä kanssa jännitellään onko tullut tärppiä. Kp on 25 ja kierrosta ei tarkkaa tietoa, kierukka poistettu 26.6 ja sitä ennenpientä vuotoa 24.6 alk, joten siitä olen kiertoa alkanut laskemaan. Raskaus oireita ei oikestaan, väsynyt olen vaikka olenkin lomalla. Rinnat ei yhtään kipeät, vaikka kierukan aikaan olivat aina ennen menkkoja pinkeät ja tosi kipeät. Ajattelin testailla tossa 24 päivä kun on kuopuksen synttärit.Voipi olla että en malta odottaa sinne asti, paitsi jos täti vierailee viikonloppuna, sit ei tarvi testailla! Plussa onnea muillekin jännittäjille!
Naksu yk 0, kp25/ ?
Tsemppiä AIHALLE ja Luna76lle, toivottavasti tulee plussaa :)
Ostin itseni kiusaksi ovistestejä, saa nähdä turhautuuko vaan jos ei saa niitä näyttämään plussaa :b Kierrosta kun ei ole mitään hajua..täytyy seurata omaa kehoa :) No kyllä meillä aika ahkerasti pupuillaan, että eiköhän se vaavi tule jos on tullakseen ilman ovisbongailujakin :) Tänään kuulin juuri että pikkuserkkunikin odottaa vaavia..vauvat ne aina lisää vaan kuumetta :)
*jänskää plussaavien puolesta*
yk1 kp9/??
Pieni esittely lienee paikallaan: Olen pian 23.v. täyttävä kotiäiti Jyväskylän suunnalta. Perheeseen kuuluu ennestään kaksi poikaa, s. 7/04 ja 10/05. Nyt olisi haaveissa se oma rinsessa, vaikka tottakai se rinssikin ois ihan yhtä rakas!
Meillä nyt eka yrityskierto aluillaan, menkat alkoivat sunnuntaina, eli tänään ois sit kp3. Kierron pituudesta ei ole mitään havaintoa. Ennen kuopuksen syntymää se oli 35pv ja aina se on ollut aika pitkä. Nyt vielä imetän kuopusta, joten saa nähdä, vaikuttaako se raskautumiseen. Esikoista meillä tehtiin kauan (reilusti yli 2 vuotta), mutta kakkonen sitten taas sai alkunsa ekasta kierrosta, joten siitäkään ei voi päätellä mitään.
Muutenkin mennään nyt toistaiseksi tjot-periaatteella, en aio alkaa tikutella ovista ainakaan tän vuoden puolella ja petihommiakin harrastetaan silloin, kun siltä tuntuu. Kalenteria yritän olla tuijottamatta, todennäköisesti erittäin huonolla menestyksellä :)
EIköhän siinä ollutkin jo tarpeeksi ekalle kerralla, myöhemmin sitten lisää
Kisu yk1, kp 3/xx
Pitkästä aikaa pääsen koneelle. Alkoi olla jo suorastaan vieroitusoireita. ;0)
Heti ekana AIHAlle kiitokset tuosta listasta ja varovaiset onnittelut haamusta!
Itsellänikin alkaa olla jännät paikat. Kp on nyt 28/28-? ja eipä ole tätiä kuulunut ainakaan vielä eikä oireitakaan siihen suuntaan ole. Ei oireita ole kyllä kamalasti siihen toiseenkaan suuntaan, paitsi, että tänään autossa tuli aivan hillittömän huono olo kauppareissulla. Tiedä sitten taas. Toivotaan, toivotaan. :0) Mikäli kuukautiset eivät ala, testaan ehkä ylihuomenna. Pitäkee peukkuja!
adalat, yk 2, kp 28/28-??
Juu, tänään aamulla sit testasin ihan intona ja niinkuin vähän pelkäsin niin ihan selkeen negan sain... Mut en vielä heitä kirvestä kaivoon, olihan vasta kp 26 enkä näin aikasin oo ikinä testannu, mut hölmönä innostuin kun AIHAkin... Sen verran kirpas kuitenkin tuo nega, että päätin odotella viikonlopun yli seuraavan testin kanssa ellei täti sitten ennen saavu. Menkkaoireet alkoi tänään, mutta kun nekin voi merkitä ihan kumpaa vaan...
Adalat ainakin on jännän paikan eessä, pidetään peukkuja!!!
Missäs gigi luuraa, eipä ole naisesta kuulunut aikoihin mitään. Mitkä on tunnelmat sielläpäin?
Kisulille tervetuloa mukaan kuumeilemaan, tyttöä koitetaan kovasti meillekin kahden pojan jälkeen.
Terkuin Luna
yk 1, kp 26/n.30
Elikäs nyt kiertopäivä 28/28-33 menossa ja ei merkkiä mistään eikä mihinkään suuntaan. Silloin kp 23 eli viime perjantaina oli joku ihmeellinen pahoinvointi, josta tännekin silloin kirjoitin. Elikäs todella huono olo ja lopulta sitten oksensinkin mahan tyhjäksi. Tulin kyllä siihen tulokseen et se ei voinut olla mitään raskauteen viittaavaa et oli vaan joku äkillinen mahatauti, mutta toisaalta ei meillä kukaan muu saanut mitään tautia et tiedä sitä sitten, jos oli joku ruokamyrkytys tai jotain? Tuli nopeesti ja lähti yhtänopeesti kun tulikin, erittäin merkillistä...
No kuitenkin mulla oli synttärikakkutarjoilut sinä iltana vanhemmille ja kummitytön perheelle, arvatkaa vaan et kuinka monta kysymystä sain kuulla et ootko raskaana...
Ja sitten vielä mies päätti siihen päivään et ei hän sitten mitään kolmatta haluakaan et teepä nyt se testi niin nähdään et täytyykä hänen olla koko loppu elämä murheellinen... Tosi siisti fiilis sitten siitä, sanoinkin et ei sille enää mitään voi ja vitsinä siihen sitten et täytyykö sitten varata heti aborttiaika jos oon raskaana. No hän siihen sitten et katotaan sitä sitten jos näin käy... No kyllähän mä tiedän et eihän kummallakaan tulisi mieleenkään mitään aborttia edes oikeesti harkita, mut suutuspäissäni vaan tuli sitten sellainenkin mieleen.
Tässä on vähän ollut mieli maassa siitä lähtien et en tiedä sitten mitä oikeesti tapahtuu jos nyt sen plussatestin teen... En nyt haluaisi ei toivottuakaan lasta alkaa odottamaan...
Sori tämä valitusvirsi, mutta välillä ottaa toi äijä niin paljon päähän ettei tosikaan...
Sitten iloisempiin asioihin eli ensiksi SUPERONNITTELUT AIHALLE haamusta, kyllä siitä vielä vahvistuu!!!
Ja sitten tervetuloa uusille mukaan keskustelemaan ja piinailemaan!
Meillä muuten taitaa ADALAT olla ihan samat ja piinaavat kiertopäivät menossa!!!
LapaLepa
yk1, kp 28/28-33
No juu, en sitten malttanut pidemmälle sen testin kanssa odotella kun tänään aamulla sattui niin sopivasti pissattamaan ja laatikossa sattui olemaan Apteekin oma. Testiin tuli kuin tulikin kaksi viivaa!!!! Testi viiva oli haalea, mutta näkyi kuitenkin selvästi. Uskomatonta! Nyt täytyy vaan toivoa, että kaikki menee hyvin ja pikkuinen alku pysyy mukana. Ei tätä kyllä voi uskoa todeksi, aivan täysin epätodellinen olo. Mieskin oli aivan intona. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät niin mies vaatii varmistustestin vielä loppuviikosta, näin on ollut molemmilla edellisilläkin kerroilla. :0) Meillä siis näyttää tämä toisen yrityskierron taika edelleen purevan; molemmat tytötkin ovat saaneet alkunsa toisesta kierrosta. :0D
LapaLepa: tosi ikävä kommentti mieheltäsi. Oliko hän aivan tosissaan tuon pakittamisen kanssa vai oliko vain suutahtanut jostain ja päätti sivaltaa vyön alle suutuspäissään?? Toivottavasti asia selkenee ja kaikke menee parhain päin.
adalat, yk 2, kp 29/28. Ei vielä uskalla raskausviikoista puhua. :0)
En tuosta miehestä nyt tiedä et mistä on tosissaan ja mistä ei, mutta mullahan meni aikaa siihen kun yritin häntä käännyttää. No sitten päätin et en vähään aikaan puhu mitään ja sitten hän yhtäkkiä itse sanoi suostuvansa kolmanteen. Mutta on se varmaan kuitenkin vähän vaikea pala hänelle, mun tähden sitten sanoi suostuvansa:-( No ei sekään kivaa ole, en mä sellaistakaan halua. Voi tosiaan olla et oli silloin muutenkin huono päivä tai jotain.
Niin kaikki vaan pikkuhiljaa siirtyy tuonne odotuspuolelle :) Toivottavasti me loputkin pian! :)
Tein tänään elämäni ensimmäisen ovistestin ja miinushan siihen arvattavisti tulikin.. oli vaan pakko kokeilla..
Meillä nuo kaksi ovat saaneet alkunsa melkeinpä heti kun mahdollisuus annettu.. saa nähdä mmiten käy kolmannen kohdalla. Kerta kerralla vaan enenmmän huomaamattaankin ressaa tuota raskautumista, niin ehkä sekin vaikuttaa.. pitäisi yrittää elää sillä tjto-periaatteella eikä ressata kun enempääkään ei juuri asian eteen voi tehdä :) Mutta minkäs teet, kun minä ainakin olen niin kärsimätön tyyppi :D
LapaLepa: Toivottavasti sun mies tulee uudestaan järkiinsä vauvan suhteen! Miehiä ei aina voi ymmärtää! Ja sähän haluat sen lapsen, ei se olisi ei toivottu :)
Mäkin olen monesti jo kuvitellut et mies perääntyykin tosi paikan tullen, kun oli aluksi niin koko asiaa vastaan.. Mutta onneksi ei ole mieli muuttunut, eletään vaaleansinisiä vauvahaaveita yhdessä :)
yk1 kp11/??
Postilaatikosta kolahti parit raskaustestit tänään :) Valitettavasti testaamaan ei vielä tarvinne, vaikka kierto onkin aika epäsäännllistä. Vasta elokuun puolella varmaan ajankohtaista ottaa testaushommia. Ei vaan jaksaisi odotella... Tiedätte tunteen! Meillä vasta eka kierto yritystä, joten ei siinäkään mielessä kovin suuria odotuksia, vaikkakin ensimmäinen raskaus lähti ekasta, toinen raskaus samaten (km), kolmas neljännestä kierrosta.
Onnea kaikille plussanneille!!! Ja kärsivällisyyttä meille, jotka vielä saamme odottaa odottamista!
Tätiä täällä odottelen kuumeisesti kyläilemään. Kp jo 31, tietysti pitkä kierto silloin, kun sitä oikein odotellaan!!! Oireet on kyllä sen mukaiset että tädin tulo on lähellä.
Olen nimittäin saanut mieheni puhuttua ympäri pikku kolmoseen. Hormonikierukkaa olen menossa poistattamaan heti kun menkat alkaa (jos ja kun alkaa...). Kierto on ollut kyllä aikas sekaisin viime aikoina, välillä on ollut jopa pari kuukautta menkkojen välillä. Saa nähdä, milloin tämä päivä koittaa. Toisaalta eipä tässä kauheeta paniikkia oteta (toivottavasti), vaikka ei heti pariin kolmeen kuukauteen tärppäisi. Mies nimittäin toivoisi ennemmin kesävauvaa, saisipa olla lomalla kesällä pidempään... Ainahan sitä toivoa saa! Olen kyllä ostanut ovis- ja raskaustestit jemmaan valmiiksi...
Että odottelun odottamisen merkeissä tällä rintamalla.
vuma
Ja onnittelut AIHAlle ja ADALATille!!
En oo päässy koneelle kun pukkas pikku työmatkan. Nyt taas mukana piinailemassa. Tuntemuksia on vaikka muille jakaa. Järjetön valkovuoto, nännit aristaa, pissattaa kun palokunnan hevosta, alavatsa turvoxis. Toisaalta hermo piukassa ja se taas mulla PMs-oire. Lauantaiaamuna ajattelin pissiä Acon kymppiin, silloin on kp 27/28 eli luulis jo ainakin haamun heittävän, jos on tärpänny. =)
Ukko on ihan intona, kyseli eilen että koskas täti on tulos, jos on tullakseen. Kakkosesta tehtiin testi yhdes, katseltiin kuinka pissi liikku tikussa ja meikä hoki koko ajan et kato ny, ei siihen mitään viivaa tule! Ilme oli varmaan aika hassu kun napsahti viiva näkyviin. =)
Olin vajaa viikko aiemmin testannut tyylipuhtaan negan, ajatteli että kierto on vaan sekaisin pillereistä.
gigi
yk 1 kp 25/28
Piti ens viikolle odotella, mutta kun eilen alkoi olla jo enemmän oireita, kuvotusta, hirvee nälkä, tissit epätavallisen kipeet, niin oli pakko testata jo tänä aamuna. Ihanaa, tästä se lähtee... Testaan uudestaan varmaan maanantaina, kun ollaan vkl siä mökillä, kyllä sit pitäis tulla jo vahva viiva.
Adalat oli eilen plussannut! Ihanaa! Hurrrjasti onnea!!!
Kumma kun kuvottaa jo näin aikasessa vaiheessa, pojista mulla alkoi kuvotus vasta 6. vk:lla. No, kait tää TYTÖN odotus on sit vähän erilaista, hehheh.. =)
Luna innosta soikeana =)
yk 1, kp 28/n.30
Pitäisköhän sitä itekin käydä apteekin kautta kun lähetään kohta poikien kanssa kaupunkiin vähän Stockan alemyyntiin...
Luna76: Mä olen kanssa kuullut monilta et tuo TYTTÖJEN odotus aiheuttaa enemmän pahoinvointia kuin poikien, mullakin kun viime viikolla oli se kunnon pahanolon päivä niin ajattelin et jos tämä on raskaudesta johtuvaa niin vauvan täytyy olla tyttö kun ei mulla kummastakaan pojasta ole ollut tällaista...
LapaLepa
yk1, kp 29/28-33
Kiitos kaikille onnitteluista. Eihän tätä kyllä vielä itsekkään usko. Mies oli eilen kotimatkalla hakenut apteekista sen varmistustestin ja sain suunnilleen rautalangasta vääntää, että jos haluaa nähdä siinä vahvemman viivan kuin viimeeksi niin kannattaa odottaa muutama päivä. Eilen se myös höpötti siitä, että mihin sen vauvan sänky tulee jne. Ihan hurahtanut taitaa ukkokulta olla. :0) Itse taas olen enemmän varovaisella kannalla vielä. Jotenkin sitä tuntuu, että voiko olla niin hyvä säkä, että tämä kolmaskin raskaus sujuisi yhtä hyvin kuin kaksi edellistä. No siihen kun ei itse voi mitään vaikuttaa, niin täytyy taas vaan uskoa, että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan. :0) Mutta ihan täpinöissäni olen minäkin tämän plussan kanssa ja tekisi jo mieli kertoa kaikille, mutta taidan kuitenkin pari viikkoa pitää uutisen salassa.
Luna76:lle onnittelut haamusta! Lupaavalta kuullostaa myös gigin tuntemukset. Mitä noihin oireisiin tulee niin minulla ei taas ole muuta oiretta kuin väsymys ja " outo" tunne rinnoissa; kihelmöintiä ja painon tunnetta ja muutama ällötyskohtaus on myös ollut ja valkovuotoa, sitä riittää. Muuten olo on normaali. Saas nähdä miten käy pahoinvoinnin kanssa tällä kertaa. Ekassa raskaudessa ei ollut pahoinvointia ollenkaan, tokassa aloin oksennella vähintään kerran päivässä rv 7 alkaen. Molemmissa oli kuitenkin tuloksena tyttö, vaikka raskaudet olivat aivan erilaiset.
Onnea myös vumalle miehen käännyttämisestä! Ehkä tyhmä kysymys, mutta miksi odottelet kuukautisten alkua että käyt poistattamassa kierukan? Hormonikierukanhan voi nappaista pois milloin vain vai onko sinulle annettu toisenlaiset ohjeet? Minullekin laitettiin kakkosen jälkeen jälkitarkastuksessa hormonikierukka ja se ehti olla jopa vuoden kunnes päätimme aloittaa kolmosen yrityksen. Minulla kierukan kanssa tiputteli miten sattui, ei siis hajuakaan kierrosta tai kuukautisista. Kun päätimme sen poistattamisesta varasin ajan gynelle ja hän nappasi sen pois. Tuli muuten älyttömän helposti pois; etukäteen kuvittelin poistamisen olevan inhottavampi toimenpide kuin se olikaan. Ei nimittäin tuntunut missään.
Plussatuulia kaikille ja haamuilijoille viivan vahvistumista!
Toivottaa adalat, yk 2, kp 30/28
Jeps, uusi viikko edessä..eilen tuli se 27wee täyteen, tuli herkuteltua kakulla, olipas hyvää. Tänää ois jo kp 12, nyt on sit pupuilut jo aloitettu eli 10,12 olis jo takanapäin...tän päivän puolelle kun toi touhuaminen meni :) saapi nähä missä vaiheessa ovis olis, tällä viikolla luulisin, kenties loppuviikosta, mutta hyvä jo varmistella, eläähän ne siimahännät useitakin päiviä, toisaalta on parempi ettei laske, tulee liikaa stressiä, parempi touhuilla ilman paniikkia...jännempää odotella sit " piinaviikolla" kuinka on käynyt :) no aika lailla elokuun alussa pitäis tietää missä mennää, mut katsellaan.
Hyvää viikkoa kaikille!!
MaSa79 yk2 kp12/29