En taida päästä yli....
Olen seurustellut miehen kanssa yli 3v (emme asu yhdessä), ja olen alkanut epäilemään etten pääse yhdestä asiasta koskaan yli. Suhteen alussa hän kertoi muista naisistaan millaisia hänellä on ollut, kellä kauniit vaaleat pitkät hiukset, kuka varakas, kuka seksuaalisesti ihanan aktiivinen,kuka lapseton, kuka kansainvälinen johtaja, kuka tunnettu poliitikko jne. Ja minulla kun ei ole mitään noista ominaisuuksista (tai no pitkät hiukset oli, mutta polkkamittainen on minusta ok nelikymppiselle) ja no ulkomaillakin olen asunut mutten ollut johtajana siellä jne. Nuo on kovasti jääneet kalvamaan mieltä vaikka tuosta on jo vuosia ja kun mieheltä olen yrittänyt kysyä miksi tuon kaiken minulle kertoi niin ei osannut sanoa miksi.
Tuntuu että tästä on oikeasti muodostunut iso este välillemme ja itsetuntoni on aika maissa. Ei se koskaan mikään huippu ole ollut, mutta suht tyytyväinen olen ollut itseeni; vartalooni, koulutukseeni, käytökseeni jne mutta nykyään tunnen vain etten kelpaa kohta kenellekään. Eikä asiaa ainakaan paranna kun mies on joskus humalassa suutuspäissään haukkunut minut hulluksi, sairaaksi, itsekkääksi, epäitsenäiseksi (mitä en todella ole)...
Mitä tehdä? Unohtaa koko suhde vai onko olemassa mitään keinoa miten näistä päästä yli?
Kommentit (10)
2. joopa, mutta aina kun noita miehelle luettelen hän sanoo jotain älä höpötä, tiedät itsekin että arvostan sinua ja merkitset paljon enemmän kuin nuo muut jne. Hirvittävä ristiriita ja kun en saa kunnollista selitystä noille sanoille, niin hirveän vaikea on luottaa itseensä ja siihen että kelpaisin "paremmallekin" miehelle, vaikka muuten kyllä todella pidän hänestä.
ap
Onko sulla ap huono itsetunto kun tuollaisia vanhoja asioita mietit? Kaikilla meillähän on menneisyytemme, ja eikös se ole ihan normaalia, että suhteen alussa jutustellaan myös entisistä? Sehän kuuluu tutustumiseen, se että tietää millainen menneisyys, ja minkälaisten ihmisten kanssa, kumppanilla on.. Kait sullakin on exiä, jotka on ihan erilaisia kuin tuo nykyinen miesystäväsi?
Mä olen kuule vain tavallisen löysä lähihoitaja, mutta en ikinä kuuntelisi miehen vähättelevän tai haukkuvan. Edes humalassa. Jos rakastaa niin ei hauku toista.
Näin minäkin olen ajatellut ettei voi toiselle haluta mitään pahaa jos rakastaa...mutta ei se taida olla ihan niin. Minä olen ollut yleensä aika tyytyväinen itseeni ja ulkonökööni, mutta kyllä nuo kehuskelut loukkasi. Tottakait haluaa olla rakkaansa silmissä se ihanin, eikä todella halua kuulla miten ihania jotkut muut ovat olleet. Ja ei , eipä minulla ole kauheasti vertailupohjaa, 2 miestä ennen tätä mutta ei tulisi mieleenkään kertoa mitä kessäkin ihailen tai millaisesta seksistä joku piti tai kuinka aktiivinen oli, ne ovat mielestäni kahdenkeskeisiä asioita ja toiseksi saattavat helposti loukata vaikkei niin olisi tarkoittanutkaan. Rakkauden vakuutteluja on aika vaikea ottaa todesta jos välillä tulee kaikkea törkyä yli laidan.
ap
Ei taida olla rakkautta miehen puolelta tollanen, ei.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 22:37"]
Eikä asiaa ainakaan paranna kun mies on joskus humalassa suutuspäissään haukkunut minut hulluksi, sairaaksi, itsekkääksi, epäitsenäiseksi
[/quote]
Humalainen haukkuminen on minusta tässä se pahempi asia kuin joillain vanhoilla tyttöystävillä leuhkiminen. Nelikymppinen itsenäinen nainen kuuntelemassa tuollaista - olet oikeasti epäitsenäinen jos tuollaista sallit.
8. enpä sallinutkaan, vaan suhde katkesi muutamaksi kuukaudeksi kunnes lupasi parantaa tapansa jne. Tuo mainittu haukkumistapaus sattui ulkomailla ollessamme ja minä olin tehnyt tuota reissua varten kaiken; selvittänyt lennot, hotellit, ostoskeskukset, julkisen liikenteen, varannut matkat, hoitanut paperiasiat ja puhumisen jne. Enemmän kylläkin tuntui että miestä otti luonnolle tuo kun hoidin kaiken jotka ehkä hänen mielestään kuuluisivat miehelle (esim. hänen vaimonsa ei koskaan varannut matkoja saati suostunut puhumaan vieraita kieliä koska ei osannut jne). ja siitä sain nuo haukut sitten reippaan humalatilan päätteeksi. En tiedä, ehkä olen vain liian herkkä tuollaiselle miehelle :(
ap
8. enpä sallinutkaan, vaan suhde katkesi muutamaksi kuukaudeksi kunnes lupasi parantaa tapansa jne. Tuo mainittu haukkumistapaus sattui ulkomailla ollessamme ja minä olin tehnyt tuota reissua varten kaiken; selvittänyt lennot, hotellit, ostoskeskukset, julkisen liikenteen, varannut matkat, hoitanut paperiasiat ja puhumisen jne. Enemmän kylläkin tuntui että miestä otti luonnolle tuo kun hoidin kaiken jotka ehkä hänen mielestään kuuluisivat miehelle (esim. hänen vaimonsa ei koskaan varannut matkoja saati suostunut puhumaan vieraita kieliä koska ei osannut jne). ja siitä sain nuo haukut sitten reippaan humalatilan päätteeksi. En tiedä, ehkä olen vain liian herkkä tuollaiselle miehelle :(
ap
Ei sinun tarvitse kuunnella tuommoista. Aika törppö mieheksi.
M35
Älä ole miehen kanssa joka väheksyy ja mitätöi sinua.