Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan lukenut Alastalon salissa -romania?

Vierailija
22.08.2020 |

Volter Kilven kirjoittaman romani Alastalon salissa on 800-sivuinen ja sen on sanottu olevan todella pitkästyttävää luettavaa. Onko kukaan lukenut sitä?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kylläkin kai yli 900 sivua pitkä. Kertoo kuuden tunnin tapahtumista. En ole lukenut.

Vierailija
2/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kerran. On se aikamoista, joku 35 sivua pääsin. Aion kyllä ehkä yrittää vielä.

Meneehän se mikä vaan, kun pakolla tenttaa mutta onko sellaisessa ideaa on sitten toinen juttu.

Voihan se olla hyväkin, jos jaksaa läpi lukea.

Olen lukenut Dostojevskin Idiootin kahdesti, ja koko Iijoki-sarjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo.

Mutta aloitin tänä kesänä Proustin Kadonnutta aikaa etsimässä. Oon jo osassa 4.

Vierailija
4/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut. Alku oli tuskaista mutta sitten kirjoitustyyliin alkoi tottua. Tuntui jopa vähän haikealta kun pitkän projektin sai lopulta päätökseen.

Vierailija
5/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut. Alku oli tuskaista mutta sitten kirjoitustyyliin alkoi tottua. Tuntui jopa vähän haikealta kun pitkän projektin sai lopulta päätökseen.

Samanlaiset tuntemukset jäi minullekin. Alkuun hankalampaa, mutta sitten teksti alkoi kiehtoa.

Romaani sisältää myös novellin mittaisen "Albatrossin tarinan". Eräs Alastalon saliin kokoontuneista henkilöistä kertoo sen muille, houkutellessaan muita yhteiseen laivanrakennushankkeeseen. Se on helpompilukuinen, vaikka lukea aluksi, jos ei koko romaani heti iske. 

Vierailija
6/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan täysjärkinen sitä jaksa loppuun asti lukea, itse luin melkein 50 sivua ja luovutin.

Vierailija
7/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku lukeneista tiivistää juonen kolmeen lauseeseen? Uskallan kysyä, koska olen ymmärtänyt, että kyseessä on 800-900s kestävä kuvaus iltapäivästä siinä yhdessä huoneessa. Itseä kiinnostaisi lukea, mutta kannattaako?

Vierailija
8/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen n. 3 kertaa.

Vierailija
9/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa pois. Ei se tee teistä toisia parempia, eikä toisista teitä huonompia. Antakaa mennä!

Vierailija
10/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä nykyisin lue kuin kirjallisuuden opiskelijat pakon edessä. Se on vähän kuin keisarin uudet vaatteet: Kun on kerran klassikoksi kohotettu, ei statusta enää voi pois ottaa.

Vierailija
11/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistalon salissa

Vierailija
12/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat kai romaania?

Vierailija
13/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku lukeneista tiivistää juonen kolmeen lauseeseen? Uskallan kysyä, koska olen ymmärtänyt, että kyseessä on 800-900s kestävä kuvaus iltapäivästä siinä yhdessä huoneessa. Itseä kiinnostaisi lukea, mutta kannattaako?

Kertoo isännistä, jotka ovat kokoontuneet Alastalon saliin sopimaan laivanrakennushankkeen käynnistämisestä. Tapahtumia kuvataan hyvin tarkasti. Erään isännän piipun valintaakin sivukaupalla. Vaatii vähän tottumista, että monipolviseen tekstiin pääsee sisälle.

Vierailija
14/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö naisiin vaikutuksen jos miehellä on kirjahyllyssä näitä kirjallisuuden magnum opuksia kuten täällä jo mainittu Kadonnutta aikaa etsimässä tai Atlas shrugged, Gravity's rainbow? Olettaen, että mies on tietenkin lukenut ne

Vierailija
15/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on lukenut sen, ja olen lupaillut hänelle, että luen sen jossain vaiheessa. Mä oon sitkeä lukija, pituus ja tapahtumattomuus ei pelota.

Vierailija
16/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kukaan ei ole koskaan lukenut kyseistä teosta. Sitähän kai hait?

Vierailija
17/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa pois. Ei se tee teistä toisia parempia, eikä toisista teitä huonompia. Antakaa mennä!

Kyllä se tekee ihmisestä paremman kuin joku aivotonta tosi-tv roskaa tuijottava

Vierailija
18/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö naisiin vaikutuksen jos miehellä on kirjahyllyssä näitä kirjallisuuden magnum opuksia kuten täällä jo mainittu Kadonnutta aikaa etsimässä tai Atlas shrugged, Gravity's rainbow? Olettaen, että mies on tietenkin lukenut ne

Me naiset vastaamme nyt yhtenä naisena, koska me olemme kaikki samaa mieltä tästä:

Odota hetki, meidän täytyy muotoilla vastausta hiukan! Ei mene kauaa!

Vierailija
19/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakalla ollessani lukasin läpi. Ihan hyvää viihdettä.

Vierailija
20/48 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alastonta romania?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi