Miksi ihmiset ei käytä itsepalvelukassoja?
Kävin äsken s-marketissa, siellä oli pitkät jonot mutta olin ensimmäinen joka meni itsepalvelukassalle. Kaikkiko siellä alkoa ostaa? Näytti vielä olevan nuorempaa porukkaa ettei tekniikan käyttökään pitäisi olla ylitsepääsemätön haaste. No ei siinä mitään pääsin itse sinne heti ja nopeasti kotiin..
Kommentit (48)
Haluan että työntekijät saavat palkkaa työstä eivätkä joudu automaattien korvaamiksi.
Jos olet turkulainen niin mihi.fi on hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Jos olet turkulainen niin mihi.fi on hyvä!
Oho, väärä ketju! Sori
Ostan kerralla viikon ruoat, joten turha yrittää itsepalvelukassalle.
Ei voi käyttää, jos on paljon ostettavaa ja lisäksi näin korona-aikaan ovat aika epähygieenisiä kun kaikki lääppii samoja näyttöjä. Saako niiden kautta myöskään ostaa alkoholia? (tupakkaa ei ainakaan).
Useimmiten ostan kaljaa kun kän kaupassa. Toinen syy on että joutuu koskettelemaan ruutua samoista paikoista kuin sadat muutkin saman päivän aikana.
Veikkaan, että lonkerot, sidukat ja bisset on se perisuomalainen syy.
Jos on paljon ostoksia niin on hankala koska ei meinaa mahtua tavarat.
Jos on alennustavaraa niin ei hyväksy vaan kutsuu kassan.
Alkotuotteita ei saa eikä nikotiinia.
Siinä osa syistä varmaan.
Itse käytän kun on muutamia ostoksia.
Käytän niitä vain, jos on ihan minimaaliset ostokset ja tavallisilla kassoilla on jonoa. Muuten kyllä tykkään asioida ihan ihmisellä ja haluan, että saan vielä tulevaisuudessakin. Kurjaa, jos itsepalvelukassat korvaisivat myyjät.
Ostan sellaista mitä ei voi itse hoitaa.
Ostan punalaputettuja tuotteita ja lähikaupan kassatytöt ovat aika viehättäviä.
Minä pidän palvelusta, enkä itsepalveluyhteiskunnasta. Olen myös valmis maksamaan siitä. Sitäpaitsi palvelut työllistävät ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on paljon ostoksia niin on hankala koska ei meinaa mahtua tavarat.
Jos on alennustavaraa niin ei hyväksy vaan kutsuu kassan.
Alkotuotteita ei saa eikä nikotiinia.
Siinä osa syistä varmaan.Itse käytän kun on muutamia ostoksia.
Kyllä ainakin meillä päin toimii alkoholinkin ostaminen niin, että myyjä tulee tarkistamaan henkkarit ja kuittaa ostokset.
Käytän itsepalvelukassaa jos on vähän ostoksia. Jos on kunnon lasti, en todellakaan mene skannailemaan viivakoodeja itse. Todennäköisesti joukossa on jotain, mitä ei saa hoidettua itsepalvelukassan kautta.
Itsepalvelukassat täydentävät kassapalveluja. Uskon, että tulevat yleistymään ja kehittymään. En jätä käyttämättä sen takia, että kassahenkilöstön työpaikat säilyisivät. Työ ja työnkuvat muuttuvat jatkuvasti.
koska itsepalvelukassa on rahahneutta kohta kassatyötekijä mennetää työt
tulee ennemän työttömiä että näin sit itketää kukaa ei mee töihin
Pyrin pitämään työllisyyttä yllä. Siksi ostan kaiken mahdollisen esim. vaatteet pienistä kivijalkaliikkeistä.
Käyttäähän monikin. Itse hyvin harvoin. Haluan palvelua ja ylläpitää työpaikkoja. Suomessa on ihan liikaa itsepalvelua muutenkin.