&hearts SUURPERHEKUUMEILIJAT vko 29 &hearts
Kommentit (58)
Ja Levinialle, teillä kyllä kiva systeemi, kun gynelle ei tarvitse varata aikaa! Onko miten kallista lystiä?
Mittumaari
tuohon kirjautumiseenkin kirjoitin ensin Leanna?! Eli yrita jaksaa kirjottaa meillekin jotain kiltti!
Ma kavin sitten gyniksella; 150 mummon markkaa se maksaa kaynnilta, yksityinen kun on. Mutta kun on taynna siella voi joutua oottelemaan kauankin, nyt meni n. 40min... Mutta olihan se rentouttavaa menna; ei tietoakaan oviksesta eli tateja oisin saanu ootella viela reilut toiset kuukaudet! Nyt antoi sitten terot eli ens viikol pitais olla tadit! Kirjoitti myos clomit ettei sitten siihen sen enempaa viela! Lukaisi vaan vanhoista papruista etta myos viimeks (4 v sitten) oli ne kirjoittanu ja siihen kun lisaa omaa ikaakin tullu kehoitti kylla nuo ottamaan!
Jee; meikalaiset alkaa jo sitten tosissaan haaveilla!
Ja sivuhuomautuksena myos sanoi etta tuon mieslaakarin lausunnot olivat hiukan ' outoja' oli ainoastaan samaa mielta ettei tarvii ootella kauemmin kuin yhdet kuukautiset! Nyt oon ihan jannittyny...
Mieskin soitteli asken ja oli innoissaan etta kumeista paastan eroon; toppuuttelin sitten hiukan ett' ekaks tadit ja siitakin viel ainakin viikko kumeilla... katotaan sitten miten meidan kay.
Minäkin heti huhuilen Leannaa ja toivon parasta, että olisi vain jotain viatonta alkuraskauden vuotoa !!! Haleja sinulle !
Hieman olen nyt ulkona teidän jutuista kun en todella pitkään aikaan ole koneella käynyt... Ihan hirvittää kun ei tiedä missä mennään!
Galluppeihin nyt kuitenkin heti vastailuja elikkäs kuukautiset alkoivat kun olin n. 13ja puoli. Kotona on asioista puhuttu ihan kiitettävästi lapsuudessani ja kaikki on ollut ihan luonnollista. Meidän esikko täyttää nyt syyskuussa 10v ja kovasti jo hirvittää kuinka kaikki nämä naiseuden ihanuudet ja kamaluudet hänenkin kohdallaan lähenevät. Meilläkin ihan rennosti näistä kaikista asioista keskustellaan, mutta tuo esikko ei oikein ole kiinnostunut vielä tällä hetkellä.
Minä olen tehnyt nyt kesäaikaan usein vain yhden lämpimän aterian. Välistä sitten kaksi , riippuen ensimmäisen aterian syöntiajasta. Helteillä tuo hellan ääressä oleminen oli kyllä aikas tuskaista (0= !!
Minulla nyt kp 8 meneillään ja menkat olivat ihan oudon niukat- vuotoa vaihtelevasti pari päivää sitten pari päivää taukoa ja taas pari päivää ruskeaa viirua. Yhä tuota massua juilii, kylläkin joka suunnalta joten en tiedä mitä tuolla elimistössä tapahtuu... Inhottavaa vain tällainen epämääräinen vatsakipu, ei oikein tule lähdettyäkään minnekkään kun olo huono.
Tällaisia tällä erää, neiti kolmonen taitaa odotella seuraani. Hyviä päivän jatkoja kaikille !!
Mami ja tytöt
koko päivän olet ollut Leanna ajatuksissani !!
Oltiin neitokaisten kanssa ostosreissulla koko pitkä päivä ja just äsken kotiuduttiin mansikkalaatikon ja pienten pienten ostosten kera.
Alotettiin tuolta Iittalan myymälästä josta ei ostettu mitään kun en osaa päättää mitä Iittalan sarjaa alan kerätä arkiastiastioiksi. Meillä on jäljellä ihan ensimmäisestä keräämästäni sarjasta ( Usva) muutamia lautasia ja kahviastiasto ja sitten mummoni osti minulle 30-v lahjaksi Illusia-sarjaa jota käytetään vain harvoin ettei särkyisi meidän rähmäkäpälien otteissa.Ajattelin ostaa pari lautasta tilipäivisin tyyliin niin ei ole kohtuuton hankinta. Teema sarjaa olen miettinyt mutta en osaa päättää väriä ??
Ikeassakin piipahdettiin ja siellähän oli ryysis,lapsiparkkikin täynnä ja se oli tytöille pettymys mutta jaksoivat kiltisti taapertaa mukanani. Ostin neideille sellaisen leikkiteltan 5,95 ja itselleni tosi yksinkertaisen tietokonepöydän 16,95.
Matka jatkui sitten ostoskeskus selloon jossa käytiin kurkkimassa monessa kaupassa ja pizza-raxissa ja ruokakaupan kautta kotiin.
Tädin ryökälekkin tavoitti minut shoppailemasta ja olen niin raivoissani sille että tuntuu etten IKINÄ KOSKAAN ENKÄ MILLOINKAAN haluakkaaan mitään vauvaa kun ei sitä näytä tulevan ...arggg !!
Mahakin on niin sairaan kipeä , on se kumma miten aina sanotaan että kuukautiskivut häviää mitä useampi synnytys on takana mutta minulla tuntuu että ne vuosien myötä vaan pahenee...
Nyt lähden raivopäissäni perkaamaan mansikoita joten mukavaa iltaa kaikille, palailen kun olen saanut urakan tehtyä..
T. Muriseva Isotikru kera kahden kiukkuisen neidon
Tulin taas kurkkaamaan josko Leanna olisi käynyt kertomassa missä mennään ja mikä on olo. Toivottavasti hänellä nyt kaikki hyvin♥
Kävin iltapäivällä siskoni luona hakemassa akvaarion. Mä olen itse joskus nuorena about 10v ostanut omilla viikkorahoista säästetyillä rahoilla akvaarion. Sitten noin kahdeksan vuotta takaperin kyllästyin sen hoitoon ja annoin siskolleni lainaan. Nyt he olivat saaneet paljon suuremman ja kysyivät haluanko tuon vanhan takaisin. No, lapset innostu ihan hirveesti että me saadaan akvaario joten piti se sitten hakea. Toisaalta ihan kiva kun saa laittaa sen alusta asti uusiksi. Täytyy nyt putsata se ja laittaa uudet silikonit saumoihin niin sitten voipi mennä kala ja kasviostoksille.
Kyllä nyt täytyy mennä laittamaan pesue untenmaille. Näin kesäaikaan kun on nukkumaanmenokin kovasti venynyt.
Levinialle onnea uuteen yritykseen. Hyvä että kävit gynellä kun noin helposti kuiteskin avun sait. Inhottavaa olisi ollut pitkään odotellakin niitä tätejä käymään.
Medison+5
Leannaa täälläkin mietitty vähän väliä,kunpa kaikki olisi hyvin!
Levinia:Kiva,et sait avun kierron palauttamiseen!Teillä päästäänkin jo tosiaan yrittämään vauvelia kohta!
Pakko kömpiä nukkumaan hyvissä ajoin,et sais itsensä aamulla kuntosalille.Tänään en päässyt ollenkaan.
Lumina
Pelkään vaan, ettei kalat pysy hengissä ja ne kun ei mitään ilmaisia ole. Akvaario varusteineen on kans hirmu kallis. Koskaan ei ole akvaariota ollut eli aivan alkeista pitäis opiskelu aloittaa. Opiskelu oli jo hyvällä mallilla kun kuopus ilmoitti tulostaan ja silloin homma jäädytettiin. En halunnut kahta projektia samaan aikaan. Mites Medison sulla akvaarion pito aikanaan onnistui?
Noista ruoka-aterioista vielä. Peruna on meillä pääraaka-aineena ollut ihan aina ja samalla linjalla mennään edelleen. Riisiä käytetään kans aika paljon mut pasta ei meillä tee kauppaansa. Spagetti menee ja makaronilaatikko, tosin kaikki muksut ei syö näitäkään. Ihan näitä perinteisiä perusruokia, jauheliha- ja lihakastikkeet, keitot, lihapullat murekkeet ja kanaruoat, niistä paljon koostuu meidän ateriat. Kalaa menee huonosti, vauvasta asti ovat nihkeästi syöneet. Valmistan silloin tällöin silti, en kyllä kertaa viikossa.
Leannalle tervehdys täältäkin, kovasti kaikki toivomme että odotus jatkuu!
Nyt siirryn kirjan pariin, kukaan ei valita valoista makuuhuoneessa. Isäntä on koko yön sammutustöissä. Ja sammutteli siinä sitten samantien tämän kuukauden :(
suruissani olen, kun ei Leannasta ole kuulunut mitään... Halauksia edelleen lähettelen..
Itse sain just pakattua melkoisen määrän rompetta ja vaatetta meidän kotimaista lomamatkaa varten ja aamulla sitten lähdetään kohti Pohojanmaata. Odotukset ovat korkealla! Nyt sitten saunaan ja iltapalaa ja sitten kipin kapin nukkumaan, että jaksaa aamulla nousta, tarkoitus siis startata mahdollisimman aikaisin..
Levinialle, kateeksi käy, kyllä teillä on gynellä käynti edullista! Itse kun kävin viimeeksi ja ultrattiin, jäi kela-korvausten jälkeen yli 70e maksettavaksi eli mummon markoissa yli 400 mk, huoh! Onneksi sait avun ja voit alkaa vauvakuumeilla oikein tosissaan, vaikka rankkaa voi olla (nimimerkki " kokemusta on" ..)
Nyt meikä lähtee saunaan, mukavaa loppuviikkoa,
Mittumaari
Heräsinkin tänään aiempaa aikasemmin ja nyt istahdin koneen ääreen aamukaffelle. Eipä ole illan jälkeen uutisia tullut !!
Pesukone pyörii ja kohta menen tuonne yläkertaan raivausoperaatioon ja siihen sitten tämäkin päivä sitten hupenee..ja kaupassa sen verran piipahdan että kahdeksi päiväksi saan jauhelihasopan tehtyä.
Huomenna luulisin muidenkin porukoiden kotiutuvan mökiltä kun illaksi olis pohjoisesta vieraita tulossa yllärivierailulle, noh minä toki asian tiedän mutta mökillä olijoille kuullema tulee matkalta soitto, että mars eno heti kotiin...
Eilinen raivo tätskän saapumisen johdosta on vähän laantunut vaikka vieläkin ketuttaa mutta ei auta kun odotella, olishan se tärppi aika outoa tässä kierrossa ollutkin vaikka kuinka olen Neitsyt Maria, uskokaa pois = horoskooppimerkkini ja toinen nimeni..
Leannan uutisia odotellaan edelleen...
Nyt menen hyödyntämään siivousinspiraatiota.
T. Isotikru+ nukkuvat kuopukset
kasvanut,kun Leannasta ei oo kuulunut vieläkään mitään.Kuitenkin toivotaan yhä parasta,et kaikki ois kuitenkin hyvin.
Mä reippailin aamulla kuntosalillaensin crossailin 45min,sit tein selkälihastreeniä 1t15min...Nyt ois tarkoitus siivota sekä ylä- että alakerta.
Tuo meidän kuopus on liian liikuttava,kun " juttelee" omalla kielellään nyt ihan kokoajan ja muutenkin tyttö on kuin aurinko kokoajan
Esikoisella on jo murkku-ikä ja hän kapinoi rajoja vastaan liki päivittäin (mut on tosi helppo vielä verrattuna itseeni murkku-iässä!)9v:lla on jokinmoinen uhma,kuten 6v:llakin.Mut onnex ne on ainakin yleensä ollut muutamia kuukausia kestäviä vaiheita.Päivääkään en vaihtaisi pois.
Lumina29
Ei ole Leannasta vieläkään tietoa. Kovasti täällä kaikki odottavat että Leanna saapuisi kertomaan mikä on vointi. Toivotaan tosiaan parasta.
Isotikrulle pahoittelut tädistä. On se vaan ärsyttävä kun tollai änkee vieraisille aivan kutsumatta.
Tänään täytyy leipoa kun mun porukat tulevat tyttöjen nimppareita viettämään. Vietetään esikoisen ja kuopuksen nimpparit samalla kertaa. Onneksi sain eilen hyvin siivottua niin ei tänään suurempia tarvitse.
Ihanan vilpoinen ilma ulkona. Mukavaa vaihtelua, kun kyllä sitä paahdetta jo piisasikin. Vettä saisi vielä tulla että raikastuisi ilma ja kun jopa nurmikko rupeaa pikkuhiljaa palamaan karrelle ellei kohta saada sadetta.
Nyt jatkamaan.
Medison+5
Mina vaan!
Oltiin oikojalla esikon kanssa koko aamu ja nyt kotitoiden jalkeen (ja muussilautasen kanssa) istahdan tahan hetkeksi!
Uimaankin mennaan mutta vasta myohemmin iltapaivalla!
Meilla on saksasta vieraita; paikallisia, mutta asuvat siis saksassa ja molemmat lapset ovat ihan ummikkoja! Siina saan muistella koulunaikaista saksaani oikein urakalla! Asuvat kylla lahihotellissa.
Laakekuurin sitten aloitin tanaan; nuo luget vai terot ei oo ees kalliita, n. 26.5 markkaahan vaan maksaa tuo pakkaus.
Nyt vaan odotusta paalle...
Jouduin siis heraankin tanaan ihan liian aikaisin ja nyt menen kylla paani hiukaks aikaa laittaan tyytnylle; jaakoon pyykit huomiseen!
Eikos teilla joku naistenviikkokin oo taa viikko; vanhasta muistaisin etta tal viikol se olis?
Ei tosiaan Leannalta mitään kuulumisia edelleenkään.
Tänään soittivat lääkärikeskuksesta ja vasta 2.8 sain gyneajan. Joudun pahus varmaan senkin perumaan vuotopäivien takia, kyllä ne nimittäin taatusti tulevat!
Kateeksi käy tuo levinian systeemi, olispa täälläkin asiat tuolla mallilla ja etenkin hinnoilla. Aivan sairaakshan täällä saa yksityispuolella ittensä maksaa. Muistaakseni pari vuotta sitten maksoin jo 55¿ eikä siitä paljoa Kela korvaa. Eikä siihen hintaan kuulu vielä mitään ultrauksia yms.
Esikoinen kotiutui kyläilyreissultaan tänään ja hauskaa oli ollut. Kaikkea mahdollista yökyläilyyn kuuluvaa, roskaruokaa, karkkeja ja valvomista. Voihan sitä joskus irrotella kun ei jatkuvana tapana kerran ole. Vielä ei ole kunnollista tappeluakaan saaneet aikaiseksi, odotettavissa on siis raastava ilta, tappeluannos taatusti kun täydennetään.
varovaisesti kurkistelen tänne muiden vauvoihin hurahtaneiden pinoon..eli jos sallitte niin liityn joukkoon mukaan! :)
pieni esittely varmaan paikallaan:olen 28-vuotias neljän lapsen äiti tampereelta.
pojat ovat syntyneet -98 ja -00 sekä tytöt -01 ja -05.
nyt huomaan" kauhukseni" ja varsinkin tuttujen kauhuksi löytäväni itseni täältä taas! ;)
yritys meillä ei ole päällä,eikä varmaankaan vielä vähään aikaan,mutta jos sitä silti täällä hengailisi.. :)
tarkoitus olisi miehen kanssa syksyllä aloittaa PRIDE-koulutus,tähtäimessä päivystysperheeksi ryhtyminen kiireellisiä huostaanotto tapauksia varten.
no,siinä nyt tämä oma-napainen vuodatus tähän alkuun.
minäkin yhdyn joukkoon jännittämään LEANNAn kuulumisia..
menkka-galluppiin yhdyn myös:12-vuotias olin itse ja vaikka kotona oli aiheesta puhuttu,niin muistan olevan aika kiusallinen olo..ehkä nuoren iän takia.
ruoka-juttuihin:yleensä kaksi lämmintä ruokaa päivässä on meilläkin.yleisimmät taitaa olla makaronilaatikko,keitot,riisi ja kana,
puurot(joskus myös ruokana)perunat ja liha/kastike yms.normaalit ja tylsät ruuat.. ;)lapset on onneksi aika kaikkiruokaisia,joten erikoisemmatkin menee,mutta silti tulee usein laitettua varman päälle..
mutta nyt täytyy jatkaa arkista aherrusta..
palaamisiin ja pikaisia plussia niitä toivoville!!
-nasuli ja katras
Nasulille tervetuloa joukkoomme. Ellet jo ole käynyt, niin käy laittamassa itseäsi tuonne esittelypinoonkin niin medison päivittelee taas ajan tasalle.
etta meilla myos ultrataan joka gyniskaynnilla! heh en voinu olla sanomatta hih hii...
Eikä tosiaan vieläkään mitään tietoa Leannasta. Pessimismi rupeaa nostamaan päätään.
Nyt on leivottu ja piirakat ja kaakut odottavat syöjiään:) Kohta puoliin varmaan vieraat ilmestyvät.
Tuulitiikö se kyseli akvaarionpidosta. Hyvin mulla se akvaarionhoito sillion aikoinaan sujui. Lopuksi vain kyllästyin siihen. Mun akvaario on hitusen päälle satalitranen niinpä sitä ei kauheen usein tartte kokonaan pestä. Kunhan hiekkaa putsaa välillä ja osa vedestä vaihdetaan niin että suht helpolla pääsee. Nyt on ihan mukava aloittaa alusta kun saa ostaa uudestaan kaikki kalat ja miettiä mitä sinne haluaa. Olenpa minä aikoinaan nuorena ollut lemmikkieläinkaupassa töissäkin:)
Nyt täytyy jatkaa touhuja, muuten mukelot kerkiävät sekoittamaan ennenkuin vieraat on paikalla.
Medison+5 ja kp10/28 jee kohta on jo otollinen aikakin!
Nyt olen hetken " hengähtämässä" ja sitten jatkan taas tota yläkerran siivousurakkaa, aika epätoivoista puuhaa ei voi muuta sanoa.
Olen saanut kaks isoa mattoa pestyä ja keskimmäisen neidin huoneen siivottua katosta lattiaan ja voi herranjumala miten paljon romua saa heittää roskiin kun tuntuu että säästää karkkipapereista alkaen kaiken.
Kirjastossa piipahdin hakemassa videoita kuopuksille jotta saan siivousrauhan ja ruokakaupassakin piti taas käväistä. Jännä miten vähällä pärjäis jos olis vaan yks aikuinen ja kaks huonosti syövää neitokaista..
Nytkin ostin vaan ison eines makaroonilaatikon joka syötiin ja ihanaa kun saa lomailla ruuanlaitosta vielä tämän päivän..
Leannasta ei viekäkään mitään tietoa, jos käyt kuitenkin lukemassa meitä niin rutkasti haleja ja koeta jaksaa edes muutama rivi meille itsestäsi ilmoitella.
Mutta nyt yläkerta ja hommat kutsuu..
T. Isotikru ja kuopukset
Meillakin oli joitakin vuosia sitten aika isokin, n.200 litrainen; ekaks miehen kanssa sovittiin etta han huolehtii siita sitten kokonaan(!) on kuin olis lapsen kanssa sopinu... eli mullehan ne hoidot jai sitten lopulta. Paljon rahaakin siihen kulutettiin, kaloihin ja kasveihin. Mutta aluks oli sitten mukava, kaunis katsella ja seurata, joitakin kaloja jopa muni ja poikasia jai henkiinkiin. Eniten ongelmia tuotti se vedenvirtaus, mika se nyt on, ' ilmastointi' heh hee! Kun niin isoon olis kuulunu kunnon virtaukset, mutta munsta tuntui etta eikun kelluivat kaikki ees-taas, vaihdettiin pienempaan ja sitten aina kerran viikossa piti puhdistaa levaa! Pari-kolme vuotta ma sita taisin jaksaa...
Nyt hoitelen noita ulkokissaani- ja koiraani, toistaiseksi riittaa!
Ei mulla enaa oikeestaan mitaan juttuja ees loydy: nyt lopettelen! Hyvat yot kaikille!
tulin vaan kurkkaamaan, miten Leanna jakselee..
Niin ja yksi KYSYMYS: Oletteko värjänneet hiuksia raskausaikana? Kun meikä on ja ihan huoleti aiemmissa raskauksissa, mutta nyt äitini sitten kysyi, kun olen ensi viikolla menossa kampaajalle, että et kai aio värjätä, kun hän oli jostain kuullut, ettei se olisi vauvalle turvallista.. Niin ja olin siis ajatellut värjätä, mutta nyt jäi epäilys itämään..
Nyt jatkamaan pakkaamista ja paikkojen järjestelyä, miusta on kiva laitata aina huusholli suht järjestykseen ennen reissua, niin on mukavampi palata siistiin kotiin. Huomenna siis startataan, lauantaina palaillaan... Kun pikkutytöt heräävätä päikkäreiltä, lähdetään 2v.syntäreille.
Mittumaari ja valtava vatsa, pakko siirtyä näköjään rv 13 äitiyshousuihin, kun omat ei mee enää päälle, outoa!!!