Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poco Huomio :) !

12.12.2007 |

Moi !

Aloitin meille oman pinon niin on helpompi " keskustella" .

Ihana kuulla että vaikeuksien jälkeen olette nyt tuossa ihanassa odotuksen odotuksen vaiheessa. Tosin tuolla tahkomisella voin kuvitella että se välillä on kaikkea muuta kuin ihanaa. Nyt kuitenkin toivotaan kovasti pikaista plussaa !

Tuosta mun endosta vielä. Olin tässä syksyllä munasolun luovittajana ja siellä se tuli ilmi. Gyne aluksi itsekseen oli miettinyt että mitenköhän luovutuksen käy mutta kaikki meni ihan nappiin. Mullahan myös tuli juuri se 35 täyteen joten samaa olen miettinyt kuin sinä. Kuitenkin se endomunasarja tuotti vielä enemmän niitä munasoluja ja niiden laatu oli kuulemma hyvä joten vielä ei kuulemma näytä että hedelmällisyyteni olisi laskenut. Mutta äkkiäkös se tilanne tässä iässä voi muuttua, tulevaisuuteen kun ei voi nähdä.

Ja hyvä ystäväni on nyt yli vuoden clomien avustuksella yrittänyt nelosta ja diagnoosina myös pco. Aiemmin hän ei ollut kuullut tästä puhuttavankaan kun kaikki kolme edellistä raskautta olivat alkaneet helposti. Tosin hänellä oli tässä välissä lähes 10 vuotta mutta kyllä se pco hänellä varmaan aina on ollut, oli vain ollut onnea niissä aiemmissa raskauksissa kun olivat niin helpolla alkaneet. Eli tilanteet voi tosiaan muuttua ja ikä tunnetusti ei helpota näissä jutuissa.

Ollaan yhteyksissä ,

makkonen

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, tää oma pino olikin ihan paikallaan ettei tuu noille listoille hirveitä sepustuksia ;o)

Kyllä joo mun käsittääkseni pco ei vaan yhtäkkiä puhkea, tosin ylipaino voi saada sen aiheuttamaan oireita, siis ovuloimattomuutta, joillakin siis pelkkä ylipaino pitää pcota yllä, muttei mulla siis laihdutuksesta ollut apua, vain clomeista. Onko siis kamusi syönyt clomeja jo vuoden putkeen? Mulle sanottiin että max. 6kk ja sitten jo etiäppäin, koska tuskin kannattaa ottaa toista 6kk:n clomikuuria kun tässä ei kerta nuorruttakkaan ja toive on meillä niin kova =) Mutta siis niistä muista hoitomuodoista en oo niin ihan varma, mutta toivotaan että näillä kierroilla nyt sitten plussaisin ja siis ihan kunnolla loppuun saakka ;o)

Mullahan löydettiin ne kystat oikealta munasarjasta paljon myöhemmin kuin pco, menin gynelle hakemaan clomikuuria ja palasin sieltä tyhjin käsin leikkausjonoon laitettuna, pco:n toteamisen ja kystien löytymisen välillä oli useampikin ultraus, joka oli siis ilmeisesti tehty " vasemmalla kädellä" kun niitä kystia ei niissä ultrissa havaittu. Kystat poistanut gyne sanoi että ne olivat olleet siellä ihan sikiökaudeltani lähtien, olivat ns. " kaksosia" , jos tiedät mitä tarkoittaa, joten olis siis pitänyt havaita ne jo siinä ekassa ultrassa..

Nyt on menossa piinaviikko, aattona saisin testailla, tuskin uskallan, pelottaa että aatto menee pilalle jos negaa sataa, toisaalta aattoilta varmaan sais unohtamaan kaiken kuumeilun ja pettymyksen. Oireita on taas vaikka kuinka, mutta niin niitä on ollut aiemmillakin kierroilla, tosin oli niitä sillä kesäkuun oikeellakin plussakierrolla, mutta mä tunnen itteni, mä saan päässäni aiheutettua kropalleni vaikka mitkä oireet, harmi vaan kun ne testit puhuu aina tylysti totta =)

Mitäs meinaatte jouluna, lähdettekö reissuun vai vietättekö kotosalla?

Me vietetään joulu anoppilassa ( jee!), osan pyhistä oon myös töissäkin. Uutena vuotena lähdetään sitten ukon kanssa kahdestaan viettämään sitä laatuaikaa, liian pitkä aika edellisestä kerrasta kun ollaan hotelliöitä vietelty ;o)

Palataan taas!

-poco-

Vierailija
2/5 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysithän sinä vihdoin viestini :)

Olinpa aika huolimattomasti kirjoittanut tuon edellisen viestini. Eli ei sillä ystävälläni clomikiertoja ole ollut kuin muistaakseni yhteensä neljä, joista kahdesta on tullut tärppi ( ekasta km ) ja nyt rv 7 joten vielä on jännittämistä että onko kaikki ok. Ja kymmenessä vuodessa tämä ystäväni on muuttunut normaalipainoisesta ylipainoiseksi joten siksi varmaan nyt niitä oireita on. Mutta ei hänellä koskaan ole mitään säännöllistä kiertoa ollut johtuen varmaan pco:sta.

Monesko clomikierto sulla nyt on sitten menossa ? Toivotaan nyt tosiaan että saisit sen plussan jo nyt joululahjaksi ja tietenkin vauvan sitten syksyllä :) Minähän plussasin tästä kuopuksesta tammikuussa eli tärppi tuli joulun välipäivinä ;)

Joo kyllä ne kaksosjutut ovat mulle ihan tuttuja. Nythän on tv:stäkin tullut aika mielenkiintoinen ohjelma identtisistä nelosista ja siinä oli näistä kaksosjutuistakin.

Mekin vietetään myös joulu anoppilassa tässä ihan lähistöllä. Aina itse asiassa ollaan muualla kuin kotona ja sehän sopii minulle vallan mainiosti ettei tarvitse sitä ruokaa tehdä. Inhoan sitä hommaa muutenkin aika lailla.

Ei muuta kuin plussaonnea ja rauhallista ja rentouttavaa joulua!

Ilmoita kun jaksat että miten kävi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuun kertomaan heti jos kerrottavaa aattona on, siis nyt epäilen että viime tingassa jänistän, mietinkin että jos siirtäis joulupäivään..paljon tietty riippuu myös noista lämmöistä, jos pysyy ylhäällä niin sit uskallan kyllä testata ;o)

Vierailija
4/5 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaatkin jo varmaan..plussa..ja paniikki..toivottavasti se ois nyt ihka oikea raskaus ja papu kasvamassa...Ihanampaa joululahjaa ja 10v. hääpäivälahjaa ei oltais voitu toivoa, vaikka varovaisesti molemmat vielä asiaan suhtaudutaan. Palataan taas, en siirry o-puolelle ennekuin oon käyny ultrassa, joten täällä roikun =)

t.poco

Vierailija
5/5 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelin sinua jo tuonne toiseen ketjuun innoissani ! Aivan mahtava hääpäivälahja tosiaan. Mikä päivä teillä on hääpäivä ? Mullahan oli tuon kolmosen l.a 20.9 kun meidän 5-vuotishääpäivä oli 22.9 ja poikahan syntyi 21.9 joten lähelle meni. Toivomukseni olikin että hääpäivä menisi sairaalassa ja näinhän siinä kävi.

On tuo niin ihanaa aikaa. Ymmärrän täysin että et uskalla vielä täysillä henkseleitä paukutella mutta toivotaan tosiaan että ultra toisi hyviä uutisia nyt tällä kertaa ja pääsisit nauttimaan tuosta ihanasta olotilasta :)

Iloisena puolestanne,

makkonen