Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

menkat synnytyksen jälkeen..

13.12.2007 |

Hei! Kuinka pian teillä on synnytyksen jälkeen alkanut taas menkat? Ja onko ne heti alusta asti olleet säännölliset? Mulla nyt toiset kuukautiset synnytyksen jälkeen, poika pian 11kk... Kierto oli nyt 41pvää joten ei ihan säännölliset taida olla..Imetän vielä 3-4 krt/pv joten ehkä se vaikuttaa asiaan. Toinen lapsikin olisi haaveissa vaikka heti, mut mietin täs et vaikuttaako tuo imetys ovulaatioon sillei et estää sen..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pikkukakkonen tulee pian 1v 4kk. Edellisistä menkoista on siis jo yli 2v aikaa. Imetän tosin edelleen, joten se varmaan vaikuttaa ja olen aina kärsinyt epäsäännöllisestä kierrosta. Siksipä raskautuminenkaan ei ole helppoa. Olenkin miettinyt, että tarttisko pian mennä lääkäriin vai odotanko rauhassa niin kauan, että olen lopettanu imetyksen.

Hibiskus

Vierailija
2/10 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ei ole vieläkään ollut menkkoja vaikka esikko jo 1 1/2 vuotias. Imetys tyssäs jo heti alkuunsa ettei sekään ole syynä. Toista vain haluaisin jo, mutta mistäs sitä tietää ovuloinko ollenkaan..

Joo, olen käynyt gynellä ja tehtiin progesteronitesti, tsekattiin kilpirauhasarvot ja prolaktiini arvo - kaikki ok! En ikinä olis uskonut että toivoisin niiden alkavan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen jälkeen menkat oli koko ajan tosi epäsäännölliset. Imetin vielä ensimmäistä (n.10kk ikäinen), kun toinen sai alkunsa. Toisen jälkeen menkat alkoivat vasta 8kk synnytyksestä, mutta olivat heti suht säännölliset.

Vierailija
4/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imetyksen lopetin kun lapsi oli 9 kk:ta. Kaikkihan on tosi yksilöllistä. Toisilla voi alkaa jo kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen. Mua ei kyllä tuo menkattomuus aikoinaan häirinnyt, tyytyväinen vain olin.

Eliador rv 14+6

Vierailija
5/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä aloit odottamaan uudelleen? Ehtikö sulla tulemaan kuinka monet menkat siinä välillä?

Vierailija
6/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysimetin 6kk ja kokonaan lopetin 1v4kk. Muutamat (3 tai 4) kuukautiset oli säännölliset, sitten jäi pois. Ja nyt koko imetyksen loputtua palautuivat säännöllisiksi. Nyt on 3 kuukautta tullut 28pvän välein.

Ja toista toivotaan täälläkin. Yrittämään ei olla vielä päästy mutta tämä kierto onkin ensimmäinen täysin mahdollinen vasta..

Vierailija
7/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tarkkaan muista millon ekat varsinaiset menkat tuli, mut kahdet säännölliset ehti tulla. kiertoa oli heti tasan 34 päivää. osaimetin useita kertoja vuorokaudessa meijän esikoista (sai lisämaitoa ja kiinteitä jo ennen kuin täytti 3kk), kunnes hän päätti viikkoa ennen kuin täytti ½-vuotta lopettaa itse tisuttelun.

seuraavana päivänä tehty r-testi näytti negaa ja olin ihmeissäni.. reilun viikon päästä siitä plussasin.

en tiedä helppasko tämä mutta toivottavasti edes jotenkin..

t.Ufa, Viivi (viikon päästä 10kk) & Wagner (rv21 tasan)

Vierailija
8/10 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö nyt 7 kk ja 3 vkoa ja menkat alkoi tänään. Imetän edelleen n.7-9 kertaa vuorokaudessa mut tasan 2 viikkoa sitten olin reissussa jolloin imetykseen tuli reilu 24h tauko. Oletan että siksi nuo menkat nyt sit alkoivat. Säännöllisyyttä minäkin tässä nyt toivon sillä toista lasta mekin jo toivomme. Sitä on ihan iloinen kuukautisista :) Mukavaa joulun odotusta kaikille!

Vierailija
9/10 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alko ku poika oli 8 kk. Ja oli heti säännölliset;) tuli vain joka toinen kuukausi, kierto 54 pv!! Kuitenkin ovuloin, koska testasin viime viikolla plussaa nyt rv 3+? (kuukautisten mukaan 7+?) .. Että kyllä sitä voi pidemmälläkin kierrolla tärpätä vaikka imettää näköjään ;) Onnea yritykseen!

Vierailija
10/10 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla muiden kokemuksia.. Mulla nyt kp5, saas nähdä kuinka kauan kierto kestää tällä kertaa. Mietin jo et pitäisköhän hommata ovulaatiotestejä, mut en taida kyl vielä viitsiä. Kun en oikein usko et koko ovulaatioo välttämättä vielä tapahtuu..

Jännä muutenkin miten välillä tuntuu että on ihan älytön vauvakuume jo taas mut sit taas toisaalta mietin et nyt jo omalla tavallaan vähän helpottaa kun esikoinen kohta vuoden ikäinen.Eli sillä periaatteella mennään et kun on tullakseen niin saa tulla mutta ei nyt vielä mikään " paniikki" asian suhteen ole.. Mut kyllä ne ihan pikkuvauvat on sitten suloisia. Aikakin menee niin vauhdilla, mä ihan tossa yhtenä päivänä tajusin et meidän pikkumieshän onkin jo aika iso :)

Iloista ja rauhallista joulunaikaa kaikille ja plussaonnea myös :)