Voiko virtsatieinfektio parantua itsestään?
Ei huvittaisi yhtään alkaa antibiootille, voiko se parantua itsestään? Mitä olet syönyt/juonut parantuaksesi?
Kommentit (7)
Juo paljon, karpalomehu ja cokis ovat hyviä. Ja juo siis todella paljon.
Jos ei kahdessa päivässä tunnu parantuvan, niin sit lekuriin. Mutta usein virtsatientulehdus paranee itsestään.
Ok, taidanpa sitten hoitaa homman antibiootein... kiitti.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 19:35"]
Juo paljon, karpalomehu ja cokis ovat hyviä. Ja juo siis todella paljon.
Jos ei kahdessa päivässä tunnu parantuvan, niin sit lekuriin. Mutta usein virtsatientulehdus paranee itsestään.
[/quote]
^ tuossa on myös se vaara, että oireita ei enää tunnu, mutta tulehdus on edelleen olemassa ja leviää munuaisiin. Ja se voi levitä jo muutamassa päivässä.
Mulla lähtee yleensä ihan särkylääkkeellä ja reippaalla juomisella.
Mulla on estolääkitys kotona mutten syö sitä estääkseni tulehdusta, otan ainoastaan silloin kun tunnen että tulehdus on tulossa. Kannattaa pyytää siis purkillinen pillereitä kotiin kaiken varalle.
Oon kuullut että jollakin tutulla on parantunut yrttiteetä lipittämällä (olisikohan ollut kamomillateetä?). Mutta mulla on ollut aika monta kertaa virtsatulehdus eikä kyllä ole koskaan lähtenyt itsestään pois. Päin vastoin, jos ei ole hakenut kuuria heti ensioireiden tultua, on äitynyt nopeasti todella kivuliaaksi.
Älä hyvä ihminen ala pelleilemään virtsiksen kanssa. Itse tein niin ja tuloksena sain pahan verenmyrkytyksen, kun tulehdus levisi munuaisiin ja sieltä verenkiertoon. Juomalla karpalomehua ja syömällä persiljaa virtsiksen "hoitoon" pari tuttavaani on myös joutunut sairaalaan munuaistulehduksen takia. Kyllä ne antibiootit on vaan ihan hyvä keksintö, niitä kannattaa syödä tulehdukseen vaikkei "huvittaisi".