Te jotka olette vaihtaneet hoitoalalta pois, mihin vaihdoitte?
Hoitoala on ihan siedettävä ja työt siellä menee, mutta olen harkinnut alanvaihtoa. Yhtään vaan en tiedä mitä lähtisi opiskelemaan tai tekemään.. ehdotuksia?
Kommentit (49)
Kävin pari vuotta päiväkotien ja koulujen jakelukeittiöillä. Mukavaa ja tasaisen rytmitettyä työtä, teet vaan tasaisessa tahdissa ja päivän rytmi on hyvin järjestelmällinen. Arkipäivätyö jossa viikonloput oli aina vapaat. Palkka oli pieni mutta jäi aikaa omalle perheelle ihan eri lailla plus etten ollut rättiväsynyt työpäivän jälkeen.
Lapset kun kasvoivat, päätin kuitenkin lähteä jatko-opiskelemaan terkkariksi. Keittiöntätinä tykkäsin kuitenkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä muuta sano! Sen sijaan, että maksettaisiin lisää, pakotetaan kaikki ottamaan koronanäytteitä. Oma alanvaihdospäätös on sinetöity. Toivottavasti pääsen pian kertomaan kaikille, mikä minusta tulee. Etenkin tuolle ilkkujalle tuolla aiemmin, palan halusta päästä kertomaan, mille alalle suuntaan. Lupaan tulla heti kertomaan, kun opiskelijavalintojen tulokset tulevat.
Koronanäytteenotto on itse asiassa omalla tavallaan ihan parhaimpia töitä hoitoalalta :D
Enemmän palkkaa siitä pitäisi toki silti maksaa ja sehän on määräaikainen työ joka tottakai on ymmärrettävää, mutta vaikea määräaikaisiin on saada hoitajia joilla on mahdollisuus saada vakityö jostain tai sellainen jo on.
Niin, on määräaikainen silloin kun tulee tekemään pelkkää sitä omasta vapaasta tahdostaan. Meillä kaikki vakituiset joutuu sinne, ja ne tehdään muiden töiden lisäksi. Väkeä ei tule yhtään lisää, siirrellään vaan työntekijöitä paikasta toiseen ja sitten ihmetellään jonoja.
On totta, että alan vaihtaminen tällä hetkellä on haastavaa, mutta ei se tule sen helpompaa olemaan myöhemminkään. Oma mielenterveys ei kuitenkaan kestä hoitoalaa enää yhtään pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Missä nyt luuraavat ne sairaanhoitajat, jotka uhonneet vaihtavansa alaa? Tälläkin palstalla sitä keskustelua käyty.Taitaa olla niin, ettei nynnyt hoitajat pysty vaihtamaan alaa.Vaikea löytää hyvinpalkattuja töitä hoitoalan ihmisille muualta
Vastaus ensimmäiseen kysymykseen omalta osaltani; lukemassa ja laskemassa tukka savuten pääsykokeisiin.
Lääkikseen (tutkijapuoli houkuttaa) tai tekuun.
Lukio käyty ja sairaanhoitaja valitettavasti olen.
Taloushallintoon. Päivätyö liukuvalla työajalla <3
Olen terkkarina työterveydessä ja alan vaihto minullakin mielessä. Monipuolisesti hoitoalan kokemusta on ja alan olla aivan loppu, lähinnä kuormittaa muiden sairaslomat, tekijöiden puute, hoitotyön ilmapiiriongelmat (hoitajien kesken) ja se, kun itse olen liian tunnollinen ja kiltti, enkä osaa muuttua vaikka miten yritän. Haaveena työ, jossa ei tarvitse olla ihmisten kanssa juurikaan tekemisissä 😃 suunnittelu voisi olla sopiva ala.
Opiskelen tällä hetkellä välinehuoltajaksi. Juu tiedän kouluttautuvani "alaspäin", mutta halusin hengähdystauon työstä. Ihanteellista olis tulevaisuudessa jos vois hyödyntää molempia ammatteja työssä. Tykkään potilastyöstä, mutta en siitä kaikesta ympärillä vellovasta sotkusta.
Graafinen suunnittelija, palkka nousi huimasti ja mielekäs työ.