Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka olette vaihtaneet hoitoalalta pois, mihin vaihdoitte?

Vierailija
22.08.2020 |

Hoitoala on ihan siedettävä ja työt siellä menee, mutta olen harkinnut alanvaihtoa. Yhtään vaan en tiedä mitä lähtisi opiskelemaan tai tekemään.. ehdotuksia?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin kaupalliselle ja nyt ei ole töitä. mihinhän nyt vaihtaisin?! Siivoojilla tuntuisi töitä riittävän, mutta raskasta hommaa sekin, kun oli yksi syy vaihtaa hoitoalalta pois.

Perusta hoiva-alan yritys ja palkkaa sinne henkilökunta. Parasta olisi jos saisit jonkin lääkärin mukaasi yhtiökumppaniksesi. Ja kohta olisikin taskut täynnä rahaa kevyellä työllä.

Ei muuten kannata puenimuotoisena jos haluaa tehdä asiat hyvin, ja isot jätit jyräävät heti. Perehdypä asiaan.

Vierailija
22/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkiin menin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttauduin metallialalle.

Vierailija
24/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelumuotoilija. Nykymaailman typerin tehtävä, josta maksetaan hyvin. Riittää, että haastattelee asiakkaita ja vetää omia johtopäätöksiään, joita esittää totuutena. Pitää opetella parin piirtelyohjelman käyttö ja sen jälkeen saa 4500 e/kk juttelemalla mukavia.

Vierailija
25/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin kaupalliselle ja nyt ei ole töitä. mihinhän nyt vaihtaisin?! Siivoojilla tuntuisi töitä riittävän, mutta raskasta hommaa sekin, kun oli yksi syy vaihtaa hoitoalalta pois.

Perusta hoiva-alan yritys ja palkkaa sinne henkilökunta. Parasta olisi jos saisit jonkin lääkärin mukaasi yhtiökumppaniksesi. Ja kohta olisikin taskut täynnä rahaa kevyellä työllä.

Ei muuten kannata puenimuotoisena jos haluaa tehdä asiat hyvin, ja isot jätit jyräävät heti. Perehdypä asiaan.

Ihan jokaiseen alaan mihin aikoo siirtyä, kannattaa perehtyä etukäteen.

Vierailija
26/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hieronta

2. Strip-tease

3. Aikuisviihde

4. XXX

5. Pappi/nunna

Vierailija
27/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmalta ammatiltani lapsiin ja nuoriin suuntautunut lähihoitaja. Oon tehnyt eniten työtä erityislasten parissa ja kehitysvammatyössä. Olin korviani myöten täynnä sitä hommaa, huutoa, melua, puremia,  kuinka aina kaikki tehtiin sata kertaa väärin kielloista huolimatta, arvaamatonta käytöstä, flunssakierteitä, sijaisten saamattomuutta ja jatkuvia ylitöitä, pitkiä työmatkoja.. Kaikkea melkein lähihoitajan työssä. Sitten korona vielä siihen päälle, EI KIITOS. Aloin opiskelemaan välinehuoltajaksi. Ainakaan ei välineet huuda ja niitä ei tarvii kieltää sataa kertaa asioista, toivottavasti olisi ok ammatti. Aika sen näyttää, eiköhän ainakin lähihoitajan työn voita...

Vierailija
28/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nyt luuraavat ne sairaanhoitajat, jotka uhonneet vaihtavansa alaa? Tälläkin palstalla sitä keskustelua käyty.Taitaa olla niin, ettei nynnyt hoitajat pysty vaihtamaan alaa.Vaikea löytää hyvinpalkattuja töitä hoitoalan ihmisille muualta

Vierailija
29/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvelumuotoilija. Nykymaailman typerin tehtävä, josta maksetaan hyvin. Riittää, että haastattelee asiakkaita ja vetää omia johtopäätöksiään, joita esittää totuutena. Pitää opetella parin piirtelyohjelman käyttö ja sen jälkeen saa 4500 e/kk juttelemalla mukavia.

Alkoi kiinnostaa, mikä koulutus ja onko hyvin töitä?

Vierailija
30/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin laboratoriohoitaja. Muutaman vuoden jälkeen lähdin lukemaan lääkäriksi.

Vierailija
31/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä nyt luuraavat ne sairaanhoitajat, jotka uhonneet vaihtavansa alaa? Tälläkin palstalla sitä keskustelua käyty.Taitaa olla niin, ettei nynnyt hoitajat pysty vaihtamaan alaa.Vaikea löytää hyvinpalkattuja töitä hoitoalan ihmisille muualta

Kyllä sen voi ihan tilastoista katsoa miten moni vaihtaa alaa. Ihan mustaa valkoisella 😂

Vierailija
32/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä röntgenhoitaja? Ystäväni oli täynnä sairaanhoitajan töitä, opiskeli röntgenhoitajaksi ja tykkää työstään. Ei kuulema kovin hoidollista työtä vaikka hoitajia ollaankin ja voit olla vaikka laite-esittelijänä jolloin potilaiden kanssa ei olla yhtään tekemisissä

Vierailija
33/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä Suomessa ei makseta sitä koronalisää, muualla maksetaan jopa tuplapalkka? Eikä tietenkään missään tapauksessa kaikille hoitajille vaan heille jotka hyvin varmasti työskentelevät koronan parissa eli koronanäytteenottajille ja korona-osastojen työntekijöille. Esim. Päivystykseen ja vastaaviin ei voi maksaa koska siellä riski samalla tavalla kuin vaikka kaupan myyjillä yms. Mutta tuollaisiin oikeasti ihan varmasti koronatyötä tekeville eli näytteenottajille ja korona-osaston hoitajille todellakin koronalisä. Ei ketään kiinnosta siniseksi valaistut rakennukset vaan raha! Työtä tehdään puhtaasti rahan takia. Sitten itketään kun ei ole tarpeeksi hoitajia, no laittakaa rahaa lisää jakoon niin aivan varmasti saatte hoitajia lisää näytteenottoon yms. Raha motivoi, hoitoala ei ole mitään hyväntekeväisyyttä ja on enemmän kuin hyväksyttyä pyytää lisää rahaa moisesta työstä.

Vierailija
34/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vapaaherrattareksi ja silloin tällöin keikkailuun. Kertoo paljon alasta. Takaisin en mene.

Vierailija
35/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens liikuntapuoli, PT:ksi esimerkiksi ikääntyville, on varmasti nouseva kysyntä tuolla eikä tarvi olla itse mr tai ms olympia habitukseltaan.

Vierailija
36/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä muuta sano! Sen sijaan, että maksettaisiin lisää, pakotetaan kaikki ottamaan koronanäytteitä. Oma alanvaihdospäätös on sinetöity. Toivottavasti pääsen pian kertomaan kaikille, mikä minusta tulee. Etenkin tuolle ilkkujalle tuolla aiemmin, palan halusta päästä kertomaan, mille alalle suuntaan. Lupaan tulla heti kertomaan, kun opiskelijavalintojen tulokset tulevat.

Vierailija
37/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kokenut missään työpaikassa niin vähän kiireen tuntua kuin hoitajan työssäni ja fyysisestikin hoitoala on ollut ylivoimaisesti kevein työpaikka urallani. Aiemmin tein duunarihommia tehtaissa ja siivousalalla.

Mutta työajat ovat kyllä hoitoalalla p*rs**stä. Etenkin idioottimais*sti vaihtuvat työvuorot.

Vierailija
38/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vähän hankala aika vaihtaa alaa, kun niin moni on joutunut työttömäksi ja alanvaihtajia on paljon. Nuoretkin vastavalmistuneet ovat hankalassa tilanteessa puhumattakaan niistä iäkkäämmistä. Mikään ei toki ole mahdotonta, mutta muistaisin realiteetit ja hakeutuisin ainakin alalle, jolla on paljon töitä. Näitä on vain melko vähäinen määrä nykyään...olen kuullut, että lvi-ala vetää, ehkä sieltä onnistaisi? Tietotekniikkaan on tunkua, varsinkin jos ei ole alaa jo lapsesta asti harrastanut guru.

Vierailija
39/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpä muuta sano! Sen sijaan, että maksettaisiin lisää, pakotetaan kaikki ottamaan koronanäytteitä. Oma alanvaihdospäätös on sinetöity. Toivottavasti pääsen pian kertomaan kaikille, mikä minusta tulee. Etenkin tuolle ilkkujalle tuolla aiemmin, palan halusta päästä kertomaan, mille alalle suuntaan. Lupaan tulla heti kertomaan, kun opiskelijavalintojen tulokset tulevat.

Koronanäytteenotto on itse asiassa omalla tavallaan ihan parhaimpia töitä hoitoalalta :D

Enemmän palkkaa siitä pitäisi toki silti maksaa ja sehän on määräaikainen työ joka tottakai on ymmärrettävää, mutta vaikea määräaikaisiin on saada hoitajia joilla on mahdollisuus saada vakityö jostain tai sellainen jo on.

Vierailija
40/49 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kokenut missään työpaikassa niin vähän kiireen tuntua kuin hoitajan työssäni ja fyysisestikin hoitoala on ollut ylivoimaisesti kevein työpaikka urallani. Aiemmin tein duunarihommia tehtaissa ja siivousalalla.

Mutta työajat ovat kyllä hoitoalalla p*rs**stä. Etenkin idioottimais*sti vaihtuvat työvuorot.

Olen samaa mieltä! Missään hoitoalan työpaikassa en ole kiirettä kokenut, joinain päivinä voi olla yksittäisiä kiireisiä hetkiä, mutta ne menee aina ohi. Duunarihommissa oli kiire AINA siis kokoajan, mitään hiljaisia aikoja ei ollut paitsi tauot. Hommia paiskittiin koko työvuoro ihan täysillä ja tehoja kyylättiin. Työilmapiirit oli mitä oli, pomot oli mitä oli. Itse vaihdoin takaisin hoitoalalle ja nykyinen pomo on todellinen unelma verrattuna edellisen duunaripaikan pomoon!

Hoitoalalla vain hoivakodit ovat vaikuttaneet ilmapiiriltä ikäviltä, niissä on oikeasti surullisen usein huono ilmapiiri... Muualla on ollut ihan mukavaa. Vastuuta tällä alalla tottakai on ja jossain paikoissa tosi paljonkin, kyllä se pitäisi palkassa enemmän näkyä ja ärsyttää kyllä jatkuva alimiehitys varsinkin iltavuoroissa kun kukaan ei halua niitä tehdä.