Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni ei vastaa puhelinmyyjälle?

Vierailija
06.09.2013 |

Eikö ne soita aina uudestaan ja uudestaan? Vastaamalla ja kieltäytymällä ostamasta pääsisi siitäkin eroon?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa, koska 1) en tiedä kuka soittaa 2) puhelin on mun oma 3) en osta / tilaa / tarvitse mitään puhelimitse 4) on muutakin tekemistä 5) miksi mun pitää selittää jollekulle miksi EN osta / tilaa / tarvitse / kokeile jotain 6) asun Suomessa

Vierailija
2/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan puheluihin, jos soittaja kauppaa jotain, sanon heti "ei kiitos, voit jatkaa kierrostasi" ja suljen puhelimen. Mikä siinä on niin vaikeaa? Minä en ole niin kiireinen, että en ehtisi noita viittä yllämainittua sanaa sanoa! Ja jos olen kiireinen, en vastaa puheluun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 14:45"]

Mä vastaan puhelimeen aina.

Mistä tietää, että soittaja on puhelinmyyjä? Kertokaa, niin voin olla vastaamatta.

Ja huomautan, että ambulanssi ja hätänumero (112) soittavat aina tuntemattomasta numerosta. Ja juu, olen tämän kokenut kun hätänumerosta soitettiin äitini asiasta. (mistä ne siellä hätänumerokeskuksessa tietää, kuka mun äiti on?)

[/quote]

Mä en vastaa, mutta soitan heti takaisin. Eivät ikinä vastaa, vaan puhelu menee vastaajaan, joka kertoo mistä soitettiin. Tai sitten puhelu on varattu, koska soittavat jo seuraavalle.

Ja mä en jaksa jatkuvasti lyödä luuria korvaan, kun ystävällinen "ei kiitos" ei puhelua lopeta.

Vierailija
4/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä vastaan, mutta lyön luurin korvaan sanomatta sanaakaan heti, kun huomaan että jotain ollaan kauppaamassa. En jaksa puhua turhansoittajien kanssa. 

Vierailija
5/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 23:30"]

Koska ne ei ymmärrä, mitä tarkoittaa "Ei kiitos."

[/quote]

Nimenomaan. Mullekin soitteli yksi valopää aikoinaan, ja kun kerroin olevani työtön, kuului puhelimesta "Ei hätää, meillä onkin juuri tosi hyvä tarjous meneillään".

Just. Ostan tietenkin XXX-lehden tarjouksesta 3kk, ja sitten taas jatkan normihintaan, ja jätän syömättä.

Mulle tuli eräs XXX- lehti, ja sain uhata viranomaisilla, ennen kuin sain tilauksen lopetettua työttömäksi jäätyäni. Soitin 3kertaa, mutta lehti jatkoi tulemista vaan.

Joten eipä tee mieli vastata.  

Vierailija
6/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä vastaa tuntemattomiin vaan soitan heti takaisin tai tarkistan numeron. Jos kyseessä on puhelinmyyjä, en jatkossa vastaa, koska pääasiassa myyntipuhe on taukoamaton vähän jonkun aikaa, ennenkuin pääsee kieltäytymään. Ensimmäistä kieltoa ei uskota eikä markkinointiohjeiden mukaan kuulukaan uskoa. Joten vältän työlään keskustelun ja jätän vastaamatta, jos en kuitenkaan olisi kiinnostunut.

Vierailija
7/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erehdyn  vastaamaan ja puhelimyyjä soittaa niin palaa käpy siihen pölinään josta ei meinaa tulla loppua ja vaikka kieltäydyt ostamasta mitään pilipali lehteä niin pitää alkaa vänkäämään vastaan. Jokseenkiin raivostuttavaa juttuseuraa tommonen :D

Ja eipä se soittelu lopu vaikka eräjorma lehteä et tilannutkaan, kyllä se seuraavalla viikolla muistaa soittella uudestaa ja tarjota jotain "kodin kauneimmat kukkaset" lehteä jonka tilaaja lahjana saat 20 pussia kakkaroiden siemeniä.

Vierailija
8/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten pääse eroon sillä tavalla.

En vastaa koska en kuitenkaan osta mitään, enkä jaksa kuunnella tyrkytystä, manipulointia, aivopesua, syyllistämistä saati vittuilua.

UGH olen puhunut.

Vierailija
9/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin vastatakin, sanon vaan heti alussa sen myyntipuheen päälle "ei kiitos"  ja punainen luuri perään, en siis jää kuuntelemaan niitä jaarituksia ollenkaan. Helppoa kuin heinänteko ja näin säästämme minä sekä puhelinmyyjä aikaamme, hänkin voi siirtyä seuraavaan kohteeseen hukkaamatta aikaansa minuun koska en kuitenkaan osta mitään.

Vierailija
10/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä puheita tarvitse kuunnella eikä taukoa odottaa. Riittää kun sanoo "ei kiitos hei hei" ja sulkee puhelimen. Itse joudun vastaamaan noihin työkännykän vuoksi, koskaan ei tiedä onko joku asiakas tms.

Vierailija
11/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse vastata tai jättää vastaamatta, kun on markkionointikielto.

http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Suosittelen!

Vierailija
12/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en vastannut, koska en halua ostaa mitään. Mutta nykyään en vastaa, koska minulla on ideologinen syy.

Jokaikinen, jonka tiedän ja jonka tuttuni tietävät, joka on ollut puhelinmyyntitöissä, sanoo, että se on paskaa. Jokaikinen sanoo, että puhelinmyyjille vastaaminen on paskaa.

En vastaa puhelinmyyjille, koska haluan niiden puljujen menevän konkkaan, ja ihmisten pääsevän siitä paskasta.

Vierailija
13/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 14:46"]

Mistä tietää, että soittaja on puhelinmyyjä? Kertokaa, niin voin olla vastaamatta.

Ja huomautan, että ambulanssi ja hätänumero (112) soittavat aina tuntemattomasta numerosta. Ja juu, olen tämän kokenut kun hätänumerosta soitettiin äitini asiasta. (mistä ne siellä hätänumerokeskuksessa tietää, kuka mun äiti on?)

[/quote]

Puhelinmyyjät eivät soita tuntemattomasta numerosta.

[/quote]

Soittavat ainakin minulle. Mutta en vastaa jos tulee a) tuntemattomasta, b) numero ei ole puhelimeni yhteystiedoissa, c) tunnistan numeron puhelinmyyjäksi.

Ja kyllä, poliisi soittaa myös tuntemattomasta, mutta ei minulla ole niillekään mitään asiaa, joten en vastaa.

Vierailija
14/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksikö en vastaa? Siksi, koska olen aikuinen ihminen ja osaan ostaa itse kaupasta/netistä/ tilata lehtiä jos jotain puuttuu. 

Vierailija
15/44 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan silloin kun on aikaa. Ystävällinen ei on yleensä riittänyt, joskus kuin oikeen tylsää niin olen katsonut kuinka kauan myyjä sietää mun höpöttelyä ennen kuin itse lopettaa puhelun.

Vierailija
16/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua puhua puhelinmyyjille.

Yllättikö vastaus?

Vierailija
17/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastaisin? Soittakoot uudestaan, en vastaa sittenkään.

Vierailija
19/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.Eikä myöskään kannata kaikkiin arvontoihin yms. euronkuvat silmissä osallistua. Ja unohtakaa ne bonuskortit ja maksakaa käteisellä...niin ette kuulu mahdolliseen markkinoinin kohderyhmään.

Vierailija
20/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Puhelinmyyjät eivät soita tuntemattomasta numerosta.