Miksi niin moni ei vastaa puhelinmyyjälle?
Eikö ne soita aina uudestaan ja uudestaan? Vastaamalla ja kieltäytymällä ostamasta pääsisi siitäkin eroon?
Kommentit (44)
Se on paska kun puhelinmyyjät saavat rahaa vain tehdyistä kaupoista. Olen itse tehnyt nyt viikon puhelinmyyjän työtä ja annan heti periksi, ellei toinen ihminen mitään halua. Toisaalta tuotteemme on sellainen, että ihmiset jaksavat usein kuunnella ja moni tuotteen ostaakin :) yleensä sana 'rehellinen'ja 'puhelinmyyjä' ei sovi samaan lauseeseen, mutta itse ainakin yritän puhelimessa olla aidosti kiinnostunut asiakkaasta itsestään, en omista provikoista. Tuote myy itse itsensä niin hyvin, ettei tarvi olla hyökkäävä.
Onneksi moni suostuu juttelemaan myös eikä heti käy kimppuun :) ilkeitäkin on, mutta se johtuu kaiketi huonoista aikaisemmista kokemuksista puh.myyjiä kohtaan. Mutta: ainahan voi kuunnella tarjouksen, ei se velvoita mihinkään. Jos sen jälkeen myyjä vänkää niin laittakaa luuri korvaan. Itsehän en vastaa outoihin numeroihin ollenkaan:D
Harmittelin puhelinmyyjiä aikanani varsinkin ulkomailla matkustellessani ja sitten otin markkinointikiellon. Pitää muistaa uusia kolmen vuoden välein.
Viimeisen vuoden aikana ei ole tullut yhtään myyntipuhelua.
Miksi vastaisi ja tärväisi turhaan sekä myyjän että omaa aikaansa, jos ei kuitenkaan tilaa?
Mutta mistä tietää, että puhelu tulee puhelinmyyjältä?
Mua ärsyttää, ettei puhelimeen vastata. Olen viimeaikoina joutunut muutaman kerran soittamaan ihmiselle, jolla ei ole mun puhelinnumeroa muistissa. KUKAAN ei vastaa. En ymmärrä, mikä on ongelma. Onko se nyt niin hirveää, jos vastaa numeroon, jota ei tunnista. Sitten soittavat takaisin hetken päästä, kun ovat tarkastaneet puhelinnumeron tiedot. Joskus laitan tekstarin heti soiton jälkeen ja taas saan soiton takaisin. Ärsyttää, kun on kiire ja tarvis saada joku kiiinni, niin sitten pitää pelata tuota omituista peliä vielä.
Tällaisiä tapauksia viime aikoina:
- lapsi oli kaverilla ja akku oli loppunut. Yritin saada kaverin äitiä kiinni, jotta komentaisi lapsen kotiin. Tunnetaan äidin kanssa ihan hyvin, muttei nyt ole puhelinnumeroita vaihdettu.
- olin eräällä kurssilla ja parityötä tehdessä parin piti soittaa itselleen kyytiä. Oma akkunsa piippasi loppumista, joten yritti soittaa mun puhelimesta kaverilleen varmistaakseen kyytinsä.
- unohdin puhelimen kotiin ja yritin soittaa miehen luurista vanhalle kaverille, jonka puhelinnumeron muistan ulkoa...
- ostin netistä matkalahjakortin ja yritin soittaa myyjälle
Tosin tuntuu, että miehet vastaa 99%, kun naisista suurin osa pelaa tuota peliä, ettei voi vastata puhelimeen heti. Oikeastiko teillä muka soi puhelin tunnistamattomista numeroista jatkuvasti ja siksi ei voi enää vastata?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 12:39"]
Ei tarvitse vastata tai jättää vastaamatta, kun on markkionointikielto.
http://www.asml.fi/kieltopalvelut/
Suosittelen!
[/quote]
Komppaan..itsellä ollut jo 6v ja hyvin toimii...3v välein pitää uusia ainakin tuo mikä minullaon, mutta ei ole iso vaiva.
Miksi ihmeessä kukaan vastaa nykyisin puhelinmyyjien puheluihin?
Oletko Ap puhelinmyyjä? Mikä hitto siinä on, kun aina nämä väkisin kaupustelijat jäävät jankkaamaan jotain supertarjouksia, vaikka kerron, että kuukaudessa käyttörahaa on se 60 euroa? Eikun jankuti jankuti nyt saat maksuaikaa kolme kuukautta, tosi hyvä tarjous! Osaatteko te laskea? Se 20 euron, jopa 10 euron lovi täysin turhaan todellakin tuntuu, ostan sillä rahalla mielummin itselleni ruokaa.
Mikä hitto siinä on, että jäädään väkisin jankkaamaan ihmiselle, jolla ei ole rahaa mihinkään ylimääräiseen, varsinkaan turhaan roskaan! Ja vaikka toisin voisi kuvitella, olen puhelimessa tosi ystävällinen ja yritän ana kohteliaasti kertoa nämä asiat, miten teille pitää puhua, että se tieto menee perille?
Hyvä vastaus on myös "odota hetki" ja laittaa puhelimen pöydälle jatken hommia. Vartissa lakkaa odottamasta kovakuntoisinkin myyntipiiska
Hyvä vastaus on myös "odota hetki" ja laittaa puhelimen pöydälle jatken hommia. Vartissa lakkaa odottamasta kovakuntoisinkin myyntipiiska
Joo laittaishan sitä mielellään sellaisen markkinointikiellon, mutta näköjään sitä ei saa jos on palvelunumeroesto liittymässä, ja mulla on. Kellä ei oo? Typerää, eikö tuohon nyt muuta keinoa olis... Mulla on Fonecta caller, ja joskus se näyttää soittajan, joskus ei. En yleensä vastaa kuitenkaan, koska on harvoja asioita mitä inhoan enemmän kuin puhelinmyyjien kanssa puhumista. Vaikka mitä tekis niin paska fiilis siitä jää. Onhan se perseestä kun se vois olla joskus vaikka neuvola-ajan peruutus tms. mutta kun se yleensä kuitenkin on puhelinmyyjä niin ei vaan viiti ottaa sitä riskiä...
Fonecta Caller sanoo "Telemarketer" ja miksi vastaisin? Soikoon sen aikaa minkä soi, äänettömäksi käännettynä tietenkin. Ei ne monesti uudestaan yritä. Jos yrittää oikeasti monta kertaa niin voin ehkä vastata ja sanoa että ei, älä ikinä enää soita. Puhelimen kääntö (ts äänettömälle) vie 0.5 sekuntia ja itse puhelu 10 sekuntia eli 20x ajan jos siihen pitää mennä.
Mulla on AppStoresta ladattu ilmainen Fonectan Caller, joka kertoo aina näytöllä kuka soittaa :) Kätevää!
Ihmettelen samaa kuin ap. Itse vastaan aina ja alan kaupata puhelinmyyjälle autoa, kirjoja, veitsisettejä ja ihan mitä mieleen sattuu juolahtamaan. Vielä en ole saanut tehtyä kauppoja, mutta eiköhän sekin päivä vielä koita.
Koska ne ei ymmärrä, mitä tarkoittaa "Ei kiitos."
Mä vastaan, kieltäydyn. Seuraavana päivänä soitetaan samasta numerosta ja myydään samaa tuotetta. En vastaa enää kun eivät eitä ymmärrä.
Niinno, työtään hekin vain tekevät ;)
Kamalaa se tosin on, ihmiset on niin ilkeitä. Mutta kun olin työttömänä, niin otin vastaan mitä tahansa jotta pääsisin kiinni hommiin, niin jouduin muutaman viikon työskentelemään puhelinmyyjänä.
Jos et halua näitä soittoja, pistä esto :)
Ajattelen, että kotona ollessani myös puhelin kuuluu kotirauhan piiriin. En minä päästä ovestanikaan mitään kaupustelijoita, joten en tiedä miksi niitä pitäisi päästää kotiin puhelimenkaan välityksellä. Aina, kun jollain tuntemattomalla soittajalla on ollut oikeasti tärkeää asiaa, hän on älynnyt lähettää tekstiviestin tai jättää viestin vastaajaan.
Kyllä ne numerot tunnistaa, kun kerran tai pari erehtyy vastaamaan. Tietyillä firmoilla on tietyt ensimmäiset numerot ja kolme viimeistä numeroa eri. Ja noista estoista ei ole mainittavaa hyötyä siinä tapauksessa, jos puhelimitse lähestyjä ei ole lehtikauppias, vaan jonkun remppafirman epätoivoinen mainosmies. Nämä remonttia tarjoavat ovat nyt muodostuneet minulla riesaksi, kun pääsin robinsonilla eroon lehtikauppiaista.
Viime aikoina soitot puhelinmyyjiltä ovat merkittävästi vähentyneet. En tiedä, johtuuko se siitä, etten moneen vuoteen ole reagoinut mitenkään heidän soittoihinsa. Jos puhelin soi nyt ja sitten tunnin päästä uudelleen ja jos en tee mitään, seuraa siitä pitkä soitoton aikakausi.