Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et vastaa, jos numero on sinulle tuntematon?

Vierailija
06.09.2013 |

Minä jos se onkin joku ambulanssikuski, joka soittaa miehesi, äitisi tai lapsesi onnettomuuden takia ja soittaa ICE numeron perusteella?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 13:53"]

Ette varmaan avaa oveakaan jos joku soittaa kelloa....lol!

Juuri teidän ovellenne on päätynyt tietty joku sarjamurhaaja tms.

[/quote]

En itse asiassa avaakaan. Miksi pitäisi? Mulla on oikeus rauhaan niin halutessani.

Vierailija
22/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 13:42"]

Koska tosiaan, 99% varmuudella sieltä soittaa joku joka kaupustelee jotain. Laittaa tekstarin jos on oikeasti jotain asiaa.

Itse asiassa omassa tapauksessani taitaa olla peräti 100% niistä tuntemattomista numeroista joihin olen vastannut, kaupustelijoita...

[/quote] Minulla 100% on ollut työpuheluita, yhteydenottoja koulusta tai harrastuksista, lääkäriltä tai muilta tärkeiltä ihmisiltä. Yksikään puhelinmyyjä ei pääse tähän numeroon kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 14:00"]

"Minulla ei ole ICEjä eikä tule."

Erikoinen periaate. Et siis halua että esimerkiksi ambulanssihenkilökunta ilmoittaa läheisillesi sinulle mahdollisesti tapahtuneesta onnettomuudesta mahdollisimman pian? No, kukin tyylillään.

[/quote] Ei ne soittele, usko pois!

Niillä on kyllä siinä paikan päällä muutakin tekemistä kun soitella omaisille. Näin ovat itse kertoneet.

Vierailija
24/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 13:47"]

Jos numeroa ei löydy tiedustelusta, niin blokkilistalle menee että heilahtaa.

[/quote] Eli kaikki meidän firmasta soitetut puhelut esimerkiksi.

Vierailija
25/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 13:09"]

Minä jos se onkin joku ambulanssikuski, joka soittaa miehesi, äitisi tai lapsesi onnettomuuden takia ja soittaa ICE numeron perusteella?

[/quote]

Mulle ICE soitot on tulleet henkilöiden omista puhelimista, ambulanssikuskit eivät siis ole ruvenneet näppäilemaan numeroani heidän puhelilmiinsa ja soittaneet sitten.

Ja minä vastaan harvoin muutenkin puhelimeen. Yleensä sitten jos soitto on tullut, tarkistan numeron numeropalvelusta ja päätän sitten mitä teen. Yleensä ne, joilla on tärkeää asiaa, jättävät viestin ja soittopyynnön vastaajaani.

Vaikka mulla onkin kännykkä, en koe tarpeelliseksi olla tavoitettavissa koko ajan. Ehkä yksi syy siihen miksi en ole niin stressaantuntut kuin moni muu ikäiseni.

(Lapset ovat vielä niin pieniä etteivät liiku missään yksin.)

Vierailija
26/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 13:39"]

Siis meneekö logiikka sitten niin, että ambulanssikuski, poliisi tms. katsoo ensin loukkaantuneen / uhrin puhelimesta ICE-numeron ja soittaa sitten omalla virkapuhelimellaan. Minä olen aina kuvitellut, että sellainen puhelu soitetaan juuri uhrin puhelimesta siihen numeroon, joka on merkitty ICE:ksi. Lähiomaisilla ei liene toisiltaan salaisia ja / tai vieraita numeroita.

[/quote]

no itseasiassa ne salaiset numerot eivät näy edes lähiomaisille. Vanhemmillani on salaiset numerot ja kun he soittavat minulle, ei numero todellakaan näy vaan näytössä vilkkuu teksti "tuntematon numero".

Puhelinmyyjien numerot taas nykyisin näkyvät.

Vastaan aina kaikkiin puheluihin, en pelkää puhelinta enkä keskustelua minulle tuntemattoman ihmisen kanssa. Puhelinmyyjille on helppo sanoa "ei kiitos", tiukasti mutta ystävällisesti - yksikään ei ole jäänyt jankkamaan.

En todellakaan tajua, miksi ette vastaa jos numero on tuntematon: se saattaa olla tärkeä puhelu (äitinne on tuotu tiedottomana sairaalaan, lähiomaiselle soitetaan / lapsellenne on sattunut jotain, soittajana vaikka opettaja privaattipuhelimisestaa tai lapsen kaverin äiti, kouluavustaja tms.

Kuinka rajoittunut/pelokas ihmisen täytyy olla, ettei uskalla/halua _omaan_ puhelimeensa vastata sen soidessa?

Vierailija
27/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomaan vastaan aina, mutta näkyviin minulle tuntemattomiin numeroihin en vastaa. Koska se on niin usein puhelinmyyjä. Tarkistan, kenen numero on ja soitan sitten mahdollisesti takaisin.

Vierailija
28/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 14:28"]

Kuinka rajoittunut/pelokas ihmisen täytyy olla, ettei uskalla/halua _omaan_ puhelimeensa vastata sen soidessa?

[/quote]

Se, että puhelin soi, ei tarkoita, että siihen olisi velvollisuus vastata. Jos ovikello soi, ei tarvitse mennä avaamaan. Kun tuntematon pysäyttää kadulla, ei ole pakko jäädä juttelemaan. Aikuinen ihminen ei ole viestimien armoilla vaan päättää itse, milloin on tavoitettavissa.

Vierailija
29/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 14:42"]

[/quote]

Se, että puhelin soi, ei tarkoita, että siihen olisi velvollisuus vastata. Jos ovikello soi, ei tarvitse mennä avaamaan. Kun tuntematon pysäyttää kadulla, ei ole pakko jäädä juttelemaan. Aikuinen ihminen ei ole viestimien armoilla vaan päättää itse, milloin on tavoitettavissa.

[/quote]

tottakai, mutta puhut nyt eri asiasta :)

Jokainen luonnollisesti valitsee itse en hetken, koska on tavoitettavissa ja koska ei - mutta jos ihminen jättää vastaamatta siksi, ettei tiedä kuka soittaja on, niin jo aivan eri asia.

Vierailija
30/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 14:31"]

Tuntemattomaan vastaan aina, mutta näkyviin minulle tuntemattomiin numeroihin en vastaa. Koska se on niin usein puhelinmyyjä. Tarkistan, kenen numero on ja soitan sitten mahdollisesti takaisin.

[/quote]

pääsisit paljon helpommalla (aika ja vaiva) jos vain vastaisit siihen puheluun. Puhelinmyyjistä pääsee eroon sanomalla "ei kiitos".

Tuohan on aivan naurettavaa: ensin katsotaan puhelinta sen soidessa "apua, tuntematon numero, en vastaa", sitten selvitetään se numero ja sen perusteella sitten soitellaan takaisin.

Vierailija
31/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tuntemattomiin numeroihin, en avaa ovea ellen tiedä jonkun olevan tulossa kylään tai odota postipakettia. Jos on tärkeää asiaa, voi jättää viestin vastaajaan tai lähettää txt.

Vierailija
32/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 13:09"]

[/quote]He soittaisivat sen onnettomuudessa olleen puhelimella, jolloin näkisin että oma ICE:ni soittaa...

En vastaa vieraisiin numeroihin vapaa ajallani, koska soittaja on yleensä joku puhelinmyyjä tai sitten se on työhön liittyvä puhelu, eikä minulle makseta päivystämisestä.

Vierailija
33/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Minä en myöskään ymmärrä tuolaisia puhelimen orjia jotka kyttää koko ajan puhelintaan. Yleensä puhelin jää perjantaina takin taskuun ja pistän sen maanantaina töissä lataukseen kun akku on tyhjä.

Vierailija
34/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 14:45"]

[/quote]

[/quote]

tottakai, mutta puhut nyt eri asiasta :)

Jokainen luonnollisesti valitsee itse en hetken, koska on tavoitettavissa ja koska ei - mutta jos ihminen jättää vastaamatta siksi, ettei tiedä kuka soittaja on, niin jo aivan eri asia.

[/quote]Minä päätän koska minä puhun puhelimessa, ei soittaja. Jos olen kotona ja koko perhe on paikalla ja joku tuntematon soittaa, niin ehkä vastan, ehkä en. Jos joku perheenjäsen ei ole kotona, niin silloin todennäköisesti vastaan.

Vierailija
35/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan kaikkiin puheluihin, on joskus joku tärkeäkin, en minä jaksa alkaa selvitellä erikseen kuka soitti, se selviää helpoiten kun vastaa, jos se on puhelinmyyjä, voi sanoa että en tilaa mitään, kiitos vaan. En todellakaan pelkää ihmisiä, minusta on outoja sellaiset ihmiset jotka kavahtaa omaa kännykkäänsä sen soidessa kuin se olisi joku sihisevä myrkkykäärme :) Puhelin on sitä varten että ihmiset soittelevat toisilleen.

Vierailija
36/36 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 15:03"]

Puhelin on sitä varten että ihmiset soittelevat toisilleen.

[/quote]

Puhelin ei kuitenkaan ole sitä varten, että ihmisillä olisi joku velvollisuus vastailla heille tuntemattomien ihmisten soittoihin.

Itse en vastaa tuntemattomiin numeroihin koska yleensä ne ovat jotain työasioita mitä joku yli innokas haluaa välttämättä hoitaa viikonloppuna. Ja koska  niiden hoitamisesta omalla ajalla ei makseta kuitenkaan niin soittakoon jollekin muulle yli innokkaalle joka tekee hommia ilmaiseksi. Tai puhelinmyyjä joskus harvoin, mutta eipä niilläkään mitään mielenkiintoista asiaa ikinä ole.

Myöskään ovea en viitsi mennä avaamaan jos joku ovikelloa soittaa, koska kaikki joilla voisi olla jotain mielenkiintoista asiaa osaavat kyllä soittaa etukäteen tai omistavat avaimen mikä käy ulko oveen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme