Lapseni lyö minua
Asun poiksni kanssa kaksin, hänellä on diagnosoitu adhd ja käytöshäiriö. Suuttuessaan hän lyö minua että olen mustelmilla. Olen 162cm ja 52 kiloa, poika 180cm ja n 90 kiloa. Olen tehnyt lastensuojeluilmoituksia, mutta lastensuojelu ei auta, osamme pitäisi olla päin vastoin jotta saisin apua.
Olen menettänyt vähäisenkin työkykyni, sillä olen pitkäaikaissairas. Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Mistä apua?
Kommentit (33)
Noudata saamiasi neuvoja, ap, ja hae apua.
Et todellakaan auta poikaasi millään tavalla "suojelemalla" häntä.
Olisi parempi, että hänet sijoitettaisiin muualle.
Tee rikosilmoitus seuraavan kerran kun lyö, käy lääkärissä dokunentoimassa vammat. Poika saa sakot ja pääsee lastensuojelun piiriin, mahdollisesti laitokseen missä saa apua. Väkivaltaa ei tule hyväksyä edes omalta lapselta ja se on tuon ikäisellä jo rikosasia.
Poliisille minäkin neuvon eli 112-soitto. Lasu ei auta, vaikka perheväkivallasta onkin kyse.
Häpeäisit! Et ole kasvattanut lastasi oikein ja nyt on ylpeä olo vai mitä! No sitä saa mitä tilaa! Jos kasvattaa lapsen huonosti, se kostautuu aina myöhemmin! Ratkaisuna heitä lapsi pihalle, äläkä päästä takaisin kotia! Sitten lastensuojelu puuttuu kyllä asiaan!
16-vuotias on jo rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan, ja pahoinpitely on rikos. Pojan voi laittaa asumaan esim. perhekotiin, kun ei kotona asuminen suju ilman konflikteja. Ota uudestaan yhteyttä sosiaalityöntekijään ja vaadi toimenpiteitä. Kun poika lyö seuraavan kerran, käy lääkärissä, hanki todisteet mustelmista ja ilmoita poliisille. Laitokseen noin väkivaltainen nuori kuuluu, ei kotiin.
Ei lastensuojelu uskalla tuollaiseen puuttua, koska silloin voisi sossua sattua oikeasti. On helpompi puuttua saman ikäisiin, jotka juovat kaljaa eivätkä uskalla juosta poliisia pakoon saati käyttää väkivaltaa.
Kiireellinen huostaanotto on ainut oikea ratkaisu tilanteessasi. Laita poikasi pois kotoa, vaihda lukot ja puhelinnumero. Lastensuojelu puuttuu varmasti asiaan ja saat tarvitsemasi avun, eli poika joutuu muuttamaan pois kotoa.
Pahoinpitely on rikos, teki sen kuka tahansa. Paitsi jääkiekkoilija sääntöjen vastaisesti kaukalossa.
Perheterapia, terapia - jos oikein väkivaltainen on, niin sitten huostaanotto ja jopa poliisi.
Älä hylkää lastasi - monilla teinellä on kuohuja, eikä lyöminenkään tavatonta ole, mutta se pitäisi saada loppumaan.
Siitä on kasvamassa ihana jännämíes puolisoksi jollekin. Jos lyö jo äitiänsä niin hyvät mahdollisuudet on tulla uudeksi Michael Penttíläksi
Kannustan ottamaan yhteyttä hoitaviin tahoihin.
Ei itsestään muutu tämä häiriökäyttäytyminen,rikollinen käytös.
Tämän ikäisenä vielä toivoa,etkä voi olla pahoinpitelyn kohteena.
Lyhytaikainen sijoitus nyt vähintään ensi alkuun pojalle. Ota yhteys lastensuojeluun. Toivottavasti häntä ei pidetä "liian vanhana", jotta ei putoa tukitoimien ja hoidon ulkopuolelle! Poika tarvitsee todella paljon apua.
Soita poliisi seuraavan väkivallan teon yhteydessä. Vaikka olisi neuropsykiatrinen diagnoosi, niin hänen on jouduttava vastuuseen. Vaikka se satuttaa äitinä, niin se on hänenkin kannaltaan parasta. Ja toistuvat lastensuojeluilmoitukset ja ilmoitukset poliisille yleensä alkavat jotain poikia, jos kerralla ei mene perille.