Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka lihottaa itseään?

22.08.2020 |

Olen nainen 163cm, paino 39kg. Olen aina pienestä pitäen ollut vähän hoikka (alipainoinen siis) ja siksi paino ei oikein ole koskaan erityisemmin kiinnostanut minua. Haluan oikeasti lihota.

Syön yleensä aika epäterveellisesti, liikun vähemmän. Ei lihota. Olen myös kokeillut treenata ja esimerkiksi kasvattaa lihasmassaa, mutta ne lihakset ei kasva!

Olen myös aikojen mittaan käynyt verikokeissa. Veriarvot täysin normaalit, rauta-arvotkin luultavasti normaalit, verenpainekin on normaali.

Onko tämä vaan luonnollista? Tiedän, se varmaan kulkee geeneissä tai jotain, kun en painooni voi vaikuttaa... Onko jollakin samanlaista tilannetta ollut? Onko jotain kikka-kolmosia?

Alina Virtanen

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mies joka ei huomioi sua. Se näyttää lihottavan naisia yleisesti.

2/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki mies joka ei huomioi sua. Se näyttää lihottavan naisia yleisesti.

Minulla on jo hyvä mies. :)

Alina Virtanen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa epäterveellisesti syöminen? Elät vain karkeilla ja sipseillä ja ihmettelet, kun paino ei nouse?

Vierailija
4/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma kuin laihdutuksen kanssa, pitää katsoa, että syö tarpeeksi ja terveellistä ruokaa. Näin saa kehon tarvitsemat ravinteet ja keho jaksaa muodostaa lihasta. Eli kannattaa ottaa joku ruokavalio, jota noudatat puoli vuotta pilkun tarkasti.

Vierailija
5/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä auta muu kuin pitää ruokapäiväkirjaa, eli oikeasti kirjaa siitä mitä päivän aikana syö ja laskea kalorit ja makrot. Lihas ei kasva jos et syö riittävästi protskua. Itse järkytyin siitä että saatan syödä päivässä reilusti alle 2000 kaloria, koska syön usein esim riisiä ja papuja mitkä täyttävät mutta eivät ole kauhean energiapitoisia. Eli syö ruokia joissa on oikeasti reilusti energiaa, terveellisiä rasvoja eli pähkinöitä, oliiviöljyä jne. Auttaa myös jos juo osan päivän kaloreista esim mehuna tai smoothiena. 

Vierailija
6/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala syömään viisi kertaa päivässä ja joka kerta niin että maha tulee täyteen.

Vierailija
7/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on erittäin vaike akysymys johon en tiedä vastausta, koska tällä palstalla lähes jokainen lihava on lihonut jostain muusta syystä kuin ruuasta.

8/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa epäterveellisesti syöminen? Elät vain karkeilla ja sipseillä ja ihmettelet, kun paino ei nouse?

On huonoja tapoja, esimerkiksi syödä sitä pikaruokaa. Onhan se epäterveellistä, mutta syön myös kotiruokaa. Ja etenkin lapselle se kotiruoka on tärkeä, koska lapsi ei ole sama asia kuin minä.

Ihmettelen todella, kuinka paino ei nouse. En vain ymmärrä tätä. Useat lääkäritkään eivät osanneet sanoa, mistä johtuu. En tietenkään enää lääkäriin mene alipainon takia, se olisi typerää, tiedän jo mitä ne sanoisivat.

Alina Virtanen

Vierailija
9/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaile paljon pizzoja kotiinkuljetuksella.

10/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on erittäin vaike akysymys johon en tiedä vastausta, koska tällä palstalla lähes jokainen lihava on lihonut jostain muusta syystä kuin ruuasta.

Raskaus ei ole minulle lihottanut. Ymmärrän silti täysin pointtisi.

En siis myöskään tupakoi tai juo useasti alkoholia. Sehän edesauttaa joskus laihtumista.

Alina Virtanen

Vierailija
11/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄitinäRakastaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huonoja tapoja, esimerkiksi syödä sitä pikaruokaa. Onhan se epäterveellistä, mutta syön myös kotiruokaa. Ja etenkin lapselle se kotiruoka on tärkeä, koska lapsi ei ole sama asia kuin minä.

Ihmettelen todella, kuinka paino ei nouse. En vain ymmärrä tätä. Useat lääkäritkään eivät osanneet sanoa, mistä johtuu. En tietenkään enää lääkäriin mene alipainon takia, se olisi typerää, tiedän jo mitä ne sanoisivat.

Lihomiseen vaaditaan sitä, että syödään sen kotiruuan päälle vielä niitä herkkuja suuria määriä. Ei riitä, että syö yhden suklaapatukan perunamuusin ja lihapullien lisäksi. Näin moni laiha kertoo herkuttelevansa ja oikein kerskuvat sillä, kun syövät suklaata päivittäin...

12/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä auta muu kuin pitää ruokapäiväkirjaa, eli oikeasti kirjaa siitä mitä päivän aikana syö ja laskea kalorit ja makrot. Lihas ei kasva jos et syö riittävästi protskua. Itse järkytyin siitä että saatan syödä päivässä reilusti alle 2000 kaloria, koska syön usein esim riisiä ja papuja mitkä täyttävät mutta eivät ole kauhean energiapitoisia. Eli syö ruokia joissa on oikeasti reilusti energiaa, terveellisiä rasvoja eli pähkinöitä, oliiviöljyä jne. Auttaa myös jos juo osan päivän kaloreista esim mehuna tai smoothiena. 

Ehkä se olisi kaiken kannalta järkevintä.

Kuitenkin kun lapsi kasvaa, haluan olla esimerkkinä terveellisistä elämäntavoista. En ole varma, kuinka mitata näitä kaloreita. Ehkä pitäisi vaan alkaa kuolemantarkasti tarkkailemaan omaa ruokavaliota. Jos kuitenkin näin tekee, se on jo syömishäiriö. Enkä halua antaa lapsille esimerkkiä tästä.

Alina Virtanen

Vierailija
13/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin kun lapsi kasvaa, haluan olla esimerkkinä terveellisistä elämäntavoista. En ole varma, kuinka mitata näitä kaloreita. Ehkä pitäisi vaan alkaa kuolemantarkasti tarkkailemaan omaa ruokavaliota. Jos kuitenkin näin tekee, se on jo syömishäiriö. Enkä halua antaa lapsille esimerkkiä tästä.

Tätä kalorien laskemista ei tarvitse tehdä loputtomiin, ajan kanssa alkaa hahmottaa millaisia määriä ja minkälaista ruokaa kannattaa syödä että tulee riittävästi energiaa ja protskua. Toivottavasti löydät jonkun tavan mikä toimii sinulle. 

14/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihomiseen vaaditaan sitä, että syödään sen kotiruuan päälle vielä niitä herkkuja suuria määriä. Ei riitä, että syö yhden suklaapatukan perunamuusin ja lihapullien lisäksi. Näin moni laiha kertoo herkuttelevansa ja oikein kerskuvat sillä, kun syövät suklaata päivittäin...

Ai oikein suuria määriä? Mitä sitten jos lapselleni ei tule samoja geenejä kuin minulle ja hänestä tulee "normaalisti" lihova. Sitten näytän hänelle esimerkkiä suurista määristä herkkuja ja hänestä tulee minun takiani lihava.

Toivottavasti saan kaiken tämän pian hoidettua. 😩

Alina Virtanen

15/15 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä kalorien laskemista ei tarvitse tehdä loputtomiin, ajan kanssa alkaa hahmottaa millaisia määriä ja minkälaista ruokaa kannattaa syödä että tulee riittävästi energiaa ja protskua. Toivottavasti löydät jonkun tavan mikä toimii sinulle. 

Kiitoksia. :)

Alina Virtanen