Köyhien ruokavinkit
Jaetaan sentinvenyttäjien ruokavinkkejä pahojen päivän varalle
Kommentit (33)
Tässä teille kaikille rakkaudella. On aika herätä tähän päivään. Suojelkaa etenkin lapsia tältä. Kaikki videot sensuroidaan. Laittakaa jakoon sillä kyse elämästä ja kuolemasta. Selvitä lisäksi netistä kuka on Q ja mikä on Qanon. Katso todisteet ilman pelkoa. Yhdistä pisteet:Buenísimo, buenísimo, buenísimo
Näe mediapropagandan taakse, sillä aika käy vähiin. On suuren herätyksen aika!
Peruna ja ruskeakastike... oikeasti suosittelen, koska pitää nälkää hyvin ja siihen joku juuresraaste kaveriksi
Rappukäytävään omaa ylijäämäruokaa.
Ei hyvää päivää!
Vierailija kirjoitti:
Peruna ja ruskeakastike... oikeasti suosittelen, koska pitää nälkää hyvin ja siihen joku juuresraaste kaveriksi
Mistä kuitu? Mistä proteiini?
Pasta on parempi, siitä saa sekä kuitua että proteiinia
Ennen ei syöty muuta kuin perunaa ja ruskeaa kastiketta (hiukan sipulia). Joskus sokeroitua puolukkaa kylkeen.
Voin kertoa että hyvää on.
Yksin asuessa söin hyvin , edullisesti ja terveellisesti. Aamupalalla puuroa+marjojat tai ruisleipää + maitokahvia. Kasvissyöjän lounas ja/tai illallinen itse tehtynä esim. linssikeittoa, nuudelikeittoa tai hernekeittoa. Täyttävämpänä ruokana esim. makaronilaatikkoa tai spagettivuokaa soijarouheelle, kasviscurrya kauden kasviksista, pinaattilettuja+lohkoperunoita. Nyt kun perheeseen kuuluu minun lisäksi kolme paljon syövää miestä/poikaa niin tällainen suunnitelmallisuus ei enää usein onnistu kun ruuan pitää usein olla valmis tässä, nyt ja heti kun kiire treeneihin koko porukalla.
kasviksia saa pakkasesta edullisesti. en nyt muista tän ruoan nimeä saati onko tällä edes nimeä, mutta öljytetylle pannulle keitettyä riisiä, vihreitä papuja pakasteesta, porkkanaa tms ja kananmunaa, mausteita. paistetaan ja tulee kiva maku. soijakastiketta voi laittaa jos on. hyvä ja terveellinen köyhäilyruoka, jos kuitupitoiseen riisiin on varaa.
Köyhänä kaikkein typerintä on ajatella säästävänsä ja syödä jotain halpaa ravintoköyhää höttöä. Sen minkä ruoassa säästää, sen terveyskuluissa todennäköisesti tulee maksamaan. Ei ehkä nuorena mutta vanhempana. Makaronilla voi hetkellisesti elää mutta pitemmän päälle ei.
En viittaa että kaikki sairaudet on ruoalla/elintavoilla ehkäistävissä mutta moni on.
Kananmuna, naudan maksa silloin tällöin (kunnon ravintopommi, voi tehdä vaikka jauhemaksapihvejä jos maksan koostumus ei innosta) , juurekset, jauheliha, kaurapuuro, peruna, pakastepinaatti, palkokasvit jne on ravintoaineita pullollaan ja ei maksa kamalasti. Sesonkikasviksia etsimällä voi monipuolistaa ravintoa.
Ravintoköyhä vehnähöttö sairastuttaa.
Kun käy kaupassa ilman autoa saa liikuntaakin samalla.
Kalliiksi tulee ja hävikkiä lisää kun ei suunnittele ruokia ja heräteostelee. Ruokalistan voi rakentaa esim sen pohjalta jos löytää vaikka laputettuja lihoja joita pakastanut, ja mitä kaapissa ennestään on ja miettii mitä niistä tekisi.
Simppeli ruoka simppeleistä raaka-aineista on edullisinta. Simppeliä on sellaiset mitkä ei vaadi isoa määrää raaka-aineita
Vierailija kirjoitti:
Se että joku pitää nälkää ei silti ole välttämättä hyväksi. Tuohon jotain papuja, linssejä tai soijarouhetta sekaan niin sitten ehkä.
Peruna käy monen kanssa. Maksalaatikon, kalan, lihan, makkaran, jne.
Joskus kun oli oikein tiukkaa niin keitin aina kaksi pottua, ja viereen puolet halvasta maksalaatikosta. Ketsuppia. Toimii.
Annoksen hinta 60 centtiä.
Kesän yksi lempparini on ollut kananjauheliha - varhaiskaalipaistos. Sinne laitan myös riisiä. Kananjauheliha on itsessään halpaa ja monesti löydän sitä -30 pros tarralla. Lisukkeena itse poimittuja puolukoita pakasteesta.
Nyt olen ostanut isoja läjiä kesäkurpitsaa kun sesonkikasvis ja halvalla saa, alle euron kg. Sopii vokkeihin esim porkkanan kanssa mikä halpaa, kesäkurpitsasta voi tehdä "spagettia", kastikkeisiin jne
Mielikuvituksella ja tarjousten etsinnällä saa monipuolista hyvää safkaa. Jos katsoo resepteistä ideoita ihan kaikkea ei tartte ostaa. voi korvatakin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, esim. lanttua, jossa on c-vitamiinia appelsiinin verran. Ihan vielä ei taida lantun edullinen kausi olla kuitenkaan.
Olen nähnyt että jossain on rappukäytäviin tai muihin yleisiin tiloihin perustettu hävikkikeräyksiä, joihin kukin voi tuoda omia hävikkiruokiaan. Siis sellaista, mitä ei itse saisi syötyä muuten, ja muut voivat viedä mukanaan. Toimii ehkä etenkin taloyhtiöissä joissa on paljon yksinasuvia, joilla (ainakin minulla) saattaa olla joku leipäpussi tms. uhkaavasti jäämässä syömättömäksi tai avaamattoman jogurttipurkin päiväys lähestyy.
Toki se vaatisi ehkä sen, että olisi ensin itsellä varaa viedä jotain ja innostuttaa muut mukaan. Ja voi olla, että sääntö-Suomessa tämäkin ehkä kiellettäisiin.