Köyhien ruokavinkit
Jaetaan sentinvenyttäjien ruokavinkkejä pahojen päivän varalle
Kommentit (33)
Leipäjonosta saa usein ihan kunnollista ruokaa.
Kaalikeitto soijarouheesta. Sipuli, Kaali, porkkana, selleri (jos on varaa), mausteet ja soijarouhe. Lähes ilmaista näin syksyllä.
Lidlin hävikkiruoka vihannes-ja kasvislaatikot (hinta 2€/kpl) sekä hävikki paistopistetuotteet (0.5-2€/pussi.)
Mun edullisin ruoka on varmaan kaurapuuro veteen tehtynä itse poimittujen mustikoiden ja vadelmien kera. Kustannus per annos joitakin senttejä.
- Itse tehty leipä, voi tehdä eri variaatioita, laittaa kaurahiutaleita, porkkanaa, siemeniä, linssejä
- Isot pakkaukset munia ovat edullisia
- Kun "hifistelen" ja ostan aurinkokuivattuja tomaatteja, niin käytän sitä öljyä ruoanlaitossa
- Kauppana Lidl tai Prisma
- Kasvispainotteiset elintarvikkeet, soijarouhe korvaamaan jauheliha, linssit, pavut kuivina
- Kaurapuuro
- Metsästä sieniä ja marjoja, kerää omenoita
- Jos pakko ostaa kahvia, niin pikakahvia
- Alennustuotteet, tarjoukset
- Juurekset ovat usein edullisia ja sesongin vihannekset ja hedelmät
öäh ei tuu muuta äkkiseltään mieleen :)
peruna
porkkana
sipuli
kaali
kaurapuuro
makarylli
halvin jauheliha
rainbow lisäravinne
työttömien ruokalat ja ruokajono
Vierailija kirjoitti:
Käytä S-ketjun ilta-ale -60% syömisesi pääraaka-aineena
Siis mikä juttu tää on? Saako alepastakin alennusta?
Keitä pasta aldente. Heitä pasta pois ja mausta keitinvesi suolalla. Tällä pärjää ainakin viikon ja voi myös pakastaa.
Omatekoinen hernesoppa. Teen ison satsin, josta laitan heti pakastusta varten erilleen parin päivän annokset 3 hengelle. Jää vielä kahden päivän sopat.
Itse leivotut sämpylät. Aineksista riittää useampaan kertaan. Halvin ruisleipä taitaa tulla halvemmaksi, mutta välillä on kiva herkutella.
Espanjalainen munakas. Herkkuna itse tehdyt pullat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä juttu tää on? Saako alepastakin alennusta?
Saa, mutta jotkut hamstraavat ihan tajuttomasti näitä. -_- yrittäisivät jättää muillekin
Mun suosikki:
Mozzarella 0,89€
Tomaattia n. 1 €
Valkosipulia 0,25 €
sokeria
Suolaa
Oliiviöljyä
Paahtoleipäpala n. 0,1 €
Yhteensä n. 2,5 €
Paista pannulla oliiviöljyssä valkosipulit. Lisää tomaatit ja paista. Sokeria ja suolaa mausteeksi. Kaada tomaattiseos paahdetun paahtoleivän päälle ja viipaloi mozzarella tomaattien päälle. Nam!
Makaryyniä (keitettynä)ja jauhenlihaa (paistettuna). Sitten ne voi yhdistää.
Metsästä sieniä, mustikoita ja järvestä kalaa.
Perunat pihasta.
Jos on oikeasti todella tiukka paikka, perunasta voi tehdä mitä vaan. Se on niin monipuolinen, että siihen ei voi kyllästyä. Keitä ja syö sellaisenaan margariinin kanssa. Tee ranskalaisia ja mausta kunnolla. Pyttipannua. Sosekeittoa. Muuta keittoa. Sipsejä. Oikeastaan peruna, porkkana ja kananmuna ovat avainsanat köyhäilyyn, öljyn ja suolan (sekä mausteiden, jos mahdollista) lisäksi. Niistä saa jo todella monipuolisesti vaikka mitä, ja ovat äärimmäisen halpoja.
Mielestäni melko huonoja neuvoja kun en tunne yhtään ihmistä joka eläisi ehdotetun kaltaisesti